آیا می دانید چال کندی کجاست؟

آیا می دانید چال کندی کجاست؟

  • مجله چتراتا
172

چال کندی یک دره خنک و پر آب در دزفول است که در روزهای گرم سال می تواند مقصد تورهای گردشگری برای ثبت لحظاتی خنک و دلچسب باشد. چال کندی در شمال شهر دزفول قرار گرفته و اگر اماده تجربه کردن یک طبیعت گردی هیجان انگیز هستید، سفر به این منطقه را به شما توصیه می کنیم.

آیا می دانید چال کندی کجاست؟

چال کندی یک دره خنک و پر آب در دزفول است که در روزهای گرم سال می تواند مقصد تورهای گردشگری برای ثبت لحظاتی خنک و دلچسب باشد. چال کندی در شمال شهر دزفول قرار گرفته و اگر اماده تجربه کردن یک طبیعت گردی هیجان انگیز هستید، سفر به این منطقه را به شما توصیه می کنیم.

چال‌کندی چیست؟

در واقع اگر بخواهیم بطور دقیق تر موقعیت چال کندی را مشخص کنیم باید بگوییم که این دره زیبا در محوطه ای در پیرامون رودخانه دز جای گرفته است. آب خروجی از سد دز از این دره می گذرد و محیطی عالی برای شنا و آب تنی فراهم کرده است.

چال کندی با توجه به عمقی که در دو طرف خود دارد و دیواره های آن باعث می شود که در فصل تابستان که همه جای دزفول داغ و گرم است، یک محیط خنک و آرامش بخش برای دوستداران طبیعت به وجود بیاید. همچنین این منطقه علاوه بر اهمیت محیط‌ زیستی از نظر داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار ارزشمند است.

تفریحات چال کندی دزفول

برای رسیدن به چال کندی باید از بعضی مناطق صعب العبور گذر کنید و وقتی به این مکان رسیدید خیل جمعیت متعجبتان می کند. ولی چال کندی هیجانی دارد که سختی‌های مسیر برای رسیدن به آن ارزشش را دارد. همچنین در این دره انواع ورزش‌های ابی در انتظار شماست. پس اگر دنبال شور و هیجان واقعی می‌گردید، فرصت را از دست ندهید. غواصی در آب‌های زلال از محبوب‌ترین سرگرمی‌های آبی در این منطقه است. برای دیدن دنیای زیر آب خود را آماده کنید.
در این منطقه می توانید روی صخره های خنک اطراف دره استراحت کنید و به تماشای طبیعت و آسمان آبی با صدای پرندگان بشینید.

با توجه به عمیق بودن آب رودخانه ،ماهیگیری هم می تواند تفریح مناسبی برای گذراندن اوقات فراغتتان باشد.

زمان مناسب برای سفر به چال کندی

دزفول هم مثل بسیاری از نقاط جنوب کشور اکثر اوقات سال گرم هست . معمولا اوج گرمای این شهر از اوایل بهار آغاز و تا اوایل پاییز ادامه دارد. اما زمستان که اب و هوای مدیترانه ای در این شهر حاکم می شود بهترین زمان مسافرت هم به انجا آغاز می شود. ولی می توان در فصول گرم هم به چال کندی رفت و در آن گشت و گذار کرد.

مسیرهای دسترسی به چال کندی

در هجده کیلومتری شمال شهر دزفول و در محور جاده دزفول به شیهون  و هفت کیلومتر بعد از پادگان قدس ، چال کندی جا خوش کرده است.

این منطقه زیبا و چشم‌نواز در 18 کیلومتری شمال شهر دزفول و در محور جاده دزفول - شیهون قرار گرفته‌است. 7 کیلومتر بعد از پادگان قدس به این دره آبی و زلال خواهید رسید.

همچنین برای دسترسی به چال کندی وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد. همچنین با قایق سواری از  پارک دولت می توان به چال کندی رسید. این قایق ها دو مسیر کوتاه و طولانی برای رسیدن به چال کندی دارند.در مسیر کوتاه به کت های دزفول می‌روید و در مسیر طولانی‌تر بعد از گذشتن از میان درختان و علفزارها در کنار موسیقی طبیعی صدای آب و پرندگان در بالای سر خود، به چال کندی دزفول می‌رسید.

مسیر ماشین‌رو رسیدن به چال کندی نیز در چهل دقیقه پایانی آن پیاده روی دارد و باید از بلوار شهدا به سمت شمال برانید و خود را به جاده دزفول-شیهون برسانید و سپس با یک پیاده روی و طبیعت گردی دبش به چال کندی برسید. چون در انتهای این مسیر پیاده روی نزدیک به یک ساعته در پیش دارید پس بهتر است کفش های مناسب همراه داشته باشید تا سفرتان با لذت بیشتری همراه شود.

 

مرتبط:

بهترین اقامتگاه های بوم گردی بوشهر