معرفی پنج موزه دیدنی تهران

معرفی پنج موزه دیدنی تهران

  • مجله چتراتا
172

شهر تهران دارای موزه های متعددی می باشد که معمولا در آخر هفته ها و روزهای تعطیل مقصد بسیاری از افراد می باشد. در این مطلب می خواهیم پنج مورد از دیدنی ترین موزه های تهران را به شما معرفی کنیم.

معرفی پنج موزه دیدنی تهران 

در بازدید از موزه ها داشتن علاقه نقش مهمی در اشتیاق ما برای رفتن به این مکان ها دارد، امّا داشتن اطلاعات کافی نیز برای درک بهتر اشیای داخل موزه ها بسیار کلیدی می باشد. هر چقدر بیشتر در مورد اشیای تاریخی موزه ها بدانیم ، لذت بیشتری هم از بازدیدهایی اینچنینی می بریم.

شهر تهران دارای موزه های متعددی می باشد که  معمولا در آخر هفته ها و روزهای تعطیل مقصد بسیاری از افراد می باشد. در این مطلب می خواهیم پنج مورد از دیدنی ترین موزه های تهران را به شما معرفی کنیم.

1.     موزه ملی ایران

این موزه زیبا در سال 1316 شمسی و تحت عنوان اولین بنای موزه ای شاخته شد. طراحی این موزه را یک معمار فرانسوی انجام داده و اجرای آن را نیز دو معمار ایرانی بر عهده داشته اند. در این موزه بسیاری از ظروف سفالی و تکه سنگ ارزشمند وجود دارد که اگر اطلاعاتتان قوی باشد و به ارزش اشیا پی ببرید، قطعا لذت دیدن این موزه برایتان دو چندان می شود.

تقسیم بندی موزه ملی ایران شامل موزه ایران باستان یعنی آثاری قبل از ورود اسلام تا عصر ساسانیان و موزه دوران اسلامی که از بعد ساسانیان تا دوران قاجار را به تصویر می کشند.این موزه یکی از زیباترین موزه‌های ایران است چرا که می‌دانیم در دوران اسلامی، با شکوفایی هنر و علم ایرانیان در تاریخ روبه‌رو می‌شویم و آثار یافت شده از آن دوران، شما را شگفت‌زده می‌کند.

2.     موزه جواهرات ایران

یکی از موزه های پر زرق و برق ایران، موزه جواهرات می باشد که درصد بالایی از بازدیدکنندگان این موزه،تمایل دارند که یکبار دیگه به جواهراتش نگاه کنند. تصور کنید که از نمای نزدیک با الماس 182 قیراطی صورتی کوه نور چشم در چشم شوید. یا مثلا تاج پادشاهان ایران را از نزدیکترین فاصله مشاهده کنید.

3.     موزه فرش ایران

 این موزه زیبا بصورت تخصصی به فرش‌های بازمانده در طول تاریخ می‌پردازد. موزه فرش ایران در سال 56 و با هدف پژوهش و تحصیلات در خصوص صنعت فرش ایرانی افتتاح گردید. عمر فرش های نفیس این موزه از قرن نهم هجری تا دوره معاصر می باشد.

4.     موزه موسیقی

 از علت هایی که موزه موسیقی را متمایز از سایر موزه ها می کند، مجموعه کاملی از سازها و روایت آن از سیر موسیقی ایرانی است. برای لذت بردن از این موزه کافی است که قبل از بازدید کمی در مورد سازهای این موزه مطالعه داشته باشید. موزه موسیقی از موزه های تخصصی ایران به حساب می آید.

موزه موسیقی در سال 85 شمسی افتتاح و گفته می شود تنوع سازهای آن در حدود دویست نوع می رسد.

5.     موزه رضا عباسی

از دیگر موزه‌های محبوب شهر تهران و ایران، موزه رضا عباسی است که اشیای بسیار زیبا و جالبی در آن به نمایش گذاشته شده است. آثار این موزه از دوران قبل از اسلام تا قرن سیزده قمری و بعضا دوران قاجار می باشد.

این موزه محبوب در سال 56 و در خيابان شريعتی تهران گشايش يافت و به ياد نقاش مشهور دوره صفوی اهل كاشان، رضا عباسی نامگذاری شد. اگر به دیدن اشیای تاریخی و هنری علاقمندید، این موزه می‌تواند برایتان جالب باشد.

مرتبط:

در مورد تالاب یوسفکند مهاباد بیشتر بدانید