آبشار خروشان چکان در لرستان

آبشار خروشان چکان در لرستان

  • مجله چتراتا
172

آبشار چکان لرستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در الیگودرز به شول آباد و جنگل کیگوران استان لرستان واقع شده است. این آبشار زیبا دارای ارتفاعی بالغ بر سی متر وعرض چهار متر می باشد و جزو یکی از بلندترین آبشارهای ایران به شمار می آید.

آبشار خروشان چکان در لرستان

در این بخش از چتراتا قصد داریم تا شما را با یک مکان هیجان انگیز و پرطرفدار آشنا کنیم که این منظره بی شک میتواند تا مدتها در ذهن وخاطره شما ثبت شود.

آبشار خروشان چکان

آبشار چکان لرستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در الیگودرز به شول آباد و جنگل کیگوران استان لرستان واقع شده است. این آبشار زیبا دارای ارتفاعی بالغ بر سی متر وعرض چهار متر می باشد  و جزو یکی از بلندترین آبشارهای ایران به شمار می آید.

این آبشار زیبا و پرعظمت دارای مسیرهای رسیدن بیشماری می باشد و شما با توجه به هدفی که دارید باید مسیر خود را انتخاب کنید، زیرا یک مسیر مناسب برای کوهنوردی است و مسیر دیگر مناسب برای پیاده رویست .

بهتر است برای دیدن این آبشار زیبا در طول روز به این مکان سفر کنید، زیرا در هنگام شب این مکان حیوانات بومی دارد که میتواند برای شما خطرناک باشد.

چرا نام آن را ، آبشار چکان نهاده اند؟

این آبشار خروشان و زیبا نامش چکان است و لغت چکان از جمع چکه به وجود می آید که در واقع نام آن با عظمت این آبشار متضاد است و شاید در این تضاد زیبایی نهفته است که میتواند برای بسیاری از گردشگران سورپرایزکننده باشد.آبشار پرعظمت چکان از دل کوهی مشرف به زمین زراعی چکان تراوش می کند ،این جویبار در دشت چکان به آب‌های داسار می‌پیوندد و رودخانه‌ی چکان را به وجود می آورد که مقصد نهایی این رودخانه، رودخانه‌ی دز می باشد.

پوشش گیاهی منطقه

این منطقه به دلیل اقلیم مناسب دارای پوشش غنی می باشد که میتوان به درختانی ازقبیل :زالزالک ،گردو ،گلابی ،.. اشاره کرد همین در طول مسیر برای رسیدن به آبشار دشت ومراتع سرسبزی را خواهید دید.

گونه های جانوری منطقه

این منطقه محل زندگی مناسبی برای حیواناتی وحشی  از قبیل خرس ، گراز ، پلنگ .. می باشد که اگر شما با آنها کاری نداشته باشید و آسیب نزنید آنها هم با شما کاری ندارند.

بهترین زمان برای رفتن به این آبشار

برای رفتن به آبشار چکان بهتر است فصل بهار وتابستان را انتخاب کنید، زیرا این فصل ها به دلیل خنکی هوا و سرد بودن آب آبشار میتواند برای بسیاری از گردشگران  عزیز دلپذیر باشد  و آنها را از گرمایی که درطول مسیر تجربه کردند رهایی بخشد .

شما در فصل بهار با آب شدن برفهای کوهستان قطعا با آبشار پر از آب وخروشان روبرو خواهید شد و در فصل تابستان، خنکای آب آن میتواند مکان مناسبی برای آب تنی شما باشد و لحظات خوش و نابی را برای شما رقم بزند.

 

مرتبط:

لیستی از لوکس ترین شهرک های ویلایی مازندران