بهترین اقامتگاه های بوم گردی غرب مازندران

بهترین اقامتگاه های بوم گردی غرب مازندران

  • مجله چتراتا
172

مازندران یکی از زیباترین استان‌های ایران است که در شمال کشور واقع ‌شده است. زیبایی بی ‌اندازه‌ی طبیعت این استان باعث شده است که سالانه مسافران و گردشگران بسیاری شهرهای این استان زیبا را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.. مازندران دارای شهرهای زیادی است که پرجمعیت‌ترین شهر آن ساری نام دارد و مردم این استان به زبان مازندرانی صحبت می کنند. استان‌های گلستان، سمنان، تهران، قزوین و گیلان در مجاورت مازندران قرار گرفته ‌اند. زیبایی‌های طبیعت مازندران آنقدر زیاد است که بیشتر افراد در انتخاب مقصد خود سردرگم میشوند و در جستجوی بهترین جای شمال برای مسافرت هستند، برخی به دنبال بهترین شهر شمال برای تفریح و یا زیباترین شهر شمال ایران در میان مناطق بکر شمال می‌گردند.


مازندران یکی از زیباترین استان‌های ایران است که در شمال کشور واقع ‌شده است. زیبایی بی ‌اندازه‌ی طبیعت این استان باعث شده است که سالانه مسافران و گردشگران بسیاری شهرهای این استان زیبا را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.. مازندران دارای شهرهای زیادی است که پرجمعیت‌ترین شهر آن ساری نام دارد و مردم این استان به زبان مازندرانی صحبت می کنند.  استان‌های گلستان، سمنان، تهران، قزوین و گیلان در مجاورت مازندران قرار گرفته ‌اند. زیبایی‌های طبیعت مازندران آنقدر زیاد است که بیشتر افراد در انتخاب مقصد خود سردرگم میشوند و در جستجوی بهترین جای شمال برای مسافرت هستند، برخی به دنبال بهترین شهر شمال برای تفریح و یا زیباترین شهر شمال ایران در میان مناطق بکر شمال می‌گردند. در ادامه‌ی مطلب با چتراتا همراه باشید تا بهترین اقامتگاه های بومگردی غرب مازندران را به شما عزیزان معرفی کنیم. برای اجاره و رزرو اقامتگاه بوم گردی در مازندران می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

اقامتگاه بوم گردی چوبین تنکابن

 

اقامتگاه بوم گردی چوبین در استان مازندران، شهرستان تنکابن، جاده دوهزار، روستای کلیشم، کوچه قائم 10 قرار دارد. کل سازه این خانه روستایی از چوب و در میان باغی سرسبز به وسعت 500 مترمربع قرار دارد.

خانه دو طبقه چوبین با ظرفیت اسکان و پذیرش 15 گردشگر در طبقه بالا شامل دو اتاق پنج نفره و در طبقه پایین شامل یک اتاق پنج نفره می باشد که هر دو طبقه دارای تراس مجزا با ویو رو به جنگل و کوه است. تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند بنابراین مهمانان عزیز می بایست از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام مجموعه به صورت مشترک استفاده نمایند. خانه بومی چوبین با معماری بسیار زیبا و سنتی خود نمونه کامل یک خانه روستایی را به نمایش می گذارد و گردشگران گرامی و علاقمندان به طبیعت با اقامت در این کلبه چوبی می توانند لذت زندگی در دل طبیعت، هوای مه آلود، جنگل، صدای آب و نوای دل انگیز پرندگان و... را تجربه نمایند.

 

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی چوبین برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیرمسقف با ظرفیت 3 ماشین، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، وسایل گرمایشی مانند پتو و تشک، سیستم گرمایشی و سرمایشی (شومینه هیزمی، بخاری برقی، بخاری گازی، پنکه رومیزی ) و ... اشاره کرد.لازم به ذکر است آفرود خصوصی و بازدید از دریاچه دریاسر و کوه های اطراف روستای کلیشم از جمله برنامه های هیجان انگیز و جذاب این اقامتگاه برای مسافران عزیز می باشد.

