معرفی رستوران های سنتی و قدیمی رشت

معرفی رستوران های سنتی و قدیمی رشت

  • مجله چتراتا
172

رستورانگردی و تجربه کردن طعم غذاهای محلی، یکی از بهترین مراحل سفر است، لازم هست بدانید که در عالم متنوع طعم و رنگ رستوران های کشور، رستوران های گیلانی از جایگاه بالایی برخوردار هستند. استان گیلان یکی از استانهای مطرح درزمینه غذا باطعم های بی نظیر ومتنوع می باشد.

معرفی رستوران های سنتی و قدیمی رشت

رستورانگردی و تجربه کردن طعم غذاهای محلی، یکی از بهترین مراحل سفر است، لازم هست بدانید که در عالم متنوع طعم و رنگ رستوران های کشور، رستوران های گیلانی از جایگاه بالایی برخوردار هستنداستان گیلان یکی از استانهای مطرح درزمینه غذا باطعم های بی نظیر ومتنوع  می باشد.

در ادامه قصد داریم به معرفی لیست بهترین رستوران های سنتب و قدیمی گیلان بپردازیم. طعم غذاهای محلی رستوران های گیلان  به خاطره طبخشان در آشپزخانه های بومی بوده که در آن ها زنان گیلانی نقش اساسی دارند.

1.    رستوران شکم‌ الملوک

اگر بخواهیم یک رستوران معروف در این شهر که غذاهای بی نظیری در آن سرو می شود را به شما معرفی کنیم آن رستورن شکم الملوک است.این رستوران دارای یک مکان جذاب و زیبا بوده که وجود موسیقی زنده، آن را دلپذیرتر می‌کند.

 فضای رستوران شکم الملوک رشت بسیار بزرگ بوده و از دکوراسیون هیجان‌انگیزی برخوردار است. این رستوران از لحاظ موقعیت جغرافیایی در کنار یک هتل بسیار مدرن و معروف به نام هتل کادوس رشت قرار دارد وهمین مساله باعث شده که میزبان بسیاری از افراد مشهور و محبوب کشورمان باشد.

مهمترین بخش این رستوران که شما نباید آن را ازدست دهید، سینی ملوکانه و دوغ ملوک پسندش می باشد و درکنار غذاهای دیگر آن که همگی طعم وعطر بی نظیری دارد ،شکم‌ الملوک یکی از پرطرفدارترین و برترین رستوران ‌های رشت بوده و پرسنل بسیار خوش‌برخوردی دارد. اگر تا به حال، غذای این رستوران را میل نکردید، حتما در سفر بعدی خود به شهر زیبای رشت، آن را امتحان کنید تاخاطره ای  لذت‌بخش از یک غذای دلچسب برای همیشه در ذهنتان ثبت شود. می‌توانید با خیال راحت، خانواده و دوستان خود را به این رستوران دعوت کنید و خاطره‌ای به یادماندنی برای آن‌ها رقم بزنید.

2.    رستوران محرم

یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌های شهر رشت که با کسب بیش از هفتاد سال تجربه موفق توانسته یکی از مشهورترین برندهای رستوران در سطح کشور را به خود اختصاص دهد، رستوران محرم است.

یکی از اولویت‌های رستوران محرم که در حقیقت مهم‌ترین عامل برای تبدیل شدن به یک رستوران خوب محسوب می‌شود، کیفیت مواد اولیه است.

فضای این رستوران بسیار بزرگ و زیبا بوده و از غذاهای ایرانی و محلی بسیار لذیذ و باکیفیتی برخوردار است. محلی‌ها، عنوان سلطان کباب را به رستوران محرم نسبت داده‌اند.

 کیفیت بالای مواد اولیه برای این رستوران بسیار حائز اهمیت بوده و مهم‌ترین دغدغه مدیریت رستوران محرم را می‌توان تهیه مواد اولیه درجه یک عنوان کرد. سرآشپزان رستوران محرم بسیار  کار آزموده و مجرب بوده و همواره سعی در سرو غذاهای لذیذ و خوشمزه دارند.

رستوران محرم برای اولین بار در سال 23 به صورت یک مغازه سرو غذا در خیابان ناصریه قدیم، کار خود را شروع کرد و موقعیت فعلی آن در تقاطع منظریه قرار دارد. این رستوران، مشتریان و طرفداران زیادی از سراسر کشور داشته و همین مسئله موجب شلوغی و تردد زیاد آن شده است. دیزاین داخلی رستوران محرم، زرد و نارنجی رنگ بوده که توانسته فضای آن را به خوبی گرم و صمیمانه کند.

تنوع غذاهای گیلانی در این رستوران بسیار زیاد بوده و تقریبا همه غذاهای گیلانی در آن طبخ می‌شوند. کباب و خورشت باقلی قاتوق رستوران محرم که یکی از بهترین رستوران های رشت به شمار می‌رود را حتما امتحان کنید.

3.    رستوران دوران

اگر دلتان برای یک دیزی خوش‌مزه و لذیذ لک زده است، حتما دیزی سنگی رستوران سنتی دوران را امتحان کنید.این رستوران محیط بسیار بزرگی ندارد، اما فضای دنج و گرم آن واقعا لذت‌بخش است. این رستوران همچنین پارکینگ اختصای هم دارد.

4.    رستوران اردشیر

راز ماندگاری رستوران اردشیر در کیفیت عالی مواد اولیه، روش‌های طبخ سنتی و برخورد خوب پرسنل آن می باشد .اردشیر یکی از بهترین رستوران های رشت بوده و دارای سرآشپزی باتجربه و ماهر است. همه غذاها در این رستوران خوشمزه و درجه یک هستند، اما شیشلیک، ماهی سفید و مرغ شکم‌پر از بهترین‌های آن به شمار می‌روند. هنرمندان و بازیگران بسیاری برای صرف غذا به این رستوران معروف می ایند.

5.    رستوران دلیجان

رستوران دلیجان رستورانی سنتی در کنار سبک مدرنیته با فضای بسیار دنج وغذایی با کیفیت عالی می باشد . کته کباب و ترش شامی جز بهترین غذاهای رستوران دلیجان به شمار می‌روند.

مرتبط:

خوراکی های مناسب برای پیک نیک رفتن