لیستی از نوشیدنی های مناسب فصل تابستان

لیستی از نوشیدنی های مناسب فصل تابستان

  • مجله چتراتا
172

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا برای شما عزیزان چند نوشیدنی خوشمزه وخنک تابستانی را معرفی کنیم که با نوشیدنشان حس وحال بهتر و دلچسبی خواهید داشت. پس پیشنهاد می کنم در این بخش ماراهمراهی کنید.

لیستی از نوشیدنی های مناسب فصل تابستان

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا برای شما عزیزان چند نوشیدنی خوشمزه وخنک تابستانی را معرفی کنیم که با نوشیدنشان حس وحال بهتر و دلچسبی خواهید داشت. پس پیشنهاد می کنم در این بخش ماراهمراهی کنید.

چای میوه ای با طعم نعنا

یکی از نوشیدنی های دلپذیر وخنک در فصل تابستان چای میوه ای با طعم نعنا  می باشد که در واقع درون این چای مقدار زیادی یخ ریخته می شود  و به صورت یخ وخنک سرو می شود. همچنین در داخل آن  از آب آناناس ،نعنای دم کرده ،انبه ی خردشده  و مقداری یخ استفاده می شود که واقعا دلچسب می باشد.

شربت سکنجبین و خیار

یکی از نوشیدنی های سنتی ایران که قدمتی بس طولانی دارد ، شربت سکنجبین و خیارمی باشد که این شربت از زمانهای گذشته تا به امروز به عنوان نوشیدنی جهت رفع گرمازدگی وعظش استفاده می شده و می شود.

میلک شیک خرما و نارگیل

 نوشیدنی خوشمزه میلک شیک که دارای تنوع طعم می باشد و از لحاظ مزه بسیار نزدیک به شیرخرما می باشد با این تفاوت که در آن مقداری نارگیل هم ریخته می شود که با افزودن نارگیل یا پودرنارگیل خاصیت این نوشیدنی دوچندان می شود.

 

اسموتی رژیمی

 اگر شما در رژیم هستید و نمیتوانید نوشیدنی شیرینی را میل کنید، بهتر است اسموتی رژیمی سیب را تهیه کنید که هم سم زدا است و هم یک نوشیدنی خنک ودلچسبی به شمار می رود.همچنین می توانید از این نوشیدنی برای میان وعده ، صبحانه ویا عصرانه استفاده نمایید.

نوشیدنی گاسپاچو

 یک نوشیدنی اسپانیای هم میتواند گزینه مناسبی برای خنک کردن بدن باشد که از مواد اولیه ای همچون:  ترب ، فلفل دلمه ، نان تست ،آب گوجه فرنگی ، ،پیازچه ،خیار ، سرکه .. تشکیل شده است وطعم بسیار بی نظیر وخاصی دارد.

نوشیدنی هورچاتا

 این نوشیدنی مقوی و خنک که از وانیل وعصاره ی برنج تهیه میشود که برای عطر وطعم شگفت انگیز به آن چوب دارچین هم اضافه می کنند و ممکن است در بعضی هورچاتا شما عصاره ای بادام و شیر را هم درون آن بیابید.

یخ در بهشت هندوانه

 یکی از نوشیدنی های نوستالژی تمامی مردم ایران یخ در بهشت ها با طعم های مختلف می باشد که علاوه بر  ظاهر زیبا ،مزه دلچسب ولذت بخشی هم دارند.  از پرطرفدارترین یخ در بهشت ها میتوان به یخ در بهشت هندوانه اشاره کرد. وبا کمی گلاب و بهار نارنج طعم بی نظیری خواهد یافت.

 

 

اسموتی بلوبری

نوشیدنی که دارای آنتی اکسیدان زیادی می باشد و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار میتواند مفید باشد  ومزه بسیار ملسی دارد ومیتواند یک نوشیدنی دلپذیری برای شما باشد.

آیسپک خانگی

 یکی از نوشیدنی های خانگی و دلچسب آیس پک می باشد که در آن  از بستنی وانیلی ،شیر ، مغز گردو،خامه زده شده ... استفاده می شود و میتواند برای بسیاری از افراد به خصوص برای کودکان دلپذیر باشد.

فالوده رویال

یکی دیگر از نوشیدنی های پرطرفدار ودلچسب فالوده می باشد که معروفترین فالوده به شهر شیراز باز میگردد . این نوشیدنی دلچسب دارای انواع مختلف وگوناگونی می باشد که معروفترین و محبوترین فالوده ،فالود طالبی وفالود شیرازی می باشد. البته نگفته نماند یک نوع فالوده به سبک وسیاق هندی موجود می باشد که در آن از ورمشیل استفاده می شود.

مرتبط:

از گردشگری غذایی چه می دانید؟