آشنایی با ییلاق زیبای سلانسر در رودبار

آشنایی با ییلاق زیبای سلانسر در رودبار

  • مجله چتراتا
172

ییلاق سِلانسَر که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب گیلان و شهر رودبار واقع شده است ، میتواند گزینه مناسبی برای افراد ساکن در جنوب گیلان باشد.ییلاق سلانسر دارای پوشش گیاهی سرسبز،دشت وسیع ،مراتع زیبا وبکر ،گله گوسفندان و کوههای استوار و بی نظیر می باشد که میتواند لحظات بسیار خوشی رابرای شما رقم بزند.

آشنایی با ییلاق زیبای سلانسر در رودبار

در این مطلب از چتراتا به سراغ استان سرسبز گیلان رفته ایم که علاوه بر سرسبزی دارای ییلاقات بسیار بکر و زیبا هم می باشد که این ییلاقات میتوانند مقصد مناسبی برای گذراندن تعطیلات شما به حساب بیایند. پس با ما همراه باشید تا با ییلاق سلانسر آشنا شوید.

سِلانسَر

 ییلاق سِلانسَر که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب گیلان  و شهر رودبار  واقع شده است ،  میتواند گزینه مناسبی برای افراد ساکن در  جنوب گیلان باشد.ییلاق سلانسر دارای پوشش گیاهی سرسبز،دشت وسیع ،مراتع زیبا وبکر ،گله گوسفندان و کوههای استوار و بی نظیر می باشد که میتواند لحظات بسیار خوشی رابرای شما رقم بزند.

همچنین شما با رفتن به این ییلاق زیبا و منحصر به فرد و شگفت انگیز میتوانید جلگه سپیدرود  و کوه درفک را نظاره گر شوید.

لازم به ذکر است که پوشش گیاهی ییلاق سلانسر به نسبت دامنه‌های شمالی البرز که در گیلان  قرار دارد ، خشک‌تر است.همچنین شما با رسیدن به بالاترین قسمت ییلاق میتوانید اقیانوسی از ابرها را زیر چای خود حس کنید که دیدن این منظره فوق العاده است

ارتفاع  ییلاق  سلانسر از سطح دریا حدودا  هزاروسیصد متر می باشد .به دلیل بکر بودن این منطقه و نبود هیچ گونه امکاناتی از جمله برق و لوله کشی و غیره، ییلاق سلانسر خالی از سکنه است. الیته در گذشته های خیلی دور مکانی تابستانی برای دامداران شهر فومن و شفت بوده است ولی امروزه  شما شاهد کوچ شوندگان کمی در این منطقه می باشید.

معنی سلانسر

 نام این ییلاق زیبا برگرفته از یک زبان محلی وبومی است .سِل در گویش محلّی، به معنای آبگیر و مرداب است و نام سلانسر که از سه بخش تشکیل شده است به منطقه‌ای اشاره دارد که در گذشته، مُشرف به تعدادی آبگیر بوده است.

پوشش گیاهی ییلاق سلانسر

این مکان که بسیار دنج و شگفت انگز است، دارای پوشش گیاهی متنوع وگوناگونی هم می باشد که همین پوشش گیاهی درکنار کوه درفک باعث می شود که شما را به تحسین وا دارد.پوشش گیاهی این منطقه زیبا شامل:  راش، توسکای ییلاقی، افرا، پلت، کاج و بلوط... می باشد.

همچنین در ییلاق سلانسر، گیاهان دارویی مانند گل‌گاوزبان می روید و بدین طریق شما با زمانبندی مناسب (اواخر بهار) می‌توانید برای نیاز روزمره خود از این گیاه برداشت کنید.

بهتراست بدانید که نوک بعضی از درختان را صاعقه خشک کرده است، پس چه بهتر که شما قبل از رفتن به این ییلاق بکر، آب وهوای این منطقه را چک کنید تا اتفاق ناخوشایندی برای شما رخ ندهد.

کمپینگ در ییلاق سلانسر

این مکان میتواند جای مناسبی برای ماندن در شب باشد ولی قبل از اقدام به اینکار نکاتی که در زیر بیان میکنیم را حتما به یاد داشته باشید:

به دلیل نبود چوب در این منطقه باخود ذغال و هیزم همراه داشته باشید.

بهتراست در دامنه کوه اتراق کنید تا آسمان پرستاره و ابرهای زیبا را در شب وروز نظاره گر شوید.

تجهیزات لازم از قبیل آب ،چراغ قوه ،روشنایی... همراه داشته باشید.

برای خود لباس گرم حتما بردارید.

 

جاذبه اطراف ییلاق سلانسر

این مراتع علاوه بر سرسبزی دارای ارزش تاریخی هم می باشد که شما بارفتن به ان میتوانید بقایای  قلعه ی لشگرگاه که ازلحاظ قدمت به سده پنج تا هفت هجری قمری باز می گردد.

 

مرتبط:

در مورد ییلاق اوپرت چه اطلاعاتی دارید؟