معرفی بهترین رستوران های لاهیجان

معرفی بهترین رستوران های لاهیجان

  • مجله چتراتا
172

سفر به گیلان علاوه بر چشم‌نواز بودن، خوش‌مزه هم هست. میرزاقاسمی، باقلا قاتق، جوجه ترش، کتلت لاهیجان، گل‌سیر، زیتون پرورده، دلار (سبزی محلی) و ماست‌های محلی همه به سفره رنگ و لعاب می‌دهند. لاهیجان به عروس شهرهای گیلان معروف است و کلی جای دیدنی دارد که خیلی‌ها را عاشق کرده. در سفر به لاهیجان بعد از گشت و گذار، باید به غذا هم فکر کنید.


سفر به گیلان علاوه بر چشم‌نواز بودن، خوش‌مزه هم هست. میرزاقاسمی، باقلا قاتق، جوجه ترش، کتلت لاهیجان، گل‌سیر، زیتون پرورده، دلار (سبزی محلی) و ماست‌های محلی همه به سفره رنگ و لعاب می‌دهند.

 لاهیجان به عروس شهرهای گیلان معروف است و کلی جای دیدنی دارد که خیلی‌ها را عاشق کرده. در سفر به لاهیجان بعد از گشت و گذار، باید به غذا هم فکر کنید. اگر دنبال بهترین رستوران‌های لاهیجان هستید، اسمارتیز معرفی‌شان کرده. برای رزرو و اجاره اقامتگاه در لاهیجان میتوانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

رستوران زیبا لاهیجان

 

اگر فضاهای قدیمی و نوستالوژیک را دوست دارید، در سفرتان به لاهیجان به این رستوران سر بزنید. در رستوران زیبا می‌توانید عکس‌های قدیمی‌ای از لاهیجان قدیم را هم ببینید. محیط رستوران زیبا با وسایل حصیری و عروسک‌هایی با لباس‌های محلی گیلکی دکور شده و حس‌وحال خوبی دارد.

ماهی قزل‌آلا، کباب‌ ترش و جوجه ترش محبوب‌ترین غذاهای این رستوران هستند. در کنار سفارشتان خیار و دلار و ماست و سیرترشی را هم فراموش نکنید تا تجربه خوبی از یک سفره اصیل گیلانی داشته باشید.

 

رستوران سنتی مهتاب

 

اگر از لاهیجانی‌ها سراغ بهترین رستوران‌های شهر را بگیرید، حتما رستوران سنتی مهتاب در بالای لیست رستوران‌هایی است که به شما معرفی می‌کنند.

 اگر به این رستوران بروید انتخاب لاهیجانی‌ها را تأیید می‌کنید. رستوران مهتاب هم غذای باکیفیتی ارائه می‌دهد و هم فضای دلنشینی دارد. فضایی که عطر نان تازه و عطرهای خاص گیلان در آن پیچیده و صدای آرامش‌بخش فواره حوض آبی‌رنگ به گوش می‌رسد و رنگ‌های چشم‌نواز لباس‌های محلی کارکنان چشم را نوازش می‌دهد، برای اینکه چند ساعتی شما را از فضای زندگی هر روزه دور کند کافی است.

در این رستوران گاهی موسیقی زنده هم اجرا می‌شود. پیشنهاد ما این است که حتما جوجه ترش یا کباب ترش این رستوران را امتحان کنید.

 رستوران مهتاب هم در بلوار امام رضای لاهیجان، نبش گلستان پانزدهم قرار دارد. قیمت‌های این رستوران هم مناسب است و به خاطر داشته باشید که اینجا یکی از محبوب‌ترین رستوران های لاهیجان است پس در روزهای تعطیل از قبل میزتان را رزرو کنید.

 


 بیشتر بخوانید :

-  اجاره ویلا شمال

-  اجاره ویلا

-  اجاره ویلا در رامسر



رستوران شاندیز لاهیجان

 

رستوران شاندیز به معماری ساختمانش معروف است. دو سالن برای نشستن دارد: یکی سنتی یکی مدرن. در وسط سالن بخش سنتی، یک لنج بزرگ چوبی را ساخته‌اند که انگار شما درحال غذا خوردن در یک کشتی چوبی هستید. به جز میز و صندلی، سکو هم برای نشستن وجود دارد.