 

اقامتگاه بوم گردی ننه کلثوم رامسر

 

اقامتگاه بوم گردی ننه کلثوم در روستای مشاورک در شهرستان رامسر استان مازندران واقع شده است. این اقامتگاه در فاصله 65 کیلومتری از شهر رامسر و 45 کیلومتری دریای خزر همه ساله میزبان شمار زیادی گردشگر از سرتاسر کشور می باشد.

 

این اقامتگاه دارای 2 باب اتاق 5 نفره با سرویس کف خواب می باشد. همچنین یک بالکن 40 متری نیز در این اقامتگاه وجود دارد و گردشگران می توانند از آت برای استراحت و خواب شبانه استفاده کنند. از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به راهنمای تور گردشگری، انواع سرویس های گرمایشی شامل بخاری هیزمی و نفتی و فضای باز حیاط برای تفریح کودکان اشاره کرد لازم به ذکر است سرویس بهداشتی و حمام در بین این دو اتاق به صورت مشترک در محوطه اقامتگاه ساخته شده است.از نکات لذت بخش اقامت در این اقامتگاه امکان سفارش و تجربه ی انواع غذاهای محلی شمالی برای تمامی وعده های غذایی می باشد. امکان سرو غذاهایی نظیر ته چین، ترش ترشو، اسپناساک، اهی و کباب ترش، میرزا قاسمی و باقالاقاتق در کنار انواع ترشیجات بومی که با تماما با مواد اولیه طبیعی و ارگانیک که در حیاط همین اقامتگاه به عمل می آیند تهیه و طبخ شده است.

 


 بیشتر بخوانید :

-  اجاره ویلا شمال

-  اجاره ویلا

-  اجاره ویلا در رامسر



اقامتگاه باغ عمو نصی در روستای شمس آباد شهر نشتارود

 

اقامتگاه باغ عمو نصی در روستای شمس آباد، شهر نشتارود، استان مازندران واقع شده است که دو طبقه دارد و در طبقه هم کف آن میز و صندلی قرار داده شده، طبقه بالا هم به صورت یک سوئیت مجهز با تمامی امکانات برای مسافران آماده شده است.

 

این سوئیت که 50 متر است ظرفیت پذیرایی از 6 نفر، یک اتاق خواب با یک تخت دو نفره و 4 دست هم رخت خواب،  یک حمام و سرویس بهداشتی دارد. آشپزخانه مدرن این سوئیت اقامتی  دارای مایکروویو، گاز و یخچال می باشد. ایوان این اقامتگاه چشم انداز بسیار زیبایی رو به باغ سرسبز و پوشیده از درختان میوه است. همچنین یک پشه بند هم در بالکن قرار داده شده تا مسافران خواب راحتی در فضای باز داشته باشند. سیستم سرمایشی این سوئیت کولر گازی، وسیستم گرمایشی آن شوفاژ برقی است. در و پنجره های چوبی با سقف شیروانی نمای زیبایی به این اقامتگاه بخشیده است.

در این اقامتگاه در هر فصل جشنواره خاصی برگزار می شود :اول مرداد جشنواره تمشک چینی، آخر شهریور جشنواره کیوی قرمز و در فصل بهار هم جشنواره شکوفه پرتقال.

 

اقامتگاه بوم گردی اسپی در کندلوس

 

این اقامتگاه نامش را از روستای کندلوس در شهر نوشهر استان مازندران گرفته است. روستای تاریخی که می توان در گوشه و کنار آن، بناهایی را از صده های گذشته تاریخ ایران دید. اقامتگاه بوم گردی اسپی نیز با ۲۰۰ سال عمری که دارد، به خودی خود یکی از عناصر جانشدنی این روستا به حساب می آید. دیوارهای سنگی این اقامتگاه یکی از مثال زدنی ترین نوع معماری قدیمی در این قسمت از شمال ایران است و به همین خاطر است که این اقامتگاه در راهنمای کامل بوم گردی در شمال قرار گرفته است. آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام برای مسافران و گردشگران این اقامتگاه فراهم است و می توان با خیال راحت در اقامتگاهی سنتی با امکاناتی کامل اقامت داشت. گفتنی است که اسپی در لغت به معنای آب سفید است و به دلیل پر آبی این منطقه و املاح معدنی در آن، نام این اقامتگاه را این گونه گذاشته اند. روستای گردشگری کندلوس مانند یک موزه از خانه های سنگی است که تجربه زیستی در آن را در کم تر جایی از جهان می شود تجربه کرد. خیابان های روستای کندلوس در بیش تر قسمت هایش از سنگ فرش های زیبا تشکیل شده است که گاه به قدمت خود روستا عمر دارند و قدم زدن بر روی آن ها تجربه ای تازه و منحصر به فرد را به میهمانان این روستا هدیه می دهد.

