معرفی زیباترین روستاهای جهان

معرفی زیباترین روستاهای جهان

  • مجله چتراتا
172

اکثر ما شهرهای بزرگ را دوست داریم، اما این بدان معنا نیست که مقاصد کوچک نمی‌توانند برایمان جذاب باشند. روستاهای جذاب زیادی در دنیا وجود دارند که تجربیات زیبایی برای گردشگران می‌سازند. درست است که آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید گران‌قیمت و اتمسفر لاکچری شهر مردم را به خود جذب می‌کند، اما بهترین راه برای تجربه فرهنگ اساسی یک منطقه، سفر به روستاهای کوچک اطراف شهر است. در ادامه این مطلب را حتماً بخوانید تا با زیباترین روستاهای جهان آشنا شوید.


اکثر ما شهرهای بزرگ را دوست داریم، اما این بدان معنا نیست که مقاصد کوچک نمی‌توانند برایمان جذاب باشند. روستاهای جذاب زیادی در دنیا وجود دارند که تجربیات زیبایی برای گردشگران می‌سازند. درست است که آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید گران‌قیمت و اتمسفر لاکچری شهر مردم را به خود جذب می‌کند، اما بهترین راه برای تجربه فرهنگ اساسی یک منطقه، سفر به روستاهای کوچک اطراف شهر است. در ادامه این مطلب را حتماً بخوانید تا با زیباترین روستاهای جهان آشنا شوید.

 

روستای ونگن wengen، زیباترین خانه های روستایی جهان در سوئیس

 

اگر دنیا را به شکل یک دهکده ببینیم و نقشه جغرافیا را جلوی چشم خود بگذاریم به راحتی می توانیم نقاط طلایی این دهکده را پیدا کنیم، نقاط امن و آرامی که جز حس و حال خوب چیز دیگری ندارد، بله در تمام دنیا دهکده ها و روستاهای جذابی وجود دارند که هر زمان به آنجا سفر کنیم دل کندن از آنجا مشکل می شود.

 

به جرات می توان گفت، یکی از بهترین و زیباترین روستاهای سراسر اروپا روستای ونگن سوئیس است. منظره فوق العاده این روستای جذاب از روی عکس ها کاملاً مشخص است اما اگر بدانید شکل واقعی و ملموس این دهکده چقدر از عکس هایش حیرت انگیز تر است شاید بخواهید تمام زندگی خود را در یک کوله خلاصه کنید تا ادامه عمر خود را در ونگن بگذرانید.

روستایی میان کوه های آلپ شاید به شما حسی شبیه به زندگی در انیمیشن های قدیمی را بدهد، کمااینکه تفریح اسکی در این منطقه می تواند تمام آنچه یک فرد از زندگی بخواهد را تکمیل کند.

 

خیت هورن، هلند

 

خیت هورن، آرام‌ترین روستای هلند است و یکی از سرسبزترین مناطق کشور می‌باشد. این روستا پوشیده از درختان زیادی است و نزدیک پارک ملی De Weerribben-Wieden قرار دارد.

 

زمین‌های خیت هورن توسط بیش از 150 پل به یکدیگر متصل می‌شوند. اگر بلیط هواپیما هلند را برای بازدید از این روستا خریداری کنید، به جای جاده‌ها، کانال‌ها را خواهید دید که مردم از طریق آن‌ها و توسط قایق‌ها جابجا می‌شوند. شباهت این روستا به ونیز بسیار است و از این رو، خیت هورن را ونیز هلند می‌نامند.

روستای تاریخی شیراکاوا-گو (Shirakawa-go) در ژاپن

آیا اولین تصور ذهنی شما از یک روستای جذاب خانه هایی با سقف های شیروانی دار کاهگلی نیست؟ شیراکاواگو دقیقا شکل تصور شما از یک روستا را کامل می کند چرا که این روستای تاریخی در شمال ژاپن با معماری خاص و کلاسیکی که دارد تمام گردشگران را محو خود کرده.

 

آب و هوای شمال ژاپن بیشتر ابری و بارانی است و شاید به همین دلیل سقف خانه های این روستا شیروانی دارد. البته اگر چهره زمستانی این روستای زیبا را ببنید قطعا به دلیل مناظر خاص و جادویی شیراکاواگو به یاد فیلم ها و انیمشن های تخیلی و قدیمی خواهید افتاد.

