با معروفترین بازارهای کرمانشاه بیشتر آشنا شوید

با معروفترین بازارهای کرمانشاه بیشتر آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

کرمانشاه یکی از مناطق گردشگر خیز غرب کشور است که بیشمار است از جاذبه های طبیعی و تاریخی. همچنین کرمانشاه را با شیرینی های محلی و خوشمزه اش نیز میشناسند که معروفترین آنها عبارتند از نان خرمایی و نان برنجی و روغن کرمانشاهی . اگر شما هم قصد سفر به کرمانشاه را دارید و آشنایی چندانی با بازارهای این شهر ندارید، این مطلب از چتراتا را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه به معرفی بازارهای سنتی و مدرن آن می پردازیم.

با معروفترین بازارهای کرمانشاه بیشتر آشنا شوید

کرمانشاه یکی از مناطق گردشگر خیز غرب کشور است که بیشمار است از جاذبه های طبیعی و تاریخی. همچنین کرمانشاه را با شیرینی های محلی و خوشمزه اش نیز میشناسند که معروفترین آنها عبارتند از نان خرمایی و نان برنجی و روغن کرمانشاهی .

 اگر شما هم قصد سفر به کرمانشاه را دارید و آشنایی چندانی با بازارهای این شهر ندارید، این مطلب از چتراتا  را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه به معرفی بازارهای سنتی و مدرن آن می پردازیم.

بازارسنتی

بازار توپخانه

بازار نان برنجی

بازار تجاری ارگ

پاساژ اطلس

پاساژ آنجلس

بازارچه کفش

مرکز خرید لیلیوم

مرکز خرید بهارپلازا

 

 

بازار سنتی کرمانشاه

در بین تمام بازارهای کرمانشاه با قاطعیت می توان گفت که بازار سنتی آن حس و حال وهوای دیگری دارد. این بازار قدیمی قدمتی دویست ساله دارد کهدر ضمن به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده خاورمیانه نیز است.

بازار سنتی کرمانشاه شمال هیجده راسته،چهارسوق و ورودی می باشد که از رونق بالایی برخوردار است.از معروف ترین راسته های این بازار می توان به راسته آهنگرها،بزازخانه ها،زرگرها،بازار یهودی ها و غیره اشاره کرد. بازار سنتی که در زمان فتحعلی شاه ساخته شده به مرور زمان به چهار بخش تقسیم شد که در هر چهار بخش می توانید انواع سوغات و صنایع دستی و ظروف مسی و طلا و جواهرات و لباس های سنتی را بیابید.

بازار توپخانه

دومین بازاری که می خواهیم به شما بیشتر معرفی اش کنیم ، بازار توپخانه است که در واقع یکی از راسته‌های هجده‌گانه بازار کرمانشاه به حساب می‌آید. محدوده بازار توپخانه در بین دو دروازه چغاسرخ و پل سید جمعه واقع شده است و بیشتر اختصاص به فروش میوه و تره بار دارد. علت نام‌گذاری این بازار نگهداری توپ‌های رسته توپخانه قشون در این محل در زمان گذشته بوده است.

در امتداد بازار توپخانه به راسته‌های علاف خانه، تفنگ سازی، ترک‌ها، سراج‌ها، مسگرها، صحاف‌ها، حوری آباد، زرگرها، حلبی‌سازی، کلوچه‌پزها، بزاز خانه نو و کهنه، فراش‌باشی، صندوق سازی بنکدارها، آهنگرها و راسته بازار چال حسن خان می‌رسیم.

 

بازار نان برنجی

وقتی به کرمانشاه می روید حتما از نان برنجی و نان خرمایی این شهر غافل نشید. شاید در اکثر شهرهای ایران بتوان نان برنجی پیدا کرد ولی عطر و بویی که نان برنجی کرمانشاه دارد چیز دیگریست و در هیچ جای دیگر نمی توانید مثل و مانندش را بخرید.

مجتمع تجاری پارسیان

مجتمع پارسیان مجموعا چهار طبقه دارد که شامل دویست مغازه با کاربردهای مختلف می باشد که ظرفیت سیصد خودرو را دارد. در مجتمع بزرگ تجاری پارسیان شما می توانید انواع پوشاک و جواهرات و دیگر کالاها را تهیه کنید. این مجتمع بهمراه مجتمع تجاری گلستان جزو بزرگترین مراکز تجاری خیابان مدرس است.

مجتمع تجاری ارگ

یکی از مراکز خرید بزرگ کرمانشاه این مجتمع ارگ است که در ان می توانید انواع لباس مردانه و زنانه و بچه گانه و موبایل و لوازم منزل را بیابید.همچنین در طبقه بالای این مرکز خرید نیز می توانید در یکی از بهترین رستوران های شهر غذای محلی و ایرانی نوش جان نمایید.

پاساژاطلس

اگر در کرمانشاه قصد خرید طلا و جواهرات را دارید، پیشنهاد ما رفتن به پاساژ اطلس است. پاساژی مختص طلا که هر نوع طلایی که دنبالش باشید را در اینجا پیدا خواهید کرد. در واقع در پاساژ اطلس می توانید طلا و جواهراتی با قیمت های ارزان و مناسب تر را پیدا کنید.این پاساژ در بیشتر ایام سال و خصوصا در نزدیکی عید بسیار شلوغ و پر رفت و امد می شود.

بازارچه کفش چهارراه اجاق

این بازارچه مناسب افرادی هست که دنبال کفش های خوب و با قیمت مناسب هستند. در این بازار می توان انواع متنوعی از کیف و کفش مردانه و زنانه و بچگانه را مشاهده و خرید کرد. همچنین بازارچه کفش به بازارهای شیرینی سنتی  نزدیکی دارد و می توانید شیرینی های مختلفی را از آنجا تهیه کند.

پاساژ آنجلس

اگر دنبال یافتن اجناس و کالاهایی با قیمت مناسب هستید ، پاساژ آنجلس پیشنهاد ما است. همچنین در پاساژ آنجلس می توانید انواع تجهیزات کامپیوتری و سخت افزار و نرم افزاری را پیدا کنید.

مرکزخرید لیلیوم

این مرکز خرید که تازه تاسیس و مدرن است دارای چندین مغازه می باشد که محصولاتی با برندهای معتبر را عرضه می کند. همچنین در طبقه چهارم این مرکز خرید یک فست فود شناخته شده ای قرار دارد که حتما برگرهای آن را امتحان کنید.

مرکزخرید بهار پلازا

از  دیگر جدیدترین مراکز خرید بزرگ و مدرن کرمانشاه این مرکز است که در هشت طبقه احداث شده و کالاهایی مانند پوشاک زنانه و مردانه، ساعت و عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و تزئینی، کیف و کفش، طلا و جواهرات عرضه می‌شود.

 

مرتبط:

با معروفترین بازارهای کرمانشاه بیشتر آشنا شوید