 

اقامتگاه بوم گردی لیا رامسر

 

اقامتگاه بوم گردی لیا در استان مازندران، شهرستان رامسر، دهستان دالخانی قرار دارد. این خانه ی با صفا که در 3 طبقه و از چوب ساخته شده، بعنوان اقامتگاه بوم گردی میزبان گردشگران، طبیعت گردان و خانواده ها از سراسر کشور است.

 

اقامتگاه بوم گردی لیا در واقع دارای 2 طبقه اقامتی بوده و تمامی امکانات رفاهی را جهت آسایش مسافران فراهم کرده است.طبقه اول با ظرفیت 12 الی 15 نفر، دارای 1 سالن پذیرایی مبله شامل میز ناهار خوری، تلویزیون، آشپزخانه با تمامی تجهیزات، شومینه هیزمی، تراس، توالت ایرانی، فرنگی، حمام و 1 اتاق خواب با 1 تخت دبل می باشد.

طبقه دوم نیز همانند طبقه اول، یک سوئیت کامل با 1 اتاق خواب، 3 تخت در اتاق و 1 تخت در پذیرایی، تراس، شومینه، توالت فرنگی، ایرانی، حمام، آشپزخانه، میزناهارخوری، تلویزیون و... است. ظرفیت این واحد 6 الی 8 نفر بوده و در هر دو طبقه به ازای نفرات اضافه، سرویس کف خواب ( تشک و پتو) موجود است.

در فضای سبز بیرون از ساختمان، میز و صندلی و باربیکیو نیز موجود است که امکان استفاده از آنها برای مسافران وجود دارد. این اقامتگاه فاقد رستوران بوده و مسافران در صورت عدم تمایل به آشپزی، می توانند از غذاخوری واقع در روستا انواع غذاهای محلی و سنتی را سفارش دهند و یا برای صرف غذا به آنجا بروند.

ظرفیت کلی این اقامتگاه 25 نفر بوده و از سایر خدمات قابل ارائه به گردشگران می توان به راهنمای تور اشاره کرد.

 

اقامتگاه بوم گردی عمو یحیی رامسر

 

پاقامتگاه بوم گردی عمو یحیی در شهرستان بسیار زیبا و دیدنی رامسر، جاده میرزا کوچک خان، جنگل دالخانی، قبل از دهستان جنت رودبار، روستای تلیچکوه واقع شده است. این خانه روستایی ساخته شده با معماری کاملا سنتی و بومی گیلانی در مهر ماه سال 1398 افتتاح شد و پذیرای گردشگران و علاقمندان به طبیعت می باشد.

 

اقامتگاه بوم گردی عمو یحیی ساخته شده در 2 طبقه در فضایی دلنشین و آرامش بخش میزبان آرامش گردشگران عزیز است. طبقه پایین محل زندگی صاحب خانه و طبقه بالا محل اقامت مسافران می باشد اما ورودی هر طبقه مجزاست. طبقه بالا دارای 2 اتاق خواب با سرویس کف خواب، آشپزخانه با حداقل لوازم و تجهیزات مورد نیاز آشپزی، یخچال، اجاق گاز، هال پذیرایی، تراس بزرگ با چشم انداز بسیار زیبا، سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) و حمام می باشد که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش 30 گردشگر را دارد.تراس این خانه روستایی با ویو عالی و چشم انداز رو به طبیعت بکر تلیچکوه محل مناسبی برای دورهمی، شب نشینی، لذت بردن از آب و هوای مطلوب منطقه و همچنین فضای خواب در روزهای گرم سال می باشد.

 

اقامتگاه بوم گردی عمو سلطان چالوس

 

اقامتگاه بوم گردی عمو سلطان در روستای فشکور از توابع شهرستان چالوس استان مازندران قرار دارد. این روستای خوش آب و هوا در فاصله 30 کیلومتری  چالوس و در دامان رشته کوه های البرز واقع شده  که با طبیعت ناب و چشم نوازش به نگین کوهستان معروف می باشد.