در جلوی غذاهای منو عبارت "سرویس کامل" دیده‌ می‌شود و بدین معناست که هر غذا شامل زیتون پرورده، ماست، سالاد،سیر و نوشیدنی است.قیمت غذاهای شاندیز اقتصادی است. بعد از آن‌که غذا را میل کردید پیشنهاد می‌کنم سرویس چای را در سفره خانه‌اش سفارش دهید و لذت ببرید.

به طور کلی منوی غذایی رستوران شاندیز لاهیجان شامل غذاهای سنتی است و برای ناهار یا شام می‌توانید به اینجا بروید. پارکینگ خیابانی است و امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد.

 

رستوران خانه کنتاکی پلاس

 

در سفر به لاهیجان اگر خواستید مرغ کنتاکی خوشمزه‌ای بخورید، یکی از انتخاب‌هایتان می‌تواند خانه کنتاکی پلاس باشد. این رستوران فضای صمیمی و دلنشینی دارد و جز کنتاکی‌، پاستاها و برگرهایش هم به خوشمزگی معروف است.

 

رستوران خان سالار

 

خان سالار هم در بلوار امام رضای لاهیجان قرار دارد ولی نبش خیابان گلستان بیست و سه. این رستوران را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که رستوران‌های دنج و آرام را ترجیح می‌دهند.

 اما رستوران خان سالار که از بهترین رستوران های لاهیجان است، به جز دنج بودن و کیفیت خوب غذاهای گیلانی‌اش، به دو دلیل دیگر هم رستوران خاصی است.

 دلیل اول این‌ است؛ تمام غذاهایی پلویی یک ته‌دیگ بزرگ همراه‌شان دارند و اصلا لازم نیست نگران تقسیم ته‌‌دیگ‌تان با دیگران باشید.

 دوم اینکه غذای سنتی به نام «واویشکا» دارد که برای کسانی خوب است که اهل ماجراجویی خوراکی هستند و دوست دارند غذاهای خاص‌تر گیلانی را هم بچشند.

 

رستوران ملک

 

رستوران ملک با معماری خیلی لوکس و شیکش، روبروی استخر لاهیجان است. نمای بیرونی و داخلی رستوران طراحی جالب و متفاوتی نسبت به باقی رستوران‌های لاهیجان دارد.

 پرسنل رستوران برخورد خوبی دارند، کیفیت غذا خوب است و زمان آماده شدن غذا هم طولانی نیست. تا زمان آماده شدن غذا، میرزاقاسمی به‌عنوان پیش‌غذا به‌صورت رایگان سرو می‌شود.

منوی رستوران شامل غذاهای ایرانی،محلی،دریایی و کبابی است. قیمت غذاهای محلی اقتصادی است ولی کباب‌ها و ماهی‌ها گران هستند.

 شما می‌توانید برای صرف ناهار یا شام به رستوران ملک مراجعه کنید. امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد و پارکینگ هم خیابانی است.

 

رستوران ولی

 

گر دوست دارید کمی از شهر دور شوید و یک غذای خوب در حومه شهر میل، رستوران ولی بهترین گزینه است. این رستوران در کیلومتر پنج جاده لاهیجان به لنگرود، در منطقه لیالستان قرار دارد.

 کیفیت غذاها، دنجی و تمیزی و خوش‌برخوردی کارکنان این رستوران را هم لاهیجانی‌ها تأیید می‌کنند و هم گردشگرها. کباب ترش، فیله کباب و زیتون پرورده اینجا حسابی معروف هستند. وقتی وارد رستوران ولی که یکی از بهترین رستوران های لاهیجان است می‌شوید، برگه و خودکار در اختیارتان گذشته می‌شود تا جلوی غذاهایی که می‌خواهید سفارش دهید تیک بزنید و فرصت دارید تا غذایتان برسد نگاهی به عکس‌های قدیمی روی دیوارها بیاندازید و در فضای نوستالژیک و قدیمی رستوران غرق شوید.

