معرفی روستای زیبای کندر

معرفی روستای زیبای کندر

  • مجله چتراتا
172

هر ساله در فصل بهار و در در نزدیکی پایتخت، مهمانی باشکوهی با گل های لاله و آفتابگردان در دل طبیعت بر پا می شود که آدرس آن در استان البرز و روستای کندر می باشد. ییلاقی خوش آب و هوا با کوه های سربه فلک کشیده که پذیرای گردشگران است.

معرفی روستای زیبای کندر

هر ساله در فصل بهار و در در نزدیکی پایتخت، مهمانی باشکوهی با گل های لاله و آفتابگردان در دل طبیعت بر پا می شود که آدرس آن در استان البرز و روستای کندر می باشد. ییلاقی خوش آب و هوا با کوه های سربه فلک کشیده که پذیرای گردشگران است.

پس با چتراتا در این دشت‌گردی همراه شوید و سفری رویایی و فراموش‌نشدنی به دشت لاله‌های کندر و تماشای رنگین کمانی از لاله‌ها را داشته باشید.

موقعیت مکانی روستای کندر

روستای کندر در واقع یکی از اماکن تفریحی کرج است که دارای طبیعت بسیار دیدنی می باشد. در این روستا می توان منظره هایی زیبا از باغ های گیلاس و گلابی را مشاهده کرد. کندر دارای آب و هوایی خنک و مطبوع با کوه های مرتفع و چشمه های روان می باشد.

یکی از ویژگی های روستای کندر وجود دشت لاله ها و آفتابگردان است که باعث جذابیت گردشگری دو چندان در این روستا شده است.

کشاورزی اصلی ترین شغل و منبع درآمد کندری ها است و از مهمترین محصولات می توان به عدس و گندم و جو اشاره کرد. لهجه و گویش کندری ها شبیه به مازندرانی ها می باشد.

دشت آفتابگردان و لاله های کندر

این دشت زیبا که چن سالی است به آن توجه بیشتری شده است در غرب روستای کندر قرار گرفته است. در واقع مردم روستا دست به دست هم دادن تا فرشی از گل‌های لاله را در روستای خود به وجود آورند تا زیبایی روستای خود را چندین برابر کنند. همچنین با کاشت لاله و تکثیر پیاز آن باعث جلوگیری از واردات بی رویه گل لاله و حتی صادرات این گل زیبا شده اند.

صورت تقریبی در این دشت زیبا حدود دو میلیون پیاز لاله آلیوم و سنبل در مساحتی به اندازه سه و نیم هکتار کاشته شد. گفتنی است رسم برپایی جشنوراه گل لاله حدود چهل سال است که در این روستا وجود داشته و در پارک چمران و گچسر برگزار می‌شده است تا زمانی که این دشت زیبا به وجود آمد.

لازم به ذکر است که جشنوراه دشت لاله های کندر در سال 1400 قرار است در خرداد ماه و در پیست دیزین برگزار گردد و در مکان فعلی بجای گل لاله، مزرعه آفتابگردان به نمایش در بیاید. بنابراین در خرداد ماه 1400 منتظر شکوفایی گل های زیبای آفتابگردان باید باشیم.

آبشار کندر

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و زیبای روستای کندر آبشار آن است. برای رسیدن به آبشار کندر می‌توانید از طریق جاده کندر با پیاده‌روی به آن برسید. همچنین برای رفتن به بالادست آبشار نیز می‌توانید با طی کردن مسیری کوتاه خود را به آن جا برسانید.

رودخانه دره گدا

رودخانه دره گدا از رودخانه‌های فصلی این روستای زیبا بوده و از دامنه کوه لیز سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رودخانه خروشان کرج می‌پیوندد.

بهترین زمان سفر به روستای کندر

برای بهره بردن از طبیعت زیبا و دشت زیبای لاله های کندر باید ابتدای تابستان و یا در فصل بهار به سمت این روستا سفر کنید. ولی در پاییز و زمستان هم زیبایی های خود را دارد. این روستا گزینه مناسبی برای ساکنین تهران و کرج می باشد تا اخر هفته خود را در روستایی زیبا و دلنشین سپری کنند.

 

مرتبط:

در مورد تالاب یوسفکند مهاباد بیشتر بدانید