هر آنچه که باید از باغ فردوس تهران بدانید

هر آنچه که باید از باغ فردوس تهران بدانید

  • مجله چتراتا
172

این باغ زیبا در حوالی میدان تجریش قرار دارد که به موزه سینما اختصاص داده شده و با داشتن امکاناتی چون سالن‌های سینما،کافه و محیطی دل‌نواز و سرسبز یکی از پاتوق‌های هنرمندان و هنردوستان است. اگر دوست دارید باغ عهد قاجاری فردوس را بیشتر بشناسید و از موزه سینما دیدن کنید، با چتراتا باشید.


باغ فردوس تهران یکی از باغ‌های زیبای پایتخت محسوب می‌شود که از زمان قاجار به یادگار مانده است.

این باغ زیبا در حوالی میدان تجریش قرار دارد که به موزه سینما اختصاص داده شده و با داشتن امکاناتی چون سالن‌های سینما،کافه و محیطی دل‌نواز و سرسبز یکی از پاتوق‌های هنرمندان و هنردوستان است. اگر دوست دارید باغ عهد قاجاری فردوس را بیشتر بشناسید و از موزه سینما دیدن کنید، با چتراتا باشید. اگر ساکن تهران نیستید و قصد سفر به تهران را دارید می‌توانید برای رزرو و اجاره روزانه اقامتگاه در تهران به سایت چتراتا مراجعه کنید.

 

عمارت باغ فردوس | ساختمان موزه سینما

 

این عمارت تاریخی دو طبقه دارد و معماری آن به سبک دوره قاجار و ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است. یکی از زیباترین بخش های عمارت، گچ بری های ظریف و هنرمندانه ستون ها و سقف ایوان کاخ است که بی شک توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

آثار دیدنی این مجموعه تنها محدود به داخل عمارت نیستند و شما در قسمت باغ می توانید مجموعه از تندیس ها و سردیس های هنرمندان بزرگی مثل زنده یاد عزت الله انتظامی، سهروردی، شیخ اشراق و چند تن دیگر را هم ببینید. این باغ همچنین 3 سالن سینما به نام های فردوس، کارتوگراف و تمدن دارد که می توانید در آن ها به تماشای فیلم های روز سینمای ایران بنشینید.

 


 بیشتر بخوانید :

-  اجاره ویلا شمال

-  اجاره ویلا

-  اجاره ویلا در رامسر


 

بخش های مختلف موزه باغ فردوس

 

عمارت باغ فردوس که موزه سینما در آن قرار دارد، شامل چند بخش مختلف می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.


تالار آغازگران

 

در تالار آغازگران با اولین تجهیزات سینمای ایران آشنا خواهید شد. هم‌چنین تصویرهایی از اولین فیلم‌سازان ایرانی در تاریخ سینما را خواهید دید.

 

تالار صدا و دوبله موزه سینما

 

این تالار شامل ابزار و تجهیزات قدیمی می‌شود که مربوط به هنر و صنعت دوبلاژ و صدابرداری ایران هستند.

 

تالار معاصران

 

تالار معاصران پر شده از عکس های پرتره از برجسته‌ترین سینماگران ایران از جمله بازیگران، کارگردانان، آهنگسازان، صدابرداران و هم‌چنین در این بخش تعدادی از طراحی‌های صحنه و لباس  حرفه‌ای در معرض دد بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

تالار جوایز بین‌المللی باغ فردوس

 

این تالار شامل برترین و با ارزش‌ترین جوایز تاریخ سینما ایران است، که از معتبرترین جشنواره‌های جهانی فیلم و سینما  از جمله کن، برلین، ونیز و … دریافت شده‌اند و برای عموم به نمایش درآمده است. نخل طلایی کن، شیر ونیز، خرس برلین و دیگر جوایز جهانی سینمای ایران نیز جمع‌آوری ور در این بخش به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

تالار تماشاخانه موزه سینما

 

این قسمت از تالار در  مورد پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران از دهه‌های 30 و 40 بهمراه پوسترهایی از آن می باشد.