 

اقامتگاه بوم گردی عمو سلطان دارای بافتی سنتی و در زمینی به مساحت 300 متر و زیربنای 100 متر مربع به صورت همکف بنا شده است که با دارا بودن 2 اتاق و 1 آشپزخانه حداکثر ظرفیت پذیرایی از 10 نفر را دارد. این اقامتگاه دارای حیاطی با ظرفیت 3 ماشین می باشد. این بوم گردی دارای مسیری کوهستانی با جنگل های سرسبز هیرکانی می باشد که با پیشروی بیشتر در این مسیر علاوه بر هوای مطبوعش از زمین و زیبایی هایش نیز می توان لذت برد. این روستای زیبا اغلب در مه فرو رفته و با زیبایی اش دل هر رهگذری را می رباید. بوم گردی عمو سلطان با نمای کاهگلی، نرده های چوبی، آتشگاه با کنده های چوبی دورش و چشم انداز بی نظیر به مراتع سرسبز، خاطره ای خوش از این سفر در ذهنتان ثبت می نماید.

 از امکانات و خدمات این خانه بومی می توان به راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، آلاچیق، سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت ایرانی و فرنگی) و حمام  مستقل و سیستم گرمایشی آن بخاری هیزمی و بخاری برقی اشاره کرد. لازم به ذکر است دراین بوم گردی به دلیل خنکی آب و هوای منطقه از سیستم سرمایشی استفاده نمی شود. آشپزخانه این خانه مجهز و دارای امکاناتی نظیر یخچال، سینک ظرف شویی، گاز، ظروف آشپزی، میز ناهار خوری و... می باشد. از غذاهای موجود در این اقامتگاه می توان به دیزی همراه با نان محلی اشاره کرد که سفارش آن با هماهنگی قبلی صورت می گیرد.

 

اقامتگاه بوم گردی پرداروم تنکابن

 

اقامتگاه بوم گردی پرداروم در روستای گرماپشته تنکابن استان مازندران واقع شده است که بر روی تپه ای در میان جنگل های سرسبز و باغ های چای و شالیزار های برنج قرار دارد.

بنای این اقامتگاه با خشت و چوب و به سبک خانه های شمالی ساخته شده است و سقف آن شیروانی است. این بوم گردی با دارابودن 3 اتاق که هر 3 اتاق به صورت کف خواب هستند در مجموع ظرفیت پذیرایی از 25 گردشگر را دارد. کلبه پدر (7 نفره)، کلبه امید (3 نفره) و کلبه ای که ویژه تورهاست تا 15 نفر ظرفیت دارد، هر کلبه تراس جداگانه دارد و میهمانان می تواند در کنار آتش بنشینند.

 

این بوم گردی مجهز به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، حمام مشترک، توالت فرنگی و راهنمای تور می باشد. سیستم گرمایشی اتاق ها بخاری هیزمی است.

این اقامتگاه که در دل جنگل قرار گرفته کاملا سنتی است و از محل پارک ماشین ها تا خود اقامتگاه 350 پله می خورد.

 

اقامتگاه بوم گردی ماسو نوشهر

 

اقامتگاه بوم گردی ماسو در روستای اسلام آباد، از توابع شهرستان نوشهر استان مازندران واقع شده است. منطقه ای سرسبز با خانه هایی روستایی بسیار زیبا که یکی از این خانه ها با تلاش و همت دوست داران فرهنگ و هنر اصیل ایرانی به اقامتگاهی سنتی بدل شده است.

 

اقامتگاه سنتی ماسو به معنای نور و روشنی ماه یک خانه ی روستایی قدیمی با 2 ایوان زیباست که گردشگران می توانند از آن ها برای خواب و استراحت و تماشای مناظر زیبای اطراف اقامتگاه استفاده نمایند. این خانه بومی دارای 3 باب اتاق 18 متری، حیاط و یک آشپزخانه 15 متری است.به منظور رفاه و رضایت بیشتر گردشگران و مهمانان این اقامتگاه خدمات رفاهی چون پارکینگ غیر مسقف اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور های گردشگری، وسایل گرمایشی شامل پتو و ...، یک آشپزخانه عمومی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی نظیر بخاری نفتی، حمام مشترک و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در این اقامتگاه فراهم شده است.

