روستای پاقلعه در رامیان گلستان

روستای پاقلعه در رامیان گلستان

  • مجله چتراتا
172

این روستای زیبا در کنار طبیعت بکر وجذاب خود آبشارها و چشمه های متعددی هم دارد که میتواند برای هر بیننده ای دیدنی باشد.اگر بخواهیم به طور دقیق آدرسی از این روستا را به شما بگوییم میتوانیم بیان کنیم که این روستای جذاب در دل جنگل های هیرکانی واقع شده است و روستایی کوهستانی وتاریخی به شمار می رود.

روستای پاقلعه در رامیان گلستان

روستای زیبای پا قلعه در شهرستان رامیان  استان گلستان قرار گرفته است و به دلیل اقلیم مناسبی که دارد با آب وهوای دلچسب وطبیعت سرسبز میتواند برای بسیاری از گردشگران مقصد مناسبی تلقی شود.

این روستای زیبا در کنار طبیعت بکر وجذاب خود آبشارها و چشمه های متعددی هم دارد که میتواند برای هر بیننده ای دیدنی باشد.اگر بخواهیم به طور دقیق آدرسی از این روستا را به شما بگوییم میتوانیم بیان کنیم که این روستای جذاب در دل جنگل های هیرکانی واقع شده است  و روستایی کوهستانی وتاریخی به شمار می رود.

شما بارفتن به این روستا تمامی مناظری که از طبیعت انتظار دارید را خواهید یافت.پاقلعه دارای حدودا هزار ودویست متر ارتفاع از سطح دریا می باشد.

چرا نام روستا پاقلعه است ؟

این روستا در ارتفاعات قرار گرفته و در زمانهای قدیم قلعه تاریخی به نام ماران در بالای این کوه موجود بوده است که این قلعه براساس گفته ها، پایتخت ییلاقی سلسله اشکانیان بوده است و از آن به عنوان قلعه میران و یا موران یاد می کنند و بر همین اساس نام این روستا را پا قلعه نهادند زیرا در پایین قلعه ماران جای گرفته است.

بررسی معماری و بافت خانه های روستایی

شما با رفتن به این روستا با خانه هایی روبرو خواهید شد که در یک یا دوطبقه ساخته شده اند و عمده مصالح استفاده شده در ساخت خانه ها گل و چوب وخشت می باشد و بیشتر آنها دارای سقف شیروانی هستند.

طبیعت شگفتانگیز روستای پاقلعه گلستان

روستای زیبای پاقلعه دارای پوشش گیاهی بسیار زیبایی است و در میان دوجنگل سرگل و پشمکی واقع شده است و یکی از جذابیت منحصربه فرد این روستا،جنگلی با تجمع ابرها می باشد ،زیرا این منطقه  در جوار دو منطقه پرفشار و کم فشار می باشد که همین موقعیت باعث تشکیل ابرها وجابه جایی بادها می شود ومنظره ای شگفت انگیز را پدید می آورد.

طبیعت آبی

این روستای زیبا دارای چشمه های بسیار زیبایی اعم از : چشمه پشمکی ،چشمه سرگل ، انجیر‌چشمه می باشد و آبشار های متعددی از قبیل : آبشارهای جوزک ، آبشارهای سید کلاته ، آبشارهای سرخه کمر... را دربرمی گیرد.

منحصربه فردترین چشمه موجود در روستا چشمه گل رامیان است که جزو عمیقترین چشمه های آب سرد جهان به شمار می رود که دارای عمقی بالغ بر هشتاد متر می باشد  و از آن به عنوان یک استخر طبیعی یاد می کنند.

بهترین زمان رفتن به روستا

بهتر است شما برای رفتن به این روستا فصل بهار وتابستان را برگزینید،زیرا هم در این فصول طبیعت سرسبزی را خواهید دید و هم آب وهوای خنک ومعتدلی را تجربه خواهید کرد ولی اگر در فصول سرد سال به این روستا بروید به دلیل موقعیت کوهستانی روستا شما آب وهوای کوهستانی را تجربه می کنید که سرد است.

 

مرتبط:

معرفی عمارت زیبای سرتیپ سدهی در خمینی شهر