 

تالار علی حاتمی

 

حاتمی یکی از تاثیرگذارترین افراد در سینمای ایران است. با ورود به این تالار مجسمه علی حاتمی و عزت‌الله انتظامی را پشت میز در حال تدوین می‌بینید. علاوه‌براین، یادبودهایی از علی حاتمی نیز در این تالار نگه‌داری می‌شود.

 

تالار نام آوران سینمای ایران

 

در این بخش از موزه سینما تصاویری از برجسته‌ترین و مشهورترین هنرمندان سینمای ایران از جمله داریوش مهرجویی، خسرو شکیبایی و … نمایش داده شده‌اند.

 

تالار خانه فرهاد

 

در این قسمت از موزه، تعدادی از وسایل شخصی، کتاب‌ها و سازهای فرهاد مهراد، خواننده صاحب سبک و موسیقی‌دان بامعلومات دوره معاصر به معرض نمایش درآمده است.

 

نمایشگاه سینمای کودک و نوجوان

 

در نمایشگاه سینمای کودک و نوجوان نیز تصاویری مربوط به عوامل و بازیگران فعال در سینمای کودک را در این تالار خواهید ید. این تصاویر شما را به دوران کودکی‌تان خواهد بود.

 

نمایشگاه سینمای دفاع مقدس

 

تصاویری از فیلم‌ها، بازیگران، کارگردانان و دست‌اندرکاران فیلم‌های حوزه دفاع مقدس در این بخش قرار دارند.

 

تماشاخانه

 

در تماشا خانه تلاش شده تا محیط سینما در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ کشور شبیه‌سازی شود. تماشای اولین تصاویر سینمای ایران از روی صندلی‌های چوبی سینما مایاک و قرار گرفتن در این فضایی قدیمی تجربه‌ای بی‌نظیر را برای‌تان رقم خواهد زد.

 

سالن‌های سینما باغ فردوس

 

مجموعه بزرگ و دیدنی باغ موزه سینما یا موزه سینما دارای 3 سالن برای اکران فیلم است. در این سالن‌های نمایش با نام‌های سالن فردوس، سالن سینماتوگراف و سالن تمدن اغلب فیلم‌های جدید سینمای ایران اکران می‌شود

معرفی امکانات تفریحی و گردشگری باغ فردوس ( موزه سینما )

 

گالری های صنایع دستی باغ فردوس

 

بعد از گذراندن اوقات خوش در محیط باغ فردوس و تالارهای زیبایی که در بالا آنها را معرفی کردیم ،می توانید از چندین فروشگاه این مجموعه که لوازم زیبایی از هنر صنایع دستی و تزئینی را می فروشند دیدن و خرید کنید.

 این گالری ها که در بخشی از ساختمان موزه سینما و داخل مجموعه باغ فردوس هستند، واقعا ارزش بازدید را دارد. پیشنهاد فرصت خرید یک هدیه شگفت انگیز برای عزیزانتان از این گالری های هنری و جذاب را از دست ندهید!!

 

رستوران و کافی شاپ در موزه سینما و باغ فردوس

 

علاوه بر ساختمان موزه سینما و گالری های صنایع دستی، مجموعه باغ فردوس، دارای یک شعبه ویونا کافه است که در حقیقت یک رستوران جذاب با تم سینمایی است که می توانید اوقات خوشی را با همراهانتان در این رستوران بگذرانید.

علاوه بر این رستوران، یک کافی شاپ جذاب و دیدنی در محیط باغ فردوس است که امکان گذراندن لحظاتی ناب در دل یک محیط کاملا سینمایی و هنری را برای شما به ارمغان می آورد.

 

منابع: مجلات اینترنتی کارناوال، الی گشت،سیری در ایران

مرتبط:

جاذبه های گردشگری منطقه حیران