پیشنهاداتی برای سفر ارزان

پیشنهاداتی برای سفر ارزان

  • مجله چتراتا
172

هر وقت که عزم سفر می کنیم، حتما نیازی نیست که فردی پولدار باشید و در واقع وقتی از سفر بدون پول صحبت می کنیم، یعنی هزینه های سنگین را تا حد ممکن کاهش دهیم و یک سفر با کمترین هزینه ممکن رقم بزنیم.

پیشنهاداتی برای سفر ارزان

هر وقت که عزم سفر می کنیم، حتما نیازی نیست که فردی پولدار باشید و در واقع وقتی از سفر بدون پول صحبت می کنیم، یعنی هزینه های سنگین را تا حد ممکن کاهش دهیم و یک سفر با کمترین هزینه ممکن رقم بزنیم.شاید ذکر این نکته برایتان جالب باشد که اغلب توریست ها و و جهانگردان دنیا نه تنها از قشر مرفه نیستند، بلکه کاملا از طبقه معمولی اجتماع محسوب می شوند.

برای اقتصادی کردن زندگیتان یک روش ساده پیشنهاد می کینم و آن هم این می باشد که برآوردی از هزینه های ماهانه خود داشته باشید و اگر ذهنیتی ندارید که حقوقتان چطور خرج می شود، یادداشتی بردارید و در طی یک ماه تمام هزینه های ریز و درشت را قید کنید. حالا با دقت بررسی کنید و بنگرید اگر کدام ها را حذف کنید، زندگی شما به خطر نمی افتد و زندگی همچنان ادامه دارد. مطمئنا در این لحظه و تا به این جا، متوجه منظورمان شده باشید.

راهکارهای داشتن سفر ارزان

1.     مهارت کمپینگ وچادر زدن

در خیلی از مواقع بسیاری از چیزهایی که باعث می‌شوند سفر ارزان‌تری داشته باشیم، «مهارت‌ها» هستند. کمپینگ یا همان چادر زدن یک مهارت است. همان‌طور که نقشه‌خوانی با گوگل‌مپ هم یک مهارت است و اگر دقیق‌تر به موضوع توجه کنیم ، پیدا کردن هتل و پرواز ارزان هم مهارت‌هایی هستند که می‌توان یادشان گرفت.هرچند که سفرهای ارزان قیمت ممکن است نیازمند وسایلی مثل چادر یا کیسه‌خواب و غیره هم باشد. اما در واقع شما قرار است این وسایل را یک ‌بار تهیه کنید و برای مدت‌ها و شاید سال‌ها استفاده کنید.

2.     بدون ماشین بروید

اگر امکانش را دارید، بدون ماشین به سفر بروید. قطعا که روی صحبتمان با خانواده های تعداد کم است و وگرنه سفر بدون خودروی شخصی برای خانواده های پرجمعیت گران در می آید ،جز در مواردی که تعدادتان آنقدر بالا باشد که بتوانید یک ون یا اتوبوس رزرو کنید و همگی با آن راهی مقصد شوید.

 همراه بردن خودرو برای خانواده های کم جمعیت به معنی سوخت بیشتر و هزینه حمل و نقل و البته دردسرهای بیشتر است در صورتی که با اتوبوس یا قطار می توانید خیلی راحت تر سفر کنید و هزینه کمتری بپردازید و خستگی رانندگی در جاده های شلوغ را تجربه نکنید.

3.     دسته جمعی بروید

دسته جمعی سفر کردن ، همیشه یک راه خوب برای کم کردن هزینه های سفر و به قولی سفر ارزان کردن است. با این کار تمام هزینه ها تقسیم می شود و البته شما این شانس را خواهید داشت تا از امکانات همراهانتان استفاده کنید. از آن مهم تر، اقامتگاه ها و رستوران ها و موسسات حمل و نقل تخفیف های ویژه ای برای سفرهای جمعیتی در نظر می گیرند که می توانید از آن بهره ببرید و به این ترتیب هزینه سفرتان را پایین بیاورید.

4.     زودتر به فکر تور باشید

اگر علاقه مند به سفر کردن هستید ولی بودجه محدودی دارید و وقت یا حوصله کافی برای جست و جوی بلیط های ارزان و تخفیف دار را ندارید، به همراه تور ها به سفر بروید.یکی از اصلی ترین و پر هزینه ترین دغدغه های سفر جای خواب و استراحت است. به باور خیلی ها مسافرخانه ها مکان های شلوغ، کثیفی هستند و یا دارای امنیت بالایی نیستند. اما این ذهنیت را دور بیندازید زیرا حتی مسافرخانه ها هم امروزه پیشرفت کرده و فضای مطلبوبتری دارند.اگر فصل رفتن به مدارس نباشد و بخصوص در تابستان، کلاس های درس بسیاری مدارس و دانشگاه ها با هزینه بسیار پایین اجاره داده می شود.

5.     پیدا کردن هم مسیر

 اگر ماشین دارید و تنها به دل جاده زده اید و می خواهید بدون همسفر نباشید،سایت هایی هستند که به شما امکان می دهند تا همسفر مشترک پیدا کنید و یا برعکس کسی را پیدا کنید که در ماشینش صندلی خالی دارد و شما همسفر آنها شوید.به این ترتیب هزینه ها بین افراد تقسیم می شود و این گونه می توان هزینه های سفر را نزولی کرد.

عوامل مهم در هزینه سفر

در پایان این مطلب اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، کل، هزینه‌های سفر حول سه‌گانه‌ی معروفی می‌چرخد:

اقامت

غذا

حمل‌ونقل

مسافران در سرتاسر دنیا، سال‌هاست برای این سه پارامترِ هزینه‌بر، راه‌حل‌هایی یافته‌اند تا بتوانند سفر ارزان را روزبه‌روز امکان‌پذیرتر کنند.

 

 

مرتبط:

خانه بهنام تبریز