با بهترین رستوران های چابکسر بیشتر آشنا شوید

با بهترین رستوران های چابکسر بیشتر آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

چابکسر شرقی ترین شهر گیلان و در عین حال از زیباترین شهرهای آن است. این شهر ساحلی مانند شهر رامسر هم به کوه ها نزدیک است و هم تا ساحل دریا فاصله چندانی ندارد. ساحل گل سرخی و روستای زیبای سرولات با رستوران های معروفش و روستای لیمه سرا از مهم ترین مناطق گردشگری چابکسر هستند.

اما مهم ترین چیزی که گردشگران را به چابکسر می کشاند وجود رستوران هایی همچون خاله خاور و لطفی می باشد که بسیار اسم در کرده اند. با چتراتا همراه باشید تا شما را با این غذاخوری ها آشنا کنیم.

رستوران خاورخانم

خاور خانم نام یه رستوران کاملا سنتی در چابکسر می باشد که مدیریتش رو یه خانم شمالی با بستگانش برعهده دارد. این رستوران در ابتدا یک منزل مسکونی بود که بعدها و با استقبال از غذاهای این خانم بتدریج گسترش یافت و هم اکنون بصوت یک رستوران کامل و بزرگ با ویویی بی نقص به کوه و دریا آماده پذیرایی از مهمانان است.

اکثریت غذاهای خاور خانم خوشمزه هستند و این مکان برای شکم گردان بسیار دل انگیز است. خود خاور خانوم میگه رمز خوشمزگی غذاهایش در اینه که مواد اولیه تازه ای تهیه میکنه و غذاها را در نهایت سلامت و بهداشت بعمل میاره.

رستوران تی ته

 رستوران تی ته که به معنی شکوفه می باشد در روستای زیبای لیمه سرا قرار دارد. این رستوران نیز دارای ویوی زیبا از کوه های سرولات می باشد. در رستوران تی ته یک تراس روباز که با گلدان های رنگی تزیین شده است قرار دارد که می توانید در آنها غذا میل کنید.در رستوران تی ته نیز انواع کباب ها و غذاهای گیلانی سرو می شود.

رستوران دربند لطفی

رستوران دربند لطفیِ که از رقیبان سر سخت خاله خاور می باشد نیز در روستای سرولات می باشد و چشم اندازی بی نظیر از کوه و دریا را در مقابل خود دارد.  لطفی در واقع برادر خاور خانوم هست و از نظر عده ای غذاهای لطفی از خاور خانوم خوشمزه تر می باشد.کباب ترش، جوجه کباب ترش، جوجه کباب زعفرانی، مرغ شکم پر، میرزا قاسمی و بسیاری دیگر از غذاهای خوشمزه را می توانید در منوی رستوران لطفی بیابید.

از بهترین غذاهای رستوران لطفی مرغ شکم پر و کباب ترش است.

رستوران اکبرجوجه

در نزدیکی میدان سرولات و جنب هتل سرولات چابکسر، رستوران اکبرجوجه چابکسر قرار دارد. این رستوران نیز از زیر مجموعه های شعبه اصلی گلوگاه میباشد و در ساختمانی لوکس و تمیز به خدمات دهی و پذیرایی از میهمانان میپردازد.

این رستوران فضایی نرمال دارد و نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک و با چیدمانی زیبا و شیک میباشد که علاوه بر اکبر جوجه ، ماهی نیز سرو میکند. برخورد پرسنل نیز محترمانه و خوب و سرو غذا بسیار سریع انجام میگیرد. البته کیفیت غذا به نسبت ساری و گلوگاه کمتر میباشد.

رستوران باغ آرامش خاله مرضیه

باغ و منزل مسکونی خاله مرضیه که به سبک خاله خاور می باشد در بالای کوههای سرولات و بعد از گذر از رستوران خاور خانم و در لبه دره ای سر سبز و روستائی قرار گرفته است.برای رسیدن به رستوران باغ خاله مرضیه باید در مسیر روستای لیمه سرا به سمت سرولات پیش بروید و البته در روزهای تعطیل باید منتظر ترافیک هم باشید.

استفاده از محیط سرسبز و ویویی زیبا همراه با فضای رستوران باغ دنج لذت غذا خوردن را در این باغ دو چندان می کند.

 

مرتبط:

روایتی عجیب از کلبه وحشت انزلی