لیستی از بهترین رستوران های آبادان

لیستی از بهترین رستوران های آبادان

  • مجله چتراتا
172

همه ما می دانیم که آبادان یکی از معروفترین شهرهای خوزستان است. شهری‌ست با فلافلی‌های بزرگ و کوچک که از هیج‌کدامشان که ناراضی بیرون نمی‌آییم. در این شهر بیشتر از هرکجای دیگری سمبوسه و فلافل و پاکوره با آن سس‌های تندوتیز طرفدار دارد.همچنین قلیه ماهی و میگو های آن نیز امتحانش خالی از فایده نیست و لبخند رضایت روی لبانمان می نشاند.

لیستی از بهترین رستوران های آبادان

همه ما می دانیم که آبادان یکی از معروفترین شهرهای خوزستان است. شهری‌ست با فلافلی‌های بزرگ و کوچک که از هیج‌کدامشان که ناراضی بیرون نمی‌آییم. در این شهر بیشتر از هرکجای دیگری سمبوسه و فلافل و پاکوره با آن سس‌های تندوتیز طرفدار دارد.همچنین قلیه ماهی و میگو  های آن نیز امتحانش خالی از فایده نیست و لبخند رضایت روی لبانمان می نشاند.

آبادان هم مثل اکثریت شهرهای جنوبی،شهری است که در رستوران‌هایش می‌شود عطر و مزه‌ی غذاهای جنوبی را چشید. خوب است پیش از سفر به آبادان با چتراتا همراه شوید تا با بهترین رستوران‌های آن آشنا باشید.

رستوران پاکستان

مشخصه این رستوران که باید خود را برای آن آماده کنید ، غذاهای خیلی تند آن است. رستوران پاکستان از معروفیت بالایی در آبادان برخوردار است زیرا یکی از قدیمی‌ترین‌هاست و ۶۰ سال سابقه دارد.

از خصوصیت های رستوران پاکستان می توان به صمیمی بودن محیطش و داشتن منوی غذاهای معروف دریایی‌اش اشاره کرد.

قلیه ماهی‌ و مرغ و بریان گوشت از معروفترین غذای این رستوران است. از استانبولی پاکستانی اینجا هم زیاد تعریف می‌کنند و در کل پاکستان رستوران شلوغی‌ست و غذاها با برنج پاکستانی جلوی مشتری گذاشته می‌شود.

رستوران تاج محل

رستوران تاج محل نزدیک میدان انقلاب آبادان و روبه‌روی پارک شهرداری، قرار دارد که طعم‌هایش هوش از سرتان می‌برد. رستوران تاج محل آبادان پر از خوشمزه‌های دلچسب جنوب است و میگو پلوی آن بی نظیر بوده و از معروف‌ترین غذاهای این رستوران است .

پریموپلاس

در پریمو پلاس، هم غذاهای ایرانی به چشم می خورد و هم غذاهای محلی سرو می‌شود و البته غذاهای فست‌فودی مثل استیک و پاستا و پیتزا هم دیده می شود.

رستوران دنیا

در آبادان چون همیشه ماهی و میگوی تازه صید می‌شود پس قالب غذاهای محلی این شهر با این دو چیز طبخ می شوند که ارزش امتحان کردن را دارد. مدیر و آشپز رستوران دنیا بانویی چینی است که غذا را مقابل دیدگان شما آماده می‌کند. غذاهای دریایی این رستوران را خیلی‌ها می‌پسندند.

رستوران ریحون

مشخصه اصلی رستوران ریحون را سالادهای بی نظیر و انواع ساندویچ تنوری و گریل تشکیل داده اند و از همه هیجان انگیزتر اینکه پیتزا های متفاوت و خاصی هم در منو دارند.

فست فود ایرانویچ

فست‌فودهای زنجیره‌ای همیشه به داد افرادی می‌رسند که ترجیح می‌دهند پیشاپیش از کیفیت غذا اطمینان داشته باشند. این فست فودی  هم از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است و هم هر چیزی را که در فست‌فودها پیدا می‌شود،‌ سرو می‌کند.

فلافل نسیم و اکبر برزیلی

در آبادان فقط یک نوع فلافل پیدا نمی‌کنیم. اینجا شهر فلافل‌های متنوع است. مثلا فلاسیس، یعنی ترکیب فلافل با سوسیس یا فلابرگ که ترکیب همبرگر و فلافل است و همینظور فلامیکس که چاشنی آن سوسیس بندری است.

 اکبر برزیلی یکی از قدیمی‌ترین ساندویچی‌های آبادان است که خودشان به شوخی می‌گویند که یک شعبه‌اش در خیابان منتظری قرار گرفته و شعبه دومش در سائوپائولوی برزیل!

فلافل نسیم نیز مثل اکبر برزیلی، برای خودش حسابی معروف است و دارای دو شعبه هم می باشد.

آش معروف حاج عباس

آش مخصوص آبادان ترکیباتی مانند آش شعله قلمکار دارد، اما مزه‌اش تند و تیزتر از آن است و اگر علاقه مند به این نوع آش هستید باید سری به عباس آشی بزنید که بیش‌تر اهالی شهر این آش فروشی را می‌شناسند.

رستوران بابا طاهر

باباطاهر نیز یکی دیگر از رستوران‌های شهر آبادان است که پیش مشتریانش امتحان پس داده و رضایت کافی را جلب کرده است. این رستوران هم جزو قدیمی‌های این شهر جنوبی‌ست و بیشتر مشتری‌هایش برای خوردن غذاهایی مثل کباب بناب، قیمه و استانبولی به آن سر می‌زنند، اگرچه این رستوران غذاهای جنوبی مثل قلیه ماهی هم دارد.

 

 

 

 

مرتبط:

معرفی بهترین رستوران های ساری