 

مارساکلاک، مالتا


این روستا در جنوب شرقی مالتا واقع شده است و منطقه سنتی ماهیگیری است که ماهی فروشی‌های معروفی دارد. تردد قایق‌های رنگارنگ در بندر، زیبایی خاصی به چشم‌انداز روستا اضافه می‌کند. این قایق‌ها ‘Luzzus’ نام دارند و در تردد و حمل‌ونقل روستایین نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای آشنایی با داستان  زیبا و جذاب این روستا، بهتر است بلیط هواپیما مالتا را خریداری کرده و از نزدیک به این داستان‌ها گوش فرادهید و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای خاطراتتان به ثبت برسانید.

 

روستای زیبای بورانو Burano؛ ایتالیا

 

در حال حاضر بورانو شکل دهکده ای خود را از دست داده اما در گذشته بورانو یک دهکده ماهیگیری بود. اما امروزه این دهکده رنگی معروف به صنایع دستی های جذاب و متنوع است.

مردم این دهکده به رنگارنگ بودن ده خود بسیاز اهمیت می دهند و رنگی بودن خانه ها به شکل یک قانون نانوشته در این ده رعایت می شود البته ناگفته نماند که این رسمی است که ماهیگیران در سال های بسیار دور برای اینکه در زمان مه خانه خود را به راحتی پیدا کنند رواج دادند و کم کم خانه های رنگی بورانو شناسنامه ای برای این دهکده شد.

 

گوریک در ترکیه

 

گوریم شهر کوچکی در آناتولی (Anatolia) مرکزی، در قلب ترکیه است.

 

گوریم میان دودکش های پری معروف دنیا ساخته شده است و اگر می خواهید این صخره های شگفت آور را از نزدیک ببینید، گوریم یکی از بهترین مکان هاست.

این روستا که اولین بار دو هزار سال پیش در آن سکنی گزیدند، احساس خاص “بودن در دنیایی دیگر” را به انسان می دهد، به ویژه اینکه بسیاری از خانه های مسکونی و برخی از کلیساهای آن، مستقیما در دل سنگ ها ساخته و به زیبایی تزئین شده اند.

شهر کوچک پروانس «Provence»، فرانسه

شهر پروانس کـه نام اصلی آن آلپ دو اوت پرووانس اسـت، در جنوب شرقی کشور فرانسه قرار گرفته اسـت. مساحت این شهرستان 6925 کیلومتر مربع بوده اسـت.

 

جمعیت این روستای زیبا 156067 نفر اسـت. این شهرستان زیبا کـه سالانه گردشگران زیادی را می‌پذیرد درسال 1790 میلادی بـه محل اقامت تبدیل شده اسـت.

 

گاسادالور، دانمارک

 

گاسادالور، روستای کوچک خیره‌کننده‌ای در جزیره مایکینس، از مجمع‌الجزایر فارو است. این روستا در لبه صخره‌ای بلند واقع شده است و توسط قله‌های بلند جزیره مایکینس احاطه شده است. گاسادالور، یکی از زیباترین روستاهای جهان است و گردشگرن زیادی بلیط هواپیما دانمارک را برای بازدید از این روستای بی‌نظیر خریداری می‌کنند. جالب‌توجه است که جمعیت این روستای زیبا 18 نفر است. موقعیت روستا به گونه‌ای است که از بالا دریا قابل مشاهده می‌باشد و چشم‌انداز منحصربه‌فردی دارد.

 

فرویدن برگ، آلمان

 

فرویدن برگ، شهر کوچک زیبایی است که از زمان قرون وسطی باقی مانده است و در نوردراین- وستفالن آلمان واقع شده است. سطح این شهر کوچک حدود 93 کیلومتر مربع است.

 

فرویدن برگ، نه تنها زیباترین شهر کوچک آلمان است، بلکه زیباترین روستای جهان نیز می‌باشد. کسانی که بلیط هواپیما آلمان را برای بازدید از این روستای حیرت‌انگیز خریداری می‌کنند، با دیدن خانه‌های چوبی و زیبایی منظره زبانشان بند می‌آید و کلمه‌ای در وصف زیبایی این روستا نمی‌یابند. نکته جالب درباره این روستا این است که، تمام خانه‌های آن به یک اندازه و به یک طرح می‌باشند.

 

هال اشتات، اتریش

 

این روستا مابین رودخانه خوش‌منظره هال اشتات و کوهستان‌های بلند داشتین واقع شده است. این روستا به قدری زیباست که حتماً باید برای بازدید از آن بلیط هواپیما اتریش را خریداری کنید.

