آشنایی با دره عشق در چهارمحال و بختیاری

آشنایی با دره عشق در چهارمحال و بختیاری

  • مجله چتراتا
172

دراین مکان شما میتوانید مناظر زیبایی از طبیعت ،رودخانه،آبشار ... را نظاره گر شوید و آرامشی وصف نشدنی را نصیب جسم و روح خود کنید .یکی دیگر از تفاوت های این دره این می باشد که شما با رفتن به آن میتوانید آب وهوای مختلفی را در جاهای مختلف این دره حس کنید به طوری که ممکن است مکانی گرم باشد و مکانی دیگر سرد،که به نظرم این مورد در نوع خود بی نظیر وخاص است.

آشنایی با دره عشق در چهارمحال و بختیاری

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا نامی از یک مکان زیبا ببریم که از لحاظ لغوی شاید زیبایی درونش موجود نباشد ولی دارای زیبایی درونی اشت وتا به آن مکان نروید واز نزدیک نبینید  پی به عمق زیبایی نخواهید برد ،پس اگر دوست دارید این مکان را بهتر بشناسید ما را در این مقاله همراهی کنید.

دره عشق چهارمحال بختیاری

دره عشق در روستای دروک استان چهار محال بختیاری قرار دارد.بسیاری از افراد با شنیدن کلمه  دره؛ ذهنیت منفی از قبیل:خطر ،سقوط،.. را در ذهن خود تداعی می کنند  ولی در این مورد سخت در اشتباه هستند. دره عشق شهرکرد جایی است که طولانی ترین رود ایران یعنی رود کارون در آن جریان دارد و شما با رفتن به این دره میتوانید هم از زیبایی آن لذت ببرید وهم با رفتینگ موجود بر روی رود تفریح کنید وهیجان خود را بالا ببرید.

در این مکان شما میتوانید مناظر زیبایی از طبیعت ،رودخانه،آبشار ... را نظاره گر شوید و آرامشی  وصف نشدنی را نصیب جسم و روح خود کنید .یکی دیگر از تفاوت های این دره این می باشد که شما با رفتن به آن میتوانید آب وهوای مختلفی را در جاهای مختلف این دره حس کنید به طوری که ممکن است مکانی گرم باشد و مکانی دیگر سرد،که به نظرم این مورد در نوع خود بی نظیر وخاص است.

علت نام گذاری دره عشق

برای نامگذاری این دره روایتی جالی و شنیدنی در بین مردمان محلی و بومی این منطقه است که ما آن را برای شما بازگو میکنیم.بعضی از افراد بومی می گویند: در زمانهای دور دو فرد عاشق در این مکان همدیگر را می بینند به طوری که یک نفر در یک سمت دره ونفر دیگر در سمت مخالف دره قرار داشته است وبه دلیل نبود هیچ گونه پلی بر روی دره آنها تصمیم میگیرند برای اینکه به هم برسند دل به دریا بزنند وخود را به روخانه بیاندازند و به سمت یکدیگر شنا کنند که متاسفانه غرق میشوند و میمیرند و از آن پس به این مکان دره عشق می گویند.

زیبایی های دره عشق

شما هنگام رفتن به این دره زیبا در طول مسیر خود ، باغ های انار و شالیزارها را مشاهده خواهید کرد که زیبایی منحصر بهفردی دارند ،آبشار های کوچک وبزرگ خروشان که هر یک از جلوه خاصی برخوردار است و ارتفاع مرتفع ترین آنها  را صد متر تخمین زده اند.

همچنین در کنار این دره روستاهای بسیار زیبایی به نامهای :یاس، سفید ، دورک ،عشق... قرار دارد که دیدن این روستاها خود جذابیت خاصی دارد. وجود عشایر کوچ نشین و مهمان نواز کشورمان در این منظقه زیبایی دوچندانی را به این مکان داده است که قطعا برای شما هم تازگی دارد وجالب خواهد بود.حتما هنگام رفتن به این دره از تفریح رفتینگ غافل نشوید که لذتی به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

 

مرتبط:

زیباترین روستاهای ایران