آبگیر زیبای گلمرز در ارومیه

آبگیر زیبای گلمرز در ارومیه

  • مجله چتراتا
172

یکی از تالاب های جذاب ایران تالاب گلمرز می باشد که در روستای گلمرز ارومیه قرار دارد. شما با رفتن به این شهر قطعا با چشمه ها و تالاب های متعددی روبرو خواهید شد که هر یک زیبایی منحصربه فرد خود را دارد.این تالاب هم از زیبایی چیزی کم ندارد و نام خود را از روستایی که در آن واقع شده است برگرفته و البته بین مردمان محلی به نام آبگیر گلمرز و یا برکه مشهور است.

آبگیر زیبای گلمرز در ارومیه

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا شما را با یک مکان بکر و طبیعی در شمالغرب کشور آشنا کنیم که بی شک میتواند برای بسیار از گردشگران زیبا و دیدنی باشد ،پس پیشنهاد میکنم این بخش از چتراتا را از دست ندهید.

تالاب گلمرز

یکی از تالاب های جذاب ایران تالاب گلمرز می باشد که در روستای گلمرز ارومیه قرار دارد.  شما با رفتن به این شهر قطعا با چشمه ها و تالاب های متعددی روبرو خواهید شد که هر یک زیبایی منحصربه فرد خود را دارد.این تالاب هم از زیبایی چیزی کم ندارد و نام خود را از روستایی که در آن واقع شده است برگرفته و البته بین مردمان  محلی به نام آبگیر گلمرز و یا برکه مشهور است.

خصوصیات آبگیر گلمرز

آبگیر یا تالاب گلمرز دارای مساحتی بالغ بر دو هکتار می باشد و محققان عمق این تالاب را چهارده متر برآورد کرده اند .  همچنین در اطراف این تالاب زیبا وبکر طبیعتی منحصربه فردی موجود می باشد، زیرا بارش های زیادی در این منطقه موجود می باشد که همین بارندگیها وآب وهوای مناسب باعث شده است که طبیعتی سرسبز و زیبا با تالابی پر آب را داشته باشیم که میتواند به خودی خود بزرگترین نعمت باشد.

 همچنین این تالاب دارای ورودی و خروجی می باشد که هریک در فاصله بسیار دوری از دیگری قرار دارد و بیشتر امکانات رفاهی موجود در این تالاب در قسمت ورودی واقع شده است البته ناگفته نماند که هرساله با آب شدن برفها آب بسیار تمیز و زلالی روانه تالاب می شود ولی در فصل تابستان آب کمتری در تالاب موجود می باشد.

قایق سواری در تالاب گلمرز

 شما با رفتن به این تالاب میتوانید از قایق های تعبیه شده در درون تالاب استفاده کنید که بهتر است قبل از سوار شدن جلیقه نجات را به تن کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید وهمچنین اگر شنا کردن بلد نیستید بهتر است از قایق های موتوری استفاده کنید که یک فرد راهنما همراه شما باشد.

بهترین زمان رفتن به تالاب

بهتر است برای رفتن به این تالاب فصل بهار و تابستان را برگزینید، زیرا آب وهوا معتدل تر می باشد و طبیعتا شما با پوشش گیاهی سرسبزی روبرو خواهید شد.البته بهتراست بدانید که آب تالاب گلمرز در زمستان یخ نمی زند، ولی دمای آن به شدت پایین می آید و با این وجود شما میتواند اردکهایی را شناور بر روی آب ببینید و قدم زدن در مسیر پوشیده از برف برای رسیدن به این آب سرد میتواند بسیار دلچسب وخاص باشد.

برای رسیدن به این تالاب زیبا اگر در فصل تابستان رفتید بهتر است قبل از برداشت گل آفتابگردان بروید تا بتوانید این گل های زیبا را در این مسیر نظاره گر شوید که به نظرم بسیار دیدنی و شگفت انگیز می باشد.

مرتبط:

پیشنهاداتی برای سفر ارزان