 

فست فود جام

 

اگر به غذای سبک علاقه دارید حتما به فست فود جام سر بزنید: مجموعه‌ اغذیه فروشی کوچک اما شلوغ با 3 شعبه. فضای داخلی‌اش کوچک است و ممکن است مجبور شوید بیرون از مغازه بنشینید ولی با هوای خوب لاهیجان نگران چیزی نباشید.

کتلت‌های لاهیجانی بسیار معروف هستند و در هر فست فودی لاهیجان این کتلت‌ها یافت می‌شوند.

 ولی پیدا کردن کتلت خوشمزه کار سختی است. حتما ساندویچ کتلت را در هر جای لاهیجان که توانستید امتحان کنید ولی پیشنهاد ما فست فود جام به‌خصوص در شعبه سوم است. قیمت‌ها ارزان و کیفیت نسبت به قیمت خیلی خوب است. دو نوع کتلت ساده و ویژه هست. در ساندویچ کتلت‌ ویژه، زیتون پرورده است. هر دو نوع ساندویچ با نون بربری و دوغ محلی سرو می‌شوند که ترکیب خوش‌مزه‌ای را برای ناهار یا شام سبک می‌سازند.

جام همیشه بخصوص موقع شام و تعطیلی مدارس شلوغ است ولی پرسنل حرفه‌ای دارد و چشم برهم بگذارید سفارش‌تان آماده شده است. نکته‌ی دیگری که ممکن است اذیت‌تان کند، مشکل پارک ماشین است.

 اینجا مجبور هستید که ماشین‌تان را در خیابان پارک کنید. در ساندویچ جام، ساندویچ های دیگری نیز سرو می شود که تمامی آن‌ها کیفیتی بسیار عالی و طعمی به یاد ماندنی دارند.

 

رستوران میورا

 

یکی از رستوران ‌های لاهیجان که گردشگرهای دوستدار غذاهای فرنگی و دکورهای مدرن و شیک را راضی خواهد کرد، رستوران میورا است. این رستوران در میدان کاج واقع شده و چشم‌انداز جذابی به استخر لاهیجان دارد. کیفیت غذاها هم قابل‌قبول است و سعی شده طعم‌های غذاهای غیرایرانی به طعم‌های اصلی نزدیک باشند.

 

رستوران ستاره گیلان

 

این رستوران خوب لاهیجان به نام رستوران پهلوان عسگر هم شناخته می‌شود. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر کلوچه و چای است و محلش هم درست روبه‌روی کلوچه نادری مرکزی است.

 رستوران پهلوان عسگر به خاطر بشقاب‌های پر وپیمان و کیفیت غذاهایش مشهور است و عده‌ای اعتقاد دارند بهترین کباب ترش و کته کباب لاهیجان و حتی گیلان را فقط این رستوران سرو می‌کند.

 در این رستوران جزئیات سفره گیلانی کاملا رعایت می‌شود و مخلفات کنار غذا هیچ کم و کسری ندارد. رستوران ستاره گیلان بیشتر وقت‌ها و به خصوص آخر هفته‌ها حسابی شلوغ است.

 

خوراک کبیر

 

معروف‌ترین فست فود لاهیجان خوراک کبیر و اکثرا میزبان محلی‌ها است. خوراک کبیر مانند فست فود جام، کتلت‌های خوش‌مزه‌ای دارد که با نان بربری پخت می‌شوند.

 ساندویچ کتلت‌ کبیر به‌خصوص در میان محلی‌‌ها خیلی طرفدار دارد و هروقت بروید مردم زیادی را در صف کتلت می‌بینید.

 در لاهیجان همه کتلت‌ها و خیلی از ساندویچ‌های دیگر با نان بربری پخته می‌شوند. در خوراک کبیر حتی همبرگر با نان بربری سرو می‌شود.

مرتبط:

لیستی از مناسب ترین غذاهای فصل تابستان