گفتنی است شما گردشگران عزیز با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه می توانید انواع غذاهای محلی و گیاهی این منطقه را سفارش و سرو نمایید.

 

اقامتگاه بوم گردی یارا تنکابن

 

اقامتگاه بوم گردی یارا در استان مازندران و در دل جنگل های سه هزار تنکابن واقع شده است. این اقامتگاه دارای 2 ساختمان مربعی شکل و یک ساختمان دایره ای می باشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

 

کلبه مربعی شکل سمت راست، با ظرفیت 4 نفر، دارای 1 تخت دبل و 2 مبل تخت خواب شو و کلبه مربعی شکل سمت چپ شامل 2 اتاق چسبیده به هم با ظرفیت 2 نفر، دارای 1 تخت دبل و یک مبل تخت خواب شو می باشد. ساختمان دایره ای شکل بصورت یک واحد دوبلکس به ظرفیت 8 نفر، دارای 2 تخت دبل و 4 مبل تخت خواب شو می باشد. تمام کلبه ها دارای امکانات رفاهی نظیر سیستم سرمایشی کولر گازی، تلویزیون، اینترنت رایگان برای مسافر، یخچال، چای ساز، توالت فرنگی و حمام اختصاصی هستند.

 در محوطه این مجموعه کافه ای به ظرفیت پذیرایی 40 نفر با انواع غذاهای سنتی و محلی، فست فود و نوشیدنی در اختیار مسافران قرار دارد. مهمانان عزیز این خانه بومی می توانند از برنامه هایی نظیر تور جنگل، ورزش های آبی، تور دریا و پرواز تک نفره با هواپیمای ملخی با هزینه خودشان لذت ببرند. از سایر خدمات و امکانات این اقامتگاه بوم گردی می توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور و پارکینگ غیر مسقف اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی ارغوان تنکابن

اقامتگاه بوم گردی ارغوان در استان مازندران، شهرستان تنکابن، روستای لیره سر قرار دارد. این بوم گردی در نزدیکی جنگل های هیرکانی دوهزار و سه هزار قرار گرفته و محل مناسبی برای اقامت گردشگران و طبیعت گردان می باشد.

اقامتگاه بوم گردی ارغوان از 3 خانه دو طبقه تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار دارند. این بوم گردی درمجموع دارای 8 اتاق، 2 اتاق در طبقات بالا به ظرفیت 10 الی 12 نفر و 6 اتاق در طبقات پایین به ظرفیت 5 الی 7 نفر می باشد که همگی کف خواب و فاقد تخت هستند. از جمله امکانات اتاق ها می توان به تشک و پتو، سیستم گرمایشی بخاری هیزمی و بخاری گازی و سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و حمام) اشتراکی بین طبقات هر خانه اشاره کرد. گفتنی ست در این روستا بدلیل خنکی آب و هوا، در فصول گرم سال نیز نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی نمی باشد.

 

در آشپزخانه این بوم گردی انواع غذاهای محلی شمال مانند میرزاقاسمی، باقلاقاتوق، بادمجان کبابی، واویج، مرغ شکم پر، ماهی، جوجه کباب ترش، کباب ترش و ...طبخ و سرو می شود و مهمانان عزیز در صورت تمایل به استفاده از این غذاهای لذیذ می بایست قبل از ورود به اقامتگاه، هماهنگی لازم را با پرسنل مجموعه انجام دهند. از جمله خدمات و امکانات این خانه بومی می توان به پارکینگ غیر مسقف، راهنما و لیدر محلی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی گردشگران خارجی اشاره کرد. بازدید از جاذبه های طبیعی روستا، ییلاق ها زیبا و جنگل های هیرکانی از برنامه های این بوم گردی برای مهمانان عزیز می باشد.

 روستای لیره سر در 20 کیلومتری جنوب تنکابن و 10 کیلومتری جنگل های هیرکانی دوهزار و سه هزار قرار دارد. تنکابن از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار بوده و اواخر تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد.

مرتبط:

تخت جمشید، نماد تمدن ایران