معرفی بندر بریس چابهار

معرفی بندر بریس چابهار

  • مجله چتراتا
172

اسکله بریس از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی اسکله چابهار می باشد و سواحل خلیج چابهار در میان سواحل جنوب زیبایی و شهرت و محبوبیت بسیاری دارد ولی در کنار سواحل خلیج فارس یک ساحل جذاب و بکر در حوالی چابهار موجود است که از لحاظ زیبایی و جذابیت چیزی کمتر از ساحل خلیج فارس ندارد.

معرفی  بندر بریس چابهار

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک شهر جنوبی با مردمان مهمان نواز و منطقه زیبا و بکر رفته ایم که با دیدن آن هر فردی به وجد می آید. پس ما را در چتراتا همراهی کنید تا در شرح این مکان زیبا با شما سهیم شویم.

اسکله بریس

اسکله بریس از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی اسکله چابهار می باشد و سواحل خلیج چابهار در میان سواحل جنوب زیبایی و شهرت و محبوبیت بسیاری دارد  ولی در کنار سواحل خلیج فارس یک ساحل جذاب و بکر در حوالی چابهار موجود است که از لحاظ زیبایی و جذابیت چیزی کمتر از ساحل خلیج فارس ندارد.

ساحل بریس در چابهار

چند سالی بود که به دلایلی برای دیدن ساحل چابهار محدودیت وجود داشت ولی درحال حاضر از این محدودیتها کاسته شده است و همین محدودیت باعث شده است که ساحل چابهار بکر ودیدنی باقی بماند.

اسکله بریس که با نام دیگر (ساحل تراسی) بین مردم معروف است ، ازلحاظ موقعیت مکانی  در یکی از زیباترین سواحل دریای مکران در نزدیکی چابهار واقع شده است و این اسکله جز اسکله های فعال در حوزه ماهییگری درسیتان و بلوچستان می باشد  که شما بار فتن به این ساحل تردد دائم لنج ها وقایق ها را خواهید دید.

همین تردد رنگارنگ قایق ها باعث شده که زیبایی وجذابیت دوچندانی به این ساحل بدهد. زیبایی ساحل بریس زمانی به اوج خود می رسد که شما تصمیم گرفته باشید در این مکان کمپ بزنید وطلوع وغروف آفتاب را نظاره گر شوید.

در واقع نیمی از لذت سفر به مسیر آن می باشد  که اسکله بریس هم از این قاعده مستثنی نیست و باعث میشود این نیمه  لذت بخش شما تمام وکمال شکل گیرد. در طول مسیر بریس تلاقی کوه با دریا در طول این جاده شما را بین صخره‌های پرپیچ‌وخم و دریای مکران قرار می‌دهد که صخره های عجیب  به وسیله فرسایش کوهها در طول زمان  شکل گرفته اند .

همچنین شما میتوانید کوه‌های مریخی را در طول مسیر ببینید که تا ساحل بریس امتداد دارد وجز یکی از زیباترین صخره های این منطقه می باشد.  

پدیده موج فشان در ساحل بریس

یکی دیگر جذابیت های ساحل بریس، پدیده موج فشان است و زمانی موج دریا از لای سوراخ های سنگها به بیرون می پاشد و پدیده موج فشان گویند که این پدیده همانند فواره های طبیعی و مصنوعی  آب می باشد که دیدن آن پر از جذابیت وهیجان است.لازم به ذکر است که برای دیدن این فواره طبیعی شما باید تابستان و شهریور به این منطقه بروید.

اسکله بریس دارای دو بخش است یک بخش آن ماهیگیرانی که با لنج ها وقایق های خود برای تخلیه بارشان پهلو می گیرند و بخش دیگر قسمت جذاب ومرتفعی است که شما را به آرامش وا می دارد.

روستای بریس

در روستای بریس عمده صید ماهیگیران کوسه ماهی و میگو  می باشد.  البته این منطقه دارای تنوع بالای در موجودات آبزی می باشد که بسیاری از آنها صادر می شود. از جمله مواردی که صادر می شود شاه میگو یا همان لابستر می باشد.

پیشنهاد میکنیم در سفر به چابهار و بریس از خوردن از غذاهای دریای دریغ نکنید.روستای بریس جزو بزرگ‌ترین روستاهای استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود و حدودا ده متر از سطح دریا ارتفاع دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در دهانه خلیجی کوچک قرار دارد و البته قدمت این روستا را به حدوده پانصد سال تخمین زده اند.

روستا بریس بسیار مرطوب می باشد و همچنین بارندگی در این روستا بسیار کم اتفاق می افتد. روستای بریس دارای اسمان بی نظیری برای پناهگاه  مرغان دریای می باشد.

 

مرتبط:

لیستی از لوکس ترین شهرک های ویلایی مازندران