بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان

  • مجله چتراتا
172

این اقامتگاه سنتی یک بنایی متعلق به دوران قاجار است که در فروردین ماه سال 98 به بهره برداری رسید. اقامتگاه فلاحتی دارای بیست باب اتاق است که اتاق ها در دور تا دور محوطه و در طبقات زیرزمین، همکف و اول واقع شده اند. این اقامتگاه تا باغ فین کاشان یازده کیلومتر فاصله دارد.

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان

اقامتگاه سنتی فلاحتی

این اقامتگاه سنتی یک بنایی متعلق به دوران قاجار است که در فروردین ماه سال 98 به بهره برداری رسید. اقامتگاه فلاحتی دارای بیست باب اتاق است که اتاق ها در دور تا دور محوطه و در طبقات زیرزمین، همکف و اول واقع شده اند.  این اقامتگاه تا باغ فین کاشان یازده کیلومتر فاصله دارد.

اقامتگاه خانه مرشدی

این هتل بوتیک تاریخی که قدمتی دویست و پنجاه ساله نیز دارد، در سال 94 مورد بازسازی قرار گرفت و دارای هشت باب اتاق مجهز به امکانات رفاهی از نوع سنتی می باشد.

اقامتگاه آقا محمدخان

اقامتگاه آقا محمد که قدمتی بیش از یک قرن دارد با یک حیاط صمیمی و دلنشین، شما را به تجربه ای زیبا دعوت می کند. این اقامتگاه دارای بادگیر و سراب و هشتی و حوضخانه می باشد. این اقامتگاه چهارصد متر وسعت دارد و فاز یک آن توانایی پذیرایی چهل تا پنجاه نفر مهمان را دارد.

اقامتگاه سرای درب باغ کاشان

این اقامتگاه چهارستاره دارای بنایی قدیمی با معماری اصیل و سنتی می باشد که بجا مانده از دوره پهلوی اول است. این سرا در یک طبقه و پنج باب اتاق همراه با حیاط و حوضی زیبا تعبیه شده که در سال 95 نیز مورد مرمت قرار گرفته است.

اقامتگاه سنتی یاسمین

اقامتگاه سنتی یاسمـین یکی دیگر از خانه های متعلق به دوره قاجار است که امروزه به یک اقامتگاه دلنشین تبدیل شده است. این اقامتگاه مجهز به سرویس داخل اتاق وحیاط مرکزی و حوض خانه است و دارای یک سالن صبحانه خوری می باشد که روبه حوض و حیاط نمایان می شود.

اقامتگاه امیر السلطنه

اقامتگاه سنتی امیرالسلطنه کاشان در سال 98 مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت تا پذیرای مهمانان و مسافران باشد. این اقامتگاه در هفت باب اتاق بعضا در طبقه همکف و زیر زمین قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که حمام و سرویس بهداشتی مکان بصورت عمومی قرار گرفته و در هر اتاق جداگانه نیست.

اقامتگاه سایه

این اقامتگاه سنتی و زیبا نیز از دوره قاجاربجا مانده و حدود دویست سال قدمت دارد. اقامتگاه سایه دارای شش باب اتاق است که در طبقات همکف، اول و زیرزمین قرار گرفته‌اند و تزئیناتی سنتی دارند. اقامتگاه سنتی سرای سایه به تبعیت از دیگر خانه‌های سنتی کاشان، دارای حیاط و حوضی نقلی‌ست.

اقامتگاه آمیرزا

اقامتگاه سنتی آمیرزا کاشان حدود یکصدوسی سال قدمت دارد و امکاناتی همچون کولرگازی  و تی وی و اینترنت همراه آن است.  این اقامتگاه در دل بافت قدیمی شهر کاشان قرار دارد و با اقامت در آن می توانید پیاده به دیدن مهم ترین جاذبه های تاریخی شهر کاشان بروید.

اقامتگاه امیر

اقامتگاه سرای امیر کاشان دارای هشت باب اتاق است که بعضی از اتاق ها در طبقه زیر زمین و بعضی در طبقه همکف مشرف به حیاط قرار گرفته اند. با اقامت در اینجا می توانید دسترسی آسانی به خانه بروجردی های کاشان و حمام تاریخی سلطان امیر احمد و خانه طباطبایی ها داشته باشید. شایان ذکر است اتاق های این مجموعه نیز فاقد یخچال و تلویزیون هستند و یخچال به صورت عمومی در آشپزخانه اقامتگاه وجود دارد.

اقامتگاه خونه نقلی

خونه نقلی کاشان همانطور که از نامش پیداست یک اقامتگاه کوچک ولی جمع و جور است و البته ظرفیت محدودی در پذیرش دارد. خانه نقلی با همین کوچکیش اما فاکتورهای یک خانه سنتی کامل مثل بادگیر و حوض و سرداب و مطبخ را دارد.حدود بیست تا بیست و پنج نفر می توانند در این اقامتگاه زیبا اقامت کنند.

اقامتگاه ماهور کاشان

بوتیک هتل قاجاری کاشانه ماهور دارای قدمتی بیش از یکصد سال است و با داشتن اتاق های خصوصی و سقف های گنبدی و فضاهای زیبا در رستوران و کافی شاپ و سرداب مجزا، مهمانان را مجذوب خود می کند.

 

مرتبط:

همه چیز در مورد محوطه باستانی ازبکی