بهترین رستوران های شهر مرند

بهترین رستوران های شهر مرند

  • مجله چتراتا
172

مرند از جمله شهرهای مهم و پر جمعیت استان آذربایجان شرقی است که حدود شصت و پنج کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد. این شهرستان آب و هوایی خنک و کوهستانی دارد و دارای ابنیه ها و آثار تاریخی فراوانی می باشد. از جمله دیدنی های مرند می توان به کاروانسرای شاه عباسی،طاق و قلعه هلاکو، مسجد پیربالا، کلیسای هوانس مقدس و آبشار پیربالا اشاره کرد. در ‏این مطلب از چتراتا می‌خواهیم به معرفی رستوران ها و غذاخوری های مرند بپردازیم

بهترین رستوران های شهر مرند

مرند از جمله شهرهای مهم و پر جمعیت استان آذربایجان شرقی است که حدود شصت و پنج کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد. این شهرستان آب و هوایی خنک و کوهستانی دارد و دارای ابنیه ها و آثار تاریخی فراوانی می باشد. از جمله دیدنی های مرند می توان به کاروانسرای شاه عباسی،طاق و قلعه هلاکو، مسجد پیربالا، کلیسای هوانس مقدس و آبشار پیربالا اشاره کرد. در ‏این مطلب از چتراتا می‌خواهیم به معرفی رستوران ها و غذاخوری های مرند بپردازیم.

رستوران هتل یام

 یکی از بهترین رستوران های مرند در هتل یام و قسمت رستوران آن ‏است . در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و محلی سرو می شود. رستوران هتل یام غذاهای خوشمزه ای مانند خورشت هویج و آش های خوشمزه و جوجه کباب و چلو کباب به مهمانان ارائه می دهد.

سفره خانه سنتی حیدربابا

در جوار دانشگاه آزاد مرند این غذاخوری قرار دارد که سالن آن قبلا کاربرد تالار عروسی را داشته است. در این رستوران سنتی می توانید انواع کباب ها بهمراه سوپ های خوش طعم را سفارش دهید. غذاخوری سنتی حیدربابا دارای پرسنل مجرب و محیط بسیار تمیز و آرامش بخشی می باشد.

رستوران کلاسیک صفا

از دیگر رستوران های خوب مرند، رستوران کلاسیک صفا است که در واقع یک مجموعه  توریستی در هفت کیلومتری جاده صوفیان به مرند می باشد. در این مجموعه‌ انواع رستوران و کافی شاپ بهمراه سفره خانه سنتی و هتل و تالار عروسی و شهر بازی و استخر قرار دارد. این رستوران به خاطر وجود آب نما و میز و صندلی های شیک و پرسنل خوب پذیرای مهمانان عزیز می باشد. منوی رستوران کلاسیک صفا شامل شیشلیک و سلطانی و فیله برگ و ماهیچه و گردن و بختیاری و قزل آلا می باشد.

رستوران فرح بخش

این رستوران نیز در خیابان طالقانی و نزدیک به دانشگاه آزاد مرند می باشد و منوی رستوران شامل انواع جوجه کباب صدفی و نگینی و چلو ماهی و ماهیچه و کوبیده می باشد.

رستوران ییلاق

رستوران ییلاق در جاده مرند به صوفیان است که در باند برگشت از مرند قرار دارد. در کنار این رستوران سالن جدیدی احداث شده که فضای سنتی در آن اجرا شده است. از ویژگی های این رستوران پخت کباب‌های لذیذ است و البته رستوران ییلاق جزو رستوران های رده میانی مرند می باشد.

رستوران استانبول

اگر علاقه مند به غذاهای استانبولی هستید و با این غذاها آشنایی دارید می توانید به رستوران استانبول مرند بروید و در آن غذاهای لذیذ ترکیه ای را نوش جان کنید. این رستوران دارای سرآشپز مجرب ترکیه ای می باشد که کاملا دستور طبخ غذاهای ترکیه ای را رعایت می کند.

 

مرتبط:

معرفی غذاهای سنتی همدان