آشنایی با آبشار زیبای دودوزن در گیلان

آشنایی با آبشار زیبای دودوزن در گیلان

  • مجله چتراتا
172

آبشار زیبای دودوزن از لحاظ موقعیت جغرافیایی درشهرستان شفت استان گیلان قرار دارد و یکی از زیباترین آبشار های ایران به حساب می آید . این آبشار زیبا در در ناحیه کوهستانی سیاهمزگی واقع است و دارای پوشش جنگلی انبوه می باشد

آشنایی با آبشار زیبای دودوزن در گیلان

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک استان سرسبز وخوش آب وهوا در شمال کشور رفته ایم ،که هر بار برای ما یک منظره طبیعی و بکر را هدیه می دهد .پس برای آشنایی با این منظره زیبا وجذاب پیشنهاد میکنیم ما را همراهی کنید تا شما هم از این هدیه بی نصیب نمانید.

آبشار دودوزن

آبشار زیبای دودوزن از لحاظ موقعیت جغرافیایی درشهرستان شفت استان گیلان قرار دارد و یکی از زیباترین آبشار های ایران به حساب می آید . این آبشار زیبا در در ناحیه کوهستانی سیاهمزگی واقع است و دارای پوشش جنگلی انبوه می باشد و شما برای رسیدن به این آبشار خروشان یک مسیر پوشیده از راه پله و سنگ فرش را پیش روی خود دارید که خود این مسیر نشانه دهنده جذابیت این آبشار است.

  درهنگام مسیر موسیقی جادویی طبیعت شما را قطعا بهت زده خواهد کرد  ودر هنگام رسیدن شما میتوانید تنی به آب بزنید وحسابی خود را در دل این آبشار زیبا خنک کنید .

قدمت آبشار دودوزن

محققان و زمین شناسان قدمت این آبشار را حدودا صد الی صد وپنجاه سال تخمین زده اند که در نوع خود بسیار باارزش می باشد.

چرا نام دودوزن را برای این آبشار انتخاب کرده اند؟

بدین دلیل این نام را انتخاب کرده اند که زیرا آبشار دودوزن از چشمه دودزن در دل جنگل سرچشمه می گیرد و به همین دلیل این نام را برای آن برگزیدند و زمین های روستاهای اطراف این منطقه از این چشمه  وآبشار سیراب می شود..

بهترین فصل سفر به آبشار دودوزن خرمکش

برای رفتن به این آبشار زیبا بهتر است شما فصل بهار وتابستان را انتخاب کنید، زیرا  این آبشار به دلیل اینکه دریک منطقه کوهستانی واقع شده است در فصول سرد سال قطعا آب وهوای سرد وکوهستانی دارد و زمین آن پوشیده از برف ویخ می باشد که شرایط رفتن به آن منطقه کمی برای شما دشوار می گردد .

 ولی در فصل بهار وتابستان ، آب وهوا کمی معتدل تر می باشد و آبشارها پر آب هستند و البته فصل پاییز هم طبیعت تنوع رنگی و زیبایی خود را دارد و میتواند برای سفر به این منطقه گزینه خوبی باشد.

تفریحات ممکن در آبشار دودوزن خرمکش

 آب بازی

 زمانی که شما به این آبشار سفر کردید میتوانید برای رهایی از گرما تنی به آب بزنید و در حوضچه های پایینی آبشار شنا کنید،البته نزدیک شدن به دیوار آبشار کمی خطرناک است ولی با احتیاط کامل  وتجهیزات لازم میتواند لذت خود را به همراه داشته باشد.

عبور از پل چوبی

یکی دیگر از جذابیت های آبشار این منطقه قرار گرفتن پل چوبی بر عرض این رودخانه می باشد   که قرار گرفتن بر روی آن میتواند نمایی متفاوت از رودخانه را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرود از آبشار

همچنین این آبشار میتواند مکان مناسبی برای ورزشکاران و آبشار نوردان سرزمینمان باشد زیرا اینکار درعین لذت وهیجان خاص خود مستلزم مهارت و تجهیزات لازم می باشد.

 

مرتبط:

آشنایی با اقامتگاه بوم گردی یارا در تنکابن