با بهترین رستوران های شهر اردبیل آشنا شوید

با بهترین رستوران های شهر اردبیل آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

اردبیل علاوه بر داشتن طبیعت زیبا، دارای اماکن تاریخی نیز می باشد. اردبیل را می توان یک مقصد دوست‌داشتنی برای گردشگران داخلی و خارجی بخصوص در فصل بهار و تابستان دانست. داشتن غذاهای سنتی خوشمزه و معروف،یکی دیگر از جاذبه های شهر زیبای اردبیل است.

با بهترین رستوران های شهر اردبیل آشنا شوید

اردبیل علاوه بر داشتن طبیعت زیبا، دارای اماکن تاریخی نیز می باشد. اردبیل را می توان یک مقصد دوست‌داشتنی برای گردشگران داخلی و خارجی بخصوص در فصل بهار و تابستان دانست. داشتن غذاهای سنتی خوشمزه و معروف،یکی دیگر از جاذبه های شهر زیبای اردبیل است.

 اردبیل هم دارای غذاهای درجه یک است و هم رستوران های آن معروف به خوش قیمتی و با انصاف بودن هستن.

رستوران تاریخی شاه‌عباس

این رستوران در واقع یک بنای تاریخی است که از دوره قاجار به یادگار مانده است. این رستوران در گذشته به حمام ابراهیم آباد شهرت داشته و شامل چهار بخش سفره خانه و قلیان سرا و رستوران و تالار پذیرایی است.

 تالار پذیرایی این رستوران ظرفیت چهارصد نفر را دارد. این رستوران انواع چلوکباب ها و غذاهای ایرانی و خورشت ها و پیش غذاهای متنوع  را برای مشتریان خویش فراهم می کند.در این رستوران خبر از تشریفات امروزی نیست و همه‌چیز به‌صورت سنتی ارائه می‌شود و در واقع در هرسینی رویی و سنتی غذای هرکس برایش آورده می شود. غذای پرطرفدار شاه عباس،سرویس ویژه ان است شامل یک سیخ جوجه‌کباب، یک سیخ کباب‌کوبیده و چلو پیچاق قیمه است.

این رستوران شاید گران قیمت به حساب آید اما ارزشش را دارد که خود را به یک وعده خوشمزه مهمان کنید.

کبابی حاج قربان

حاج قربان از آن کبابی هایی هست که در هر نقطه ای از شهر اردبیل که باشید، ادرس آن را دقیق به شما می دهند و کاملا شناخته شده می باشند. این رستوران از یکی از قدیمی‌های این صنف است که با شیک و پیک کردن رستورانش در سال‌های اخیر یک سرو گردن در پذیرایی از آنهای دیگر بالاتر است.

کباب کوبیده حرف اول را در رستوران حاج قربان می‌زند و کوبیده مخصوص آن شامل سه سیخ است که همراه با گوجه و فلفل کبابی و نان تازه سرو می شود.

رستوران خانه صادقی

علاقه‌مندان به فضاهای سنتی و تاریخی می توانند رستوران خانه صادقی را انتخاب نمایند. این رستوران نیز از اسمش معلوم است که یک بنای قدیمی و یادگار گذشته را یدک می کشد. رستوران سنتی خانه صادقی بجامانده از دوران قاجار است و در آن انواع غذاهای ایرانی سرو می شود و همچنین دمنوش های این رستوران نیز معروف است.

کبابی حاج مالک

کبابی حاج مالک که از قدیمی ترین کبابی های اردبیل است، کوبیده های بسیار تازه و لذیذ را در اختیار شما قرار می دهد. هر نوع کبابی که بخواهید، همان لحظه برایتان از گوشت تازه کشتار روز جدا می‌کنند، به سیخ می‌کشند و با نان داغی که همان لحظه پخته‌اند برایتان سرو می‌کنند. در واقع در کبابی حاج مالک که سابقه ای پنجاه ساله دارد، طبق یک سنت قدیمی در اردبیل عمل می‌کنند که ابتدا، شما انگار که به قصابی رفته‌اید، گوشت مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و پولش را می‌پردازید و بعد آن‌ها برایتان همان گوشتی که انتخاب کرده‌اید کباب می‌کنند.

رستوران ضیافت

رستوران ضیافت برای آن دسته از کسانی که به غذایی غیر از کباب علاقه دارند بسیار مناسب است. منوی متنوع این رستوران شامل انواع خورشت های ایرانی می باشد. پیچاق قیمه این رستوران و پلو با ماهیچه  ان ، دو غذای پرطرفدار آن می باشند.

در دو طبقه این رستوران با دکوراسیونی ساده و زیبا منتظر شماست تا در فضایی دلنشین غذایی دلچسب میل کنید. رفتار صمیمانه کارکنان حرفه‌ای این رستوران هم حس خوبی به شما القا می‌کند.

رستوران گل سرخ

رستوران گل سرخ را می توان با دنده کباب های لذیذ آن در ذهن ها ثبت کرد. البته این خوشمزگی بها هم دارد و باید برای سرو این دنده کباب خوشمزه کمی سر کیسه را شل کنید.

رستوران اعیان

رستوران اعیان یک رستوران شیک و همراه با دکوراسیونی دیدنی می باشد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و کباب های درجه یک برای مشتریان تدارک دیده می شود. همچنین پیچاق قیمه این رستوران نیز معروف است و حتما ان را نیز امتحان کنید. پس اگر دنبال یک رستوران شیک در اردبیل می گردید که قیمت غذاها هم زیاد برایتان ملاک نباشد می توانید رستوران اعیان را انتخاب کنید.

 

مرتبط:

معرفی پنج موزه دیدنی تهران