آبشار باران کوه ، یک جاذبه گردشگری در گلستان

آبشار باران کوه ، یک جاذبه گردشگری در گلستان

  • مجله چتراتا
172

آبشار خروشان باران کوه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی استان گلستان واقع شده است . ریزش دائمی آب در این منطقه باعث شده است که صخره های سرسبزی در حوالی آن به وجود بیاید و این صخره ها به تنهایی دارای زیبایی خاصی می باشد.

آبشار باران کوه ، یک جاذبه گردشگری در گلستان

آبشار خروشان باران کوه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی استان گلستان واقع شده است . ریزش دائمی آب در این منطقه باعث شده است که  صخره های سرسبزی در حوالی آن به وجود بیاید و این صخره ها به تنهایی دارای زیبایی خاصی می باشد.

چرا نام آبشار باران کوه را بر روی این مکان گذاشته اند

به دلیل ریزش مداوم و مستمر قطرات ریز آب از بالای صخره های پوشیده از خزه ،این نام را برای این مکان برگزیدند که در واقع میتوان منشا این آب را چشمه ها وغارهای موجود در دل کوه دانست  که باعث زیبایی و محبوبت این مکان شده است.

صخره های سر سبز موجود در دل این کوه از لحاظ ظاهری همانند چتری می باشند که از یک سو به کوه متصل می باشند و از طرف دیگر آیزان و معلق در هوا می باشند.غارهای باران کوه کوچک، باریک و دراز بوده و تعداد آن زیاد است.

شما برای رسیدن به آبشار باران کوه تنها میتوانید تا اولین رودخانه را با اتومبیل خود طی کنید و باقی مسیر را باید پیاده روی کنید و همین ماشین رو نبودنش باعث بکر و دست نخورده ماندن این آبشار شده است که پیشنهاد میکنیم این پیاده روی را ادامه دهید تا دیدگان خود را با یک مکان جذاب و بکر بگشایید.

 آبشار باران کوه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگل “شصت کلا”  دارای طبیعت بکر و وصف نشدنی می باشد که قطعا همین طبیعت بی نظیر هنگام پیادروی خستگی را از شما دور خواهد و به جای آن نشاط وتازگی را برای شما به ار مغان می آورد.

 شما در طول مسیر خود با درختانی تنومند که قطر بعضی از آنها حدودا به یک متر هم می رشد وگونه های درختی از قبیل گوش فیل .. روبرو خواهید شد.

بهترین زمان رفتن برای دیدن آبشار

این منطقه در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد و در بهار و تابستان شما آب وهوای خنک و دلپذیر و آبشار پر آبی را نظاره گر خواهید بود. فصل پاییز هم که شما رنگارنگی وتنوع رنگ را درجنگل مشاهد خواهید کرد که میتواند مناظر جالبی را درخاطرات شما ثبت کند، و در فصل  پایینی زمستان یخ زدن آبشار و به وجود آمدن قندیل های زیبا میتواند مکان مناسبی برای  کوهنوردان باشد تا بتوانند از این منظره نهایت لذت را ببرند.

 

 

مرتبط:

برکه کل در کجاست؟