با قوانین کلی کوهنوردی بیشتر آشنا شوید

با قوانین کلی کوهنوردی بیشتر آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

یکی از پر طرفدارترین ورزشهای مرتبط با طبیعت، کوهنوردی است که فوق العاده برای جسم و روح شما مفید می باشد. صعود به قله کوه و تجربه زیبایی و شکوه آن، مستلزم رعایت اصول و قوانین خاص خود می باشد که رعایت این اصول و قواعد، لذت شما از این ورزش دو چندان خواهد کرد .

با قوانین کلی کوهنوردی بیشتر آشنا شوید

یکی از پر طرفدارترین ورزشهای مرتبط با طبیعت، کوهنوردی است که فوق العاده برای جسم و روح شما مفید می باشد. صعود به قله کوه و تجربه زیبایی و شکوه آن، مستلزم رعایت اصول  و قوانین خاص خود می باشد که رعایت این اصول و قواعد، لذت شما از این ورزش دو چندان خواهد کرد .

برای کوهنوردی چه انفرادی چه گروهی ، شما باید امادگی و  آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشید تا بتوانید به راحتی به قله کوه صعود کنید. پس  چتراتا به شما علاقه مندان کوهنوردی پیشنهاد میکند تا این مطلب را از دست ندهید.

قوانین کوهنوردی

کوهنوردی دارای سه قانون طلایی شامل : سخت‌تر، دورتر و بلندتر می باشد که این قوانین برای همه کوهنوردان که می خواهند لذت صعود به قله را تجربه کنند، صدق می کند.

1.    قانون اول: دورتر از انتظار

کوهنوردان وقتی تصمیم به فتح قله ای را می کنند، باید شرایط جوی را درنظر بگیرند و در مسیرهای طولانی که ممکن است بین هشت تا دوازده ساعت طول بکشد،بستگی به شرایط مسیر  و شرایط جوی، تجهیزات لازم را حمل کنند. پس هر کوهنورد لازم است که علاوه بر مهارت فیزیکی ،مهارت ذهنی هم داشته باشد و بتواند خیلی خوب مدیریت کند.

هنگامی که یک کوهنورد به بالای قله می رسد، باید بداند که فتح اصلی را زمانی انجام داده است که صحیح وسالم برگردد و خستگی آنها باعث آسیب دیدگی شان نشود.

 

2.    قانون دوم: بلندتر از انتظار

بهتراست بدانید که صعود به قله مستلزم صبوری و مهارت کافی می باشد و داشتن هرگونه عجله ای ممکن است زیانهای جبران ناپذیری را برای شما به ارمغان بیاورد. صعود به قله شامل چند مرحله است که شما با رسیدن به کمپ اصلی باید به سراغ کمپ بعدی بروید و درواقع قله از آن چیزی که شما می بینید ،دورتر است.

همچنین ممکن است هنگام کوهنوردی به علت ارتفاع زیاد، شما دچار تهوع شوید که این مساله را با لیدر خود مطرح کنید و به همین دلیل است که میگوییم کوهنوردی مستلزم آمادگی جسمانی نیز می باشد.

3.    قانون سوم: سخت‌تر از انتظار

کوهنوردی به این دلیل می گویند سخت است که زیرا ممکن است در طی مسیر شرایط آب و هوایی تغییر کند و این مساله بر ادامه مسیر شما تاثیر شگرفی خواهد گذاشت . پس بهتر است قبل از شروع این ورزش دوره های مبتدی کوهنوردی را همراه مهارتها و تکنیکهای آن بیاموزید، تا هنگام وقوع مخاطرات جوی پیش بینی نشده بتوانید خود را امن نگه دارید وصحیح وسالم به مبدا برگردید.

پس پیشنهاد ما به شما علاقه مندان کوهنوردی این است تا جایی که میتوانید آموزش های لازم را ببینید، هرچند که این آموزش ها در کنار تجربه معنی پیدا میکند.

مرتبط:

لیستی از لوکس ترین شهرک های ویلایی مازندران