 

موقعیت روستا کنار رودخانه، این منطقه را به محبوب‌ترین محل عکاسان اتریش تبدیل کرده است. این روستا علاوه بر زیبایی، از اهمیت تاریخی نیز برخوردار است. هال اشتات یکی از قدیمی‌ترین منابع نمک در جهان بوده است. موزه‌ای که در این روستا وجود دارد، شامل بیش از 7000 صنایع هنری می‌باشد. از قدم زدن در این روستا نهایت لذت را خواهید برد، زیرا که اثری از وسیله نقلیه و سر و صدا در آن وجود ندارد.

 

چینکو تره در ایتالیا

 

چینکو تِره Cinque Terre))، عبارتی ایتالیایی‌ست که معنایش پنج سرزمین می‌باشد. در واقع نام چینکو تره به پنج روستا ابلاغ می‌شود که از زمان‌های دور مردمانشان به ماهیگیری شهرت داشتند. در این دیار امکان تماشای مسیرهای کوهستانی و گردش در سواحل وجود دارد و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از دیدن معماری‌های کلاسیک و زیبای خانه‌های محلی نیز لذت ببرند. اگر در جستجوی مکانی آرام برای سپری کردن ماه عسل هستید، چینکو تره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

 

اویا در یونان

 

اویا Oia روستایی بسیار زیبا در یونان است که با گنبدهای آبی رنگش به سرعت تشخیص داده می‌شود. کلیساها، فروشگاه‌ها، گالری‌های هنر و حتی گورستان این روستا نیز دیدنی و زیبا هستند. اویا به اندازه‌ای زیباست که تقریبا در هرجای آن می‌توانید تصویر پانورامایی از کوهستان‌ها و پدیده‌های طبیعی را ببینید. بدون شک اینجا یکی از زیباترین روستاهای دنیاست.

 

همنوی در نروژ Hamnoy

 

این روستا در واقع یک دهکده‌ي کوچک ماهیگیری اسـت کـه در اطراف استان Nordland دربخش‌هاي شمالی کشور نروژ واقع شده اسـت و مردم ساکن آن همگی بـه حرفه‌ي ماهیگیری و صنایع مرتبط و وابسته بـه آن مشغول هستند.

 

آلبروبلو در ایتالیا

 

آلبربلو شهر کوچکی در آپولیای ایتالیا است که شهرت آن بخاطر سازه هایی است که به آنها ترولو گفته می شود. ترولو کلبه های ‏سنتی این شهر است که از جنس سنگ و با سقف های مخروطی شکل ساخته شده اند. این ترولو ها از سال 1996 در فهرست ‏میراث جهانی یونسکو جای گرفته اند.

 

ترولو ها ساختارهای مربوط به قرن چهاردهم هستند که امروزه 1500 ساختار اینچنینی در شهر آلبربلو وجود دارد که چهره شهر ‏را همانند داستان های افسانه ای کرده است. برخی از ترولی ها امروزه بعنوان انبار ، رستوران و یا سالن های دیگر مورد استفاده ‏قرار می گیرند. هرچند هنوز در برخی از آنها افرادی سکونت دارند اما این امکان را به بازدیدکنندگان می دهند تا از داخل محل ‏سکونتشان بازدید کنند. بعنوان یک میراث جهانی ثبت شده ، شهر آلبربلو یک جاذبه گردشگری در ایتالیا به شمار می رود اما ‏خیلی از نقاط پرتردد گردشگری این کشور قابل دسترسی نیست و معمولا اکثر گردشگرانی که به این شهر سر می زنند ایتالیایی ‏هستند.

آیت ابن حدو در مراکش

 

آیت ابن حدو Ait Ben-Haddou روستایی دیدنی در مغرب یا همان مراکش است. این روستا به دلیل فیلم‌هایی که در آن ساخته شد و وجود بناهای تاریخی متعدد در آن، به شهرت رسیده است. در گذشته آیت ابن حدو یکی از مهمترین مسیرهای تجاری منطقه بود و از طریق آن انواع ادویه و طلا و سایر کالاها مبادله می‌شد. بسیاری از قلعه‌های موجود در این روستای زیبا هنوز هم سالم باقی مانده‌اند و گردشگران به‌راحتی می‌توانند از آنها دیدن کنند.

 

منابع : مجلات اینترنتی سفرستان ، سفرناز،سام تیک، لست سکند

مرتبط:

آشنایی با آبشار کلوگان