با کوپی لواک ، گرانترین قهوه دنیا آشنا شوید

با کوپی لواک ، گرانترین قهوه دنیا آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

کوپی لواک گرانترین قهوه دنیا در کشور اندونزی قهوه ای موجود می باشد که دانه های این قهوه از فضله حیوانات تشکیل می شود و شاید این موضوع برای بسیاری از افراد چندش آور باشد ولی بهتر است بدانید که این نوشیدنی با این مواد اولیه یک از گرانترین قهوه ونوشیدنی دنیا محسوب می شود.

با  کوپی لواک ، گرانترین قهوه دنیا آشنا شوید

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا به شما عزیزان یک نوشیدنی عجیب( البته عجیب بودن آن از بابت مواد اولیه اش می باشد)را به شما معرفی کنیم که بی شک میتواند برای شما متحیر کننده وجذاب باشد. پس پیشنهاد میکنم این بخش از چتراتا را از دست ندهید.

کوپی لواک گرانترین قهوه دنیا

در کشور اندونزی قهوه ای موجود می باشد که دانه های این قهوه از فضله حیوانات تشکیل می شود و شاید این موضوع برای بسیاری از افراد چندش آور  باشد ولی بهتر است بدانید که این نوشیدنی با این مواد اولیه یک از گرانترین قهوه ونوشیدنی دنیا محسوب می شود.

کوپی لواک چیست؟

باید بدانید که کوپی لواک که به معنی قهوه زباد می باشد (زباد = نوعی پستاندار)  است و اشتباهی لغت (زباد ) را برای فرایند تولید یا نوعی خاص از قهوه  به شمار نیارید.برای تهیه این نوشیدنی بسیار گران از گربه های زباد استفاده میکنند که این موجودات در واقهع این دانه ها را تولید می کننند و مردمان محلی و بومی به آنها لواک یا موسانگ می گویند.

 زباد در واقع یک روش منحصربه فرد برای پردازش قهوه می باشد  و آنها غلاف های قهوه را می خورند و دانه های قهوه را نمیتوانند هضم کنند و به همین دلیل دانه ها دفع می شود وبعد از دفع شدن آنها جمع آوری می شوند  و طی فرآیندی تمیز  می شوند و نهایتا آنها را برشته می کنند و به صورت یک قهوه  با طعم بسیار خاص و دلپذیر روانه بازار می کنند.

 

علت استفاده از فضله گربه برای این نوشیدنی چیست؟

در زمانهای قدیم کشور اندونزی تحت سلطه هلندیها بوده است و هلندیها از این دانه با ارزش بسیار پول در می آوردند وتجارت می کردند و به مردمان اندونزیایی اجازه برداشت وتجارت با این دانه با ارزش را نمی دادند و بسیاری از مردمان بومی ومحلی اندونزیایی درتلاش برای کشف عظر وطعم این دانه با ارزش بودند که ناگهان متوجه می شوند گربه های موجود در اطراف این زمین های کشاورزی این غلافهای موجود در زمینها را میخورند ودانه های آن را دفع می کنند و این افراد در نهایت تصمیم می گیرند تا این دانه ها را جمع کنند، فرآوری کنند تا بتوانند استفاده کنند به طوری که اربابهای هلندیشان از این امر ناخشنود وخشمگین نشوند.

بررسی تفاوت آن با قهوه معمولی

 درمورد عطر و طعم این قهوه خاص اختلاف نظر بسیاری موجود می باشد ولی نهایتا بسیاری بر این عقیده هستن که قهوه هایی که گربه های زباد تولید می کنند ،بسیار خوشمزه تر است زیرا آنها معمولا غلافهایی را می خورند که از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارند.تخمیرشدن این دانه ها در درون شکم  گربه ها  باعث می شود که طعم این قهوه ها بی نظیر شود.

آیا واقعاً این نوع قهوه بهتر است؟

قهوه لواک به دلیل نرمی و تلخی کمتر طرفداران بیشماری در دنیا دارد و همچنین سطح اسید سیتریک آن بالاتراز قهوه های دیگر است  . البته ناگفته نماند که طعم‌های کوپی لواک‌های بسیار متفاوت هستند وعلت متفاوت بودن این طعم ها  به نوع دانه‌های خورده شده توسط گربه، شدت پردازش دانه در شکم و حتی رژیم غذایی و سلامت گربه بستگی دارد.

 

این امر باعث شده است نا مردمان اندونزیای گربه های زیادی را در قفس بیاندازند و به آنها غلاف بدهند تا آنها دانه را در درون بدن خود تخمیر کنند و بعد دفع کنند که اینکار ضررهایی دارد از جمله : گربه ها زندگی طبیعی نخواهند داشت و باید بیشتر عمر خود را در قفس بگذرانند و همچنین به دلیل زندگی کردن در قفس و اینکه آزاد نیستند تا غلافها را خود از مزرعه بچینند و بخورند درنتیجه این موضوع روی کیفیت این دانه ها بعد از تخمیر تاثیر می گذارد.

 

مرتبط:

معرفی بهترین رستوران های شهر قزوین