در مورد ییلاق اوپرت چه اطلاعاتی دارید؟

در مورد ییلاق اوپرت چه اطلاعاتی دارید؟

  • مجله چتراتا
172

این دیوار از لحاظ جغرافیایی بین استان سمنان و مازندران قرار دارد و در واقع اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی دقیق آن را بگوییم، آن در شمالی ترین قسمت استان سمنان و جنوبی ترین قسمت سمنان قرار دارد.

در مورد ییلاق اوپرت چه اطلاعاتی دارید؟

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک منطقه جذاب و خیره کننده در خطه شمال رفته ایم. این منطقه زیبا باعث می شود شما در آن واحد دو اقلیم متفاوت آب وهوایی را ببینید. پس برای توصیف و آشنایی بیشتر  ما همراه باشید.

دیوار اوپرت

این دیوار از لحاظ جغرافیایی بین استان سمنان و مازندران قرار دارد و در واقع اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی دقیق آن را بگوییم، آن در شمالی ترین قسمت استان سمنان و جنوبی ترین قسمت سمنان قرار دارد.

دیواری که مانع حرکت ابرها می شود، زیرا این مکان ارتفاع زیادی دارد و همین مساله باعث می شود که ابرهای بارش زا در دامنه شمالی متوقف شوند و در دامنه جنوبی به دلیل کمتر بودنشان ،شما پوشش گیاهی سرسبزی را مشاهده نخواهید کرد. البته این منطقه ییلاقی دارای طبیعت بکر و بی نظیری ازجمله:کوه های زیبا،دشت های سرسبز،چشمه های جوشان... می باشد.

دیوار اوپرت در واقع مرز کویر وجنگل است  و زمانی که شما تصویری از این منطقه در رسانه ها می بینید ،شروع به تعریف از این منطقه بکر وجذاب میکنید و به خیال خود می گویید این مکان در خارج از ایران قرار دارد ولی لازم است بگویم که سخت در اشتباهید.

جاهای زیادی در سرزمینمان است که هنوز شما نمیتوانید آثاری از ورود انسان به آن مکانها پیدا کنید، زیرا بسیار بکر وخاص هستند و  همانند دیوار اوپرت دیدنی می باشند.

چرا این نام را انتخاب کرده اند؟

نام اوپرت در واقع برگرفته از روستایی است که درآن قرار دارد و جزو استان مازندران می باشد و محلی برای دام های دامداران استان سمنان می باشد.

اوپرت؛ اقیانوسی از ابرها

اوپرت که اپرت هم نوشته می‌شود، همانطور که پیش تر گفته ایم این مکان ارتفاع زیادی دارد و به همین دلیل ابرهای باران زا نمی توانند خود را به منطقه کویری سمنان برسانند و همان جا درکنار هم تجمع می کنند و یک منظره بی نظیری را برای شما پدید می آورند که فوق العاده جذاب است و شما میتوانید ماندگاری ابرها و تفاوت و تضاد دو اقلیم را دریک لحظه درکنارهم مشاهده کنید ،که شاید در هیچ جای ایران چنین فرصتی را  با چنین منظره ای نداشته باشید.

تفریح و گردش در اوپرت

كوه‌نوردی و دامنه‌گردی

شما میتوانید برای رفتن به این مکان خود را برای یک کوهنوردی ودامنه گردی هیجان انگیز آماده کنید.

پياده روی

این ییلاق به دلیل داشتن دشت سرسبز و وسیع انسان را به یک پیاده روی دلپذیر ومطبوع ترغیب میکند  که باعث می شود شما سرتاسر وجودتان پر از شادابی شود.

جاذبه‌های طبیعی

اوپرت علاوه بر اینکه دارای منظره بی نظیری است ، جاذبه های متعدد بی شماری هم دارد که میتوان به کله چشمه،آبشار خزه بن،چشمه های رنگی باداب سورت،عمارت ابراهیم خان ملاده،تنگه هیکو، راه گوگلی،کنگل چشمه،پایین لوتی گردچشمه،بالا لوتی گردچشمه....اشاره کرد.

عشایر و ایل سنگسر

شما با رفتن به این مکان میتوانید سیاه چادرهای ایل سنگشر مهدی شهر  راملاقات کنید که البته باید برای دیدن این عشایر مهمان نواز تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید که بی شک تجربه متفاوت وجذابی خواهد بود.

پوشش گیاهی ییلاق اوپرت

پوشش گیاهی اوپرت بسیار گوناگون و متنوع است به طوری که شما میتونید گیاهان دارویی بسیاری همچون اورشمک، گوگ په، سيروک، زيره، اوک چو، صعلب، كولک، زولنگ، پاروک، مازش كو، الزی و اوجی بادرختان راش وانجیلی را مشاهده کنید.

چه زمانی به اوپرت برویم؟

برای رسیدن به این اقیانوسی از ابر، باید فصل بهار وتابستان را برگزینید. البته فصل پاییز هم زیبایی و رنگارنگی جذاب خود را دارد ولی خبری از اقیانوس ابرها نخواهد بود و در زمستان هم مسیر برای ما دشوار می شود که بهتر است تجهیزات لازم را با خود همراه داشته باشید.

 

 

مرتبط:

با تالاب زیبای شیرین سو در همدان بیشتر آشنا شوید