لیستی از بهترین رستوران های سنتی شهر شیراز

لیستی از بهترین رستوران های سنتی شهر شیراز

  • مجله چتراتا
172

یکی از مهم‌ترین و خوش آب و رنگ‌ترین بخش‌های هر سفری، غذای آن است. بسیاری از افراد دوست دارند در حین سفر غذاهای آماده و لذیذ سنتی و ایرانی را میل کنند و عده ای دیگر خوردن فست فودها و غذاهای فوری را بیشتر مد نظر قرار می دهند. به هر حال در هر سفری قسمتی از لذت آن به خوردن غذاهای منطقه مورد نظر است و خیلی از خاطرات سفرها پیرامون همین غذاها و خوراکی ها شکل می گیرد

لیستی از بهترین رستوران های سنتی شهر شیراز

یکی از مهم‌ترین و خوش آب و رنگ‌ترین بخش‌های هر سفری، غذای آن است. بسیاری از افراد دوست دارند در حین سفر غذاهای آماده و لذیذ سنتی و ایرانی را میل کنند و عده ای دیگر خوردن فست فودها و غذاهای فوری را بیشتر مد نظر قرار می دهند. به هر حال در هر سفری قسمتی از لذت آن به خوردن غذاهای منطقه مورد نظر است و خیلی از خاطرات سفرها پیرامون همین غذاها و خوراکی ها شکل می گیرد.

شیراز یکی از شهرهایی است که می‌توانید علاوه ‌بر گشت و گذار در جاهای تاریخی و دیدنی آن، رستوران‌گردی را تجربه کنید.چتراتا در این مطلب بهترین رستوران های سنتی شیراز را به شما معرفی می‌کند.

رستوران سنتی عمارت شاپوری

رستوران سنتی راز

رستوران سنتی کته ماس

رستوران سنتی قوام

رستوران سنتی شرزه

رستوران سنتی خانه پرهامی

 

 

1.    رستوران باغ عمارت شاپوری 

یکی از رستوران های شهر شیراز که بنای زیبا و سنتی با قدمت بالا دارد، رستوران باغ عمارت شاپوری می باشد. بنای این رستوران در سال 79 در فهرست بناهای ملی ایران به ثبت نیز رسیده است. این رستوران جان می دهد برای قرارهای عاشقانه و دو نفره و همچنین برای محفل های خانوادگی و البته قرارهای رسمی نیز کاملا مناسب است.

در رستوران باغ عمارت انواع غذاهای اصیل ایرانی و شیرازی با بهترین کیفیت سرو می شود. موسیقی زنده نیز چاشنی همیشگی این رستوران است. از لحاظ قیمتی نیز کمی باید شما سر کیسه را شل کنید تا کیفیت خوبی هم نصیبتان شود.

2.    رستوران باغ راز

یکی دیگر از رستوران های خوش نام شیراز ، رستوران باغ راز است که دارای ورودی زیبا و سرسبزی می باشد. در رستوران باغ راز محیطی سرپوشیده بهمراه کافی شاپی دنج در پشت بام تعبیه شده است که فضا را کاملا عاشقانه و شاعرانه جلوه می دهد.

در این رستوران می توانید انواع غذاهای اصیل ایرانی همچون کباب و نوشیدنی های سنتی را میل نمایید. رستوران باغ راز فاصله کمی تا مرکز شهر دارد و همین امر باعث شده تا بتوانید غذای خود را در آرامش کامل سرو نمایید.

3.    رستوران سنتی کته ماس

در لیست سنتی‌های شهر شیراز حیف است که نام این رستوران را از قلم بیندازیم. این رستوران اگرچه فضای ورودی دست و دلبازی ندارد و بر روی یک تابلوی کوچک نام آن هک شده و ابتدای مسیر ورود تنگ است اما در نهایت به فضایی بزرگ و دلنشین ختم می شود. در گوشه و کنار این رستوران سنتی می توان گلدان های سفال و لوسترهای سنتی مزین شده را مشاهده کرد.

صندلی های چوبی و سقف هایی بلند با نقش و نگارهایی زیبا همه وهمه ایجاد فضایی صمیمی و دلنشین را تداعی می کنند. در رستوران کته ماس می توانید انواع غذاهای اصیل شیرازی و کباب های خوشمزه ایرانی را با قیمت مناسب سفارش دهید و نوش جان کنید.

4.    رستوران قوام شیراز

این سرای سنتی همان‌طور که از نامش پیداست یک رستوران با فضا و غذاهای سنتی است. رستوران قوام اگرچه یک رستوران کوچک است اما در طرفداران خود را دارد و در تمام طول روز پذیرای مشتریان همیشگی خود است. در رستوران قوام می توانید انواع غذاهای ایرانی مانند کشک بادمجان و دیزی و کباب و انواع خورشت با غذاهای سنتی شهر شیراز را سفارش داد.

در کافه قوام نیز انواع دمنوش‌های مخصوص و چای و عرقیجات مخصوص شیراز بهمراه شیرینی و دسر برای میهمانان گرامی فراهم است.

5.    رستوران شرزه

یکی از رستوران های قدیمی شهر شیراز، شرزه است که در نزدیکی بازار وکیل و هتل زندیه واقع شده و جزو بهترین و مشهورترین رستوران‌های شیراز است. این رستوران که دو طبقه دارد به دلیل کیفیت غذاها به عنوان بهترین رستوران سرو کننده کباب در شیراز خوانده می‌شود. در شرزه علاوه بر سرو غذاهای خوشمزه، موسیقی سنتی نیز اجرا می شود و  بهمراه غذا، نان داغ و تازه نیز به مشتریان داده می شود.

6.    رستوران خانه سنتی پرهامی

اگر محدوده گشت و گذارتان در قسمت تاریخی شهر شیراز است، این رستوران مختص شماست. بنای این رستوران دارای دو قرن قدمت است که در عین سادگی دارای سبک زیبایی است و یادآور ایام شیرین گذشته است. در این رستوران،حوض‌ فیروزه‌ای پر از ماهی و درب های چوبی و پنجره‌های شش گوشه رنگی با اتاق های تو در تو انتظار شما را می کشند. در رستوران سنتی خانه پرهامی، می توانید انواع غذاهای اصیل شیرازی و کباب های خوشمزه ایرانی را با قیمت مناسب سفارش دهید و نوش جان کنید.

 

مرتبط:

همه چیز درباره گردشگری غذایی (FOOD TOURISM)