جاذبه های گردشگری چالیدره مشهد

جاذبه های گردشگری چالیدره مشهد

  • مجله چتراتا
172

شهر مشهد طی دو دهه گذشته تغییرات بسیاری در حوزه گردشگری داشته است و مناطق تفریحی بسیاری در مشهد اضافه گردیده که این امر باعث شده ،شهر مشهد بعنوان یک شهر توریستی در ایران و جهان بیشتر شناخته شود.


شهر مشهد طی دو دهه گذشته تغییرات بسیاری در حوزه گردشگری داشته است و مناطق تفریحی بسیاری در مشهد اضافه گردیده که این امر باعث شده ،شهر مشهد بعنوان یک شهر توریستی در ایران و جهان بیشتر شناخته شود.

 

معرفی چالیدره

 

دره چالیدره که یکی از این جاذبه های طبیعی شهرستان طرقبه میباشد ،از طریق رودخانه ای به نام جاغرق تغذیه می شود که وجود این دره و رودخانه در کنار هم ،جاذبه طبیعی چشم نوازی را در این منطقه بوجود آورده است.

همچنین ،سد چالیدره بر روی یکی از سرشاخه فصلی حوضه آبریز بند گلستان قرار دارد و حوضه های آبریز فرعی آن ،رودخانه هریرود و کشف رود است و نوع سر ریز این حوضه ها اوجی با جریان می باشد.

منطقه گردشگری چالیدره با وسعتی بالغ بر ۱۶۰ هکتار دارای آب و هوای مطبوع و همچنین موقعیت جغرافیایی و اقتصادی ویژه در شهر مشهد میباشد و وجود امکانات گردشگری متنوع به همراه محیطی آرامش بخش و چشم اندازهایی زیبا در منطقه تفریحی چالیدره مشهد ،سبب گردیده تا این منطقه گردشگری طرفداران زیادی را داشته باشد و سالانه گردشگران داخلی و خارجی و همچنین مجاورین شهر مشهد از آن بازدید کنند و بعنوان یکی از استراحتگاه های معروف مشهد محسوب گردد.

 

امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

 

رستوران برج گردان

 

در این رستوران، تمامی غذاها از جمله ایرانی و فرنگی طبخ می شود. این رستوران در بهترین مکان به همراه خوشمزه ترین غذاها ساخته شده است. اگر سد چالیدره را برای اوقات فراغت خود انتخاب کردید، حتما به رستوران برج گردان سر بزنید و از غذاهای خوشمزه آن غافل نشوید.

   


 بیشتر بخوانید :

-  اجاره ویلا شمال

-  اجاره ویلا

-  اجاره ویلا در رامسر



تله کابین چالیدره

 

از دیگر محیط های منحصر به فرد و هیجان انگیز سد چالیدره تله کابین است که دارای ۲۷۰ متر طول می باشد و با عبور از بالای دریاچه لحظات هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

بانجی جامپینگ

 

در بانی جامپینگ شما لذت پرتاپ از ارتفاع توسط طناب بلند را تجربه خواهید کرد که این خود به تنهایی هیجان شما را چند برابر خواهد کرد و با معلق بودن بین آسمان و زمین لحظات پر شوری را برای شما رقم می زند.

 

ترن چالیدره

 

از دیگر وسایل هیجان انگیز چالیدره مشهد ترن می باشد. افرادی که علاقه زیادی به افزایش آدرنالین در بدن خود می باشند این وسیله بهتربن گزینه است که با این وسیله هیجان وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد.

 

آموزش غواصی

 

 در مجموعه چالیدره افرادی دوره دیده هستند که به آموزش غواصی می پردازند که شما به راحتی می توانید غواصی را از آنها بیاموزید. علاوه بر آن وجود قایق های پدالی موجب شده تا در فصل های گرمتر سال از آن ها استفاده کنید.

از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ماهی گیری در دریاچه

ایجاد فضایی برای تفریح کودکان

وجود کافی شاپ

وجود عکاسخانه جهت ثبت لحظات شما

وجود کشتی شناور تفریحی

وجود لمکده و چایخانه سنتی

 

بهترین زمان بازدید از چالیدره

 

چالیدره منطقه ای زیبا و در عین حال کوهستانی، طرفداران بسیار زیادی را از سراسر دنیا جذب کرده است و می‌ تواند خاطره بسیار زیبایی را از سفر با تور مشهد مقدس در ذهن شما نیز به هدیه بگذارد. در چالیدره زمستان ‌های سردی حاکم است اما سرمای هوا جوری نیست که شما را آزار بدهد و نتوانید آن را تحملش کنید. در مجموع می‌ توان گفت که بهترین زمان بازدید از چالیدره مشهد را می توان فصل بهار نام برد چرا که در این فصل هوا بسیار معتدل است و در عین حال نسیمی خنک صورت شما را نوازش می ‌کند و سفرتان لذت بخش تر می شود

 

طریقه دسترسی به مجموعه گردشگری چالیدره مشهد

 

برای رفتن به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد بهتر است ابتدا به اتوبان وکیل آباد بروید. این اتوبان جزو مهم ترین اتوبان های شرق به غرب مشهد است. اگر مسیر اتوبان را تا انتها به سمت غرب ادامه دهید، به یک میدان بزرگ می رسید. از خروجی سوم میدان که بلوار امام رضا است، مسیر را ادامه داده و تا انتهای بلوار می روید. در نهایت به جاده کمربندی می رسید. در ادامه این جاده به وارد جاده نقندر شوید. دو کیلومتر جلوتر در سمت چپ جاده چالیدره را مشاهده خواهید کرد.

 

منابع: مجلات اینترنتی بیتوته،لست سکند،همگردی

مرتبط:

تالاب ارواح نوشهر