لیستی از ویژگی های اکو کمپ چالدره

لیستی از ویژگی های اکو کمپ چالدره

  • مجله چتراتا
172

طراحی زیبا و نقشه‌های متنوع کلبه‌های جنگلی در این اکوکمپ ، به همراه استفاده از مصالح با کیفیت و طراحی عالی، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نموده و نوید آسایش و آرامشی وصف ناپذیر می‌دهد.

لیستی از ویژگی های اکو کمپ چالدره

استان مازندران و شهر تنکابن دارای طبیعت جنگلی و ساحلی بسیار زیبا و دل انگیزی می باشند. وجود جنگل های شگفت انگیز دو هزار و سه هزار در این منطقه و دشت باشکوه دریاسر ارزشمندی شهر تنکابن را دو چندان کرده اند. اکو کمپ جنگلی چالدره در قلب جنگل های دوهزار مازندران و در بهترین منطقه شهر توریستی تنکابن با چشم اندازی بینظیر از طبیعت بکر شمال ایران بهره برداری شده است.

طراحی زیبا و نقشه‌های متنوع کلبه‌های جنگلی در این اکوکمپ ، به همراه استفاده از مصالح با کیفیت و طراحی عالی، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نموده و نوید آسایش و آرامشی وصف ناپذیر می‌دهد.

همچنین وجود امکانات رفاهی مجتمع شامل مجموعه ‌های تفریحی و ورزشی در دل طبیعت سرسبز شمال، تداعی بخش زندگی شاد در اوقات سکونت در مجتمع تفریحی اقامتی چالدره است و به منظور رفاه و رضایت بیشتر گردشگران و افراد بومی، تمامی خدمات رفاهی مورد نیاز و ضروری گردشگران مانند: پارکینگ غیر مسقف اختصاصی، سرویس بهداشتی ایرانی، حمام، وسایل گرمایشی شامل پتو و ...، راهنمای تورهای گردشگری، سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای گردشگران فراهم شده است.

معرفی انواع کلبه های اکو کمپ چالدره

1.    کلبه های توسکا

در هتل جنگلی چالدره، کلبه‌های توسکا شامل 32 واحد می‌باشند، برخی از مشخصات این کلبه‌ها به شرح ذیل می‌باشد:این کلبه ها در ناحیه شمال شرقی، شمال و شمال غربی پارک، در کنار رورخانه‌های دو هزار و سه هزار احداث گردیده‌اند.

کلبه‌های قسمت توسکا از سرویس کامل خواب برای استفاده 4 نفر برخوردارند وبا تشک‌های طبی تجهیز شده‌اند.

هر واحد به سرویس بهداشتی و آبگرمکن برقی، حمام و لوازم استحمام مجهز می‌باشد.

همچنین گرمایش و سرمایش این کلبه ها، توسط یک دستگاه مستقل اسپلیت یونیت تأمین می‌‌گردد.

هچنین کلبه‌ها دارای یخچال و چای ساز به منظور استفاده از نوشیدنیهای سرد و گرم بوده و با وسایل پذیرایی تکمیل گشته اند.

باربیکیو نیز در قسمت بیرونی کلبه‌ها جهت استفاده میهمانان نصب گردیده و برخی کلبه‌ها در داخل نیز دارای آذرگاه مستقل می‌باشند.

2.    کلبه های افرا

این تیپ کلبه ها نیز در جنوبغربی و جنوب پارک در حاشیه رودخانه دو هزار مستقر شده‌اند.

این نوع کلبه ها نیز دارای یک اتاق خواب ، آشپزخانه اپن و سالن پذیرایی سرویس بهداشتی فرنگی، ایرانی و حمام هستند.

همچنین این کلبه‌ها دارای یک تختخواب دو نفره و 2 کاناپه تختخوابشو بوده و مجموعاً قابل استفاده برای 4 نفر می‌باشند.

هر واحد نیز گرمایش و سرمایش آنها ، توسط دو دستگاه مستقل اسپلیت یونیت تأمین می‌گردد.

واحدها، مجهز به یخچال و چای ساز و لوازم پذیرایی می‌‌باشند.

بررسی پوشش گیاهی منطقه هتل چالدره

منطقه چالدره را بخشی از جنگل های هیرکانی با قدمت چهار میلیون سال پوشش داده اند و  دارای  درخت  های   پهن  برگ که  گونه ی  غالب  آن   شامل توسکا  ، افرا  ،  لرگ ، بلوط ، انجیلی و می باشند. همچنین در این منطقه درختچه هایی مانند  خرمندی ، ازگیل  ، آلوچه  ، انار  ، تمشک  و زیرگونه علفی و بوته ای شامل  :   گرامینه ها ، سرخس ها، نعنائیان ،سیکلامن ، دم اسبی ، پامچال رشد می کنند.

حیات وحش منطقه چالدره

در چالدره ممنوعیت شکار و حفاظت فیزیکی برای حیوانات آن برقرار است و در حال حاضر حیات وحش از جمله پستانداران و پرندگان که در چالدرّه وجود دارندکه از این طریق از آنها محافظت می شود.

   پستانداران:

الف) مرال

مرال از بهترین نمونه حیوانات علفزارهای جنگلی می باشد که در شمال سلسله جبال البرز در فصل زمستان به چالدرّه سرازیر می شوند.

        ب)شوکا

از کوچکترین انواع گوزن ایران است و رنگ بدن آن تقریباً قهوه ایاست

     ج) گراز

این حیوان نقش مهمی در شخم زدن خاک دارد و در نتیجه تجدید حیات و همچنین جلوگیری از سفت شدن خاک در محل های پر رفت و آمد را برعهده دارد.

  د)پلنگ

طی سالیان اخیر این حیوان به ندرت در ارتفاعات منطقه دیده می شود و معمولا خود را از دیدها پنهان نگه می دارد.

 و)شغال

فراوانی این گربه سان کوچک در این منطقه زیاد است و مرتباً بین قسمت جنگل و روستای همجوار در رفت و آمد است. فعالیت این حیوان از غروب آفتاب شروع می شود و البته شغال حیوان ترسویی است که کوچکترین خطری برای انسان ندارد.

ح)تشی

بزرگترین جونده ایران، تشی است که در چالدرّه نیز وجود دارد. خارهای این حیوان دو نوع می باشد. بلند و باریک، کوتاه و تیز که حال خشم دو برابر بزرگتر به نظر می رسد.

   پرندگان:

پرندگان در محدوده چالدرّه عبارتند از قمری ،قرقاول، گنجشک، کبوتر فاخته ، دارکوب، کلاغ سیاه، کلاغ، زاغ، سار

مرتبط:

آشنایی با بهترین هتل های طبس و فردوس