آشنایی با آبشار کلوگان

آشنایی با آبشار کلوگان

  • مجله چتراتا
172

کلوگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمیرانات قرار دارد و اگر شما اهل طبیعت هستید باید بدانید که برای رسیدن به این آبشار خروشان که در دره ای سر سبز واقع شده است، مستلزم پیاده روی می باشید.

آشنایی با آبشار کلوگان

دراین مقاله از چتراتا به سراغ یک منطقه ای بکر با طبیعت بی نظیر وخوش آب وهوا رفته ایم که برای پایتخت نشینان عزیز میتواند گزینه مناسبی باشد،پس با ما همراه باشید تا با این طبیعت بکر آشنا شوید.

آبشارکلوگان

کلوگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمیرانات قرار دارد و اگر شما اهل طبیعت هستید باید بدانید که برای رسیدن به این آبشار خروشان  که  در دره ای سر سبز واقع شده است، مستلزم پیاده روی می باشید.

چرا این نام را برای آبشار کلوگان برگزیدند؟

کلوگان دارای نام های دیگری همچون گلوکان یا کلیگان نیز می باشد  و به دلیل اینکه در دره ای با این نام واقع شده است، ناگزیر مردمان محلی و بومی نام این آبشار  را از این دره برگرفته اند.  

آبشار کلوگان در ارتفاعی بالغ بر  دوهزار متری از سطح دریا  قرار دارد و میتوان آن را یکی از آبشارهای بلند تهران دانست. مسیر آبشار یک رودخانه‌ی فرعی است که بعد از گذشتن چند متر در امتداد رودخانه، شما میتوانید مناظر چشم گیر و منحصر به فردی را ببینید .

در طول مسیر آبشار شما شاهد چندین چشمه خواهید بود که این باعث می شود شما از مسیر هم لذت ببرید، زیرا نیمی از لذت بردن بسته به مسیر جذاب دارد.مسیری که پر است از درختان گیلاس و آلبالو که میتواند شما را به تحسین وا دارد.

تفریح در کلوگان

برای رسیدن به این آبشار شما باید قسمتی از مسیر را پیاده طی کنید که خود همین آغاز یک ماجراجویی در طبیعت است.

اتراق کردن در دشت کلوگان

قبل از رسیدن با آبشار شما میتوانید از دشت مسطح وسرسبزی که پیش روی خود دارید استفاده کنید و استراحت موقتی داشته باشید وحتی می شود از این دشت خاص برای کمپ زدن استفاده کرد و اقامت شبانه ای در زیر آسمان پرستاره داشت.

آب تنی و شنا

تفریح دیگری که شما میتوانید تجربه کنید، لذت شنا کردن و شیرجه زدن در این آبشار خروشان و  حوضچه های  پرآب وخنک آن است که برای رهایی از گرما میتواند گزینه خوبی باشد.

کوه‌نوردی

این منطقه دارای قله های متنوع و زیادی از قبیل مهرچال،آتشکوه،همهن،کلوگان می باشد که هیجان شما را در طبیعت می تواند دو چندان کند و با این کار شما می توانید از بالای قله آبشار کلوگان را از منظر بالا نظاره گر شوید.

چه زمانی به آبشار کلوگان برویم؟

بهترین فصل برای رفتن به این آبشار بهار می باشد که شما هم میتوانید شنا کنید هم میتوانید به پیاده روی وکونوردی بپردازید.ولی فصل تابستان این منطقه دارای آب کمی است و در فصل زمستان هم به دلیل بارش برف شما شاهد قندیل های زیبای می باشید که از آبشار آویزان است و پس میتوان نتیجه گرفت که این آبشار در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد و میتواند به شما شادابی و طراوت هدیه دهد.

چگونه به آبشار گلوکان برویم؟

برای رسیدن به آبشار  کلوگان  شما باید از طریق بزرگراه شهید بابایی یا سایر مسیرهای جایگزین، به میدان لشکرک یا میدان قائم بروید و بعد جاده فشم را پیش گیرید  و بعد از ان میتوانید به سمت روستا بروید وآبشار را ببینید.

در حقیقت این منطقه به خصوص برای پایتخت نشینان میتواند گزینه خوبی برای رهایی از آلودگی و ترافیک باشد.

 

 

مرتبط:

عمارت وزیری در سنندج