در مورد مشاغل گردشگری چه اطلاعاتی دارید؟

در مورد مشاغل گردشگری چه اطلاعاتی دارید؟

  • مجله چتراتا
172

حقیقت این است که صنعت گردشگری و رشد و توسعه آن به عنوان یک صنعت پر منفعت و پر سود در هر کشوری و شهری می تواند رونق زیادی به آن مملکت یا شهر و روستا بدهد و از هر نظر می تواند در پیشرفت آن جا موثر باشد.

در مورد مشاغل گردشگری چه اطلاعاتی دارید؟

حقیقت این است که صنعت گردشگری و رشد و توسعه آن به عنوان یک صنعت پر منفعت و پر سود در هر کشوری و شهری می تواند رونق زیادی به آن مملکت یا شهر و روستا بدهد و از هر نظر می تواند در پیشرفت آن جا موثر باشد.

 چتراتا را در این مقاله همراهی کنید و با مشاغل صنعت گردشگری آشنا شوید.

میهماندار هواپیما

یکی از پر تقاضاترین شغل های گردشگری که مورد علاقه خیلی از افراد است، میهماندار هواپیما است که برای رسیدن به این مهم باید اول بدانید که قدتان به اندازه‌ی کافی بلند باشد و دیگر اینکه دوره‌های مربوطه را هم بگذرانید.

 البته مزایایی هم در این شغل هست و آن اینکه  بعضی از خطوط هوایی برای پرسنل خود بلیط‌ های افتخاری می دهند و علاوه بر سفرهایی که به خاطر شغل انجام می شود این افراد سفرهای دیگری را هم تجربه می کنند.

آموزش زبان انگلیسی

امروزه بلد بودن اکثریت زبانها بخصوص دانستن زبان انگلیسی یک مزیت و امتیاز مثبت است و می توانید به عنوان معلم زبان انگلیسی در هر کشوری به راحتی برای خود شغل ایجاد کنید که از مشاغل صنعت گردشگری که طرفدار و مخاطب زیادی دارد این مورد است.

تاکسی و اتوبوس دربستی

از دیگر مشاغل گردشگری ،تاکسی و اتوبوس دربستی است که از ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط با سفر و گردشگری است که در شهرهای توریستی از رونق بالایی برخوردار است. اکثریت گردشگران ترجیحشان این است که برای رفتن از مکان دیدنی به مکان دیگر،کنار هم باشند؛ و این یعنی تقاضا برای کرایه کردن تاکسی و اتوبوس.

 همچنین از اتوبوس دربستی می‌‌‌‌‌‌توان برای انتقال آن‌‌‌‌‌‌ها (گردشگران)  از فرودگاه به هتل محل اقامتشان و بالعکس استفاده کرد. تاکسی نیز برای زوج‌‌‌‌‌‌ها، گروه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بالای چند نفر مناسب است.

اجاره وسایل نقلیه

اجاره کردن وسایل نقلیه نیز یکی دیگر از کسب و کارهای هم ارتباط با سفر و گردشگری است که می تواند در شهرهای توریستی از موفقیت و سود بالایی برخوردار باشد.

 در واقع برای اجاره دادن به گردشگران هنگام بازدیدشان از مکان‌‌‌‌‌‌های دیدنی ، چندین نوع وسیله وجود دارد از قبیل اتومبیل یا اسکوتر یا قایق پر سرعت و حتی اسب، الاغ، و شتر.

اما مهم این است که ابتدا در بازار تحقیق کنید و متوجه شوید،گردشگران ممکن است به چه چیزی در یک شهر توریستی نیاز پیدا کنند و نمی‌‌‌‌‌‌توانند با خود همراه بیاورند.

 هنگامی که در ذهنتان به وسایل احتمالی مورد نیاز گردشگران رسیدید، تنها باید از آن وسیله به تعداد کافی خریداری کرده و کسب و کارتان را در جایی قرار دهید که در معرض دید گردشگران باشد.

عکاس حرفه ای

برای ثبت لحظه های  به ‌یاد ماندنی خود و دیگران می توانید حرفه عکاسی را انتخاب کنید و به عنوان یکی از مشاغل صنعت گردشگری در این زمینه فعالیت کنید.

کارمند وزارت امور خارجه

کارمند بودن در وزارت امورخارجه ، ازمشاغل دیگر صنعت گردشگری است که امکان سفر به شهرها و کشورهای مختلف را فراهم می کند.

راهنمای تور

این شغل نیز از جذاب ترین مشاغل صنعت گردشگری است و مناسب کسانی است که به سفر و گشتن علاقه دارند.

سوغاتی‌‌‌‌‌‌فروشی

 سوغاتی‌‌‌‌‌‌فروشی هم یکی دیگر از ایده‌‌‌‌‌‌های کسب و کار در سفر و گردشگری است که در تمامی شهرهای توریستی بسیار سودآور است. قاعدتا بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌‌‌‌‌‌دهند که صنایع‌‌‌‌‌‌دستی محلی، هدیای منحصر به فرد یا لباس‌‌‌‌‌‌های محلی و چیزهای دیگر به عنوان یادگاری از یک شهر توریستی بخرند. در نتیجه اگر به دنبال راه‌‌‌‌‌‌اندازی یک کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری در یک شهر توریستی هستید، باز کردن یک مغازه سوغاتی‌‌‌‌‌‌فروشی که در آن صنایع‌‌‌‌‌‌دستی، البسه محلی و سایر چیزها به فروش می‌‌‌‌‌‌رسد ایده خوبی به نظر می‌‌‌‌‌‌رسد. فقط مطمئن شوید که مغازه‌‌‌‌‌‌تان در موقعیت مکانی خوبی قرار دارد و نیز ظاهری جذاب دارد.

خدمات تحویل بار

خدمات تحویل بار یکی دیگر از کسب و کارهای حوزه سفر و گردشگری است که کارآفرینان می‌‌‌‌‌‌توانند به فکر راه‌‌‌‌‌‌اندازی آن در این صنعت باشند. خدمات تحویل تلاش می‌‌‌‌‌‌کند تا دردسرهای موجود در بخش حمل بار و بررسی‌‌‌‌‌‌های امنیتی آن را از بین ببرد.

کافه

کافه‌‌‌‌‌‌داری یکی دیگر از ایده‌‌‌‌‌‌های کسب و کار است که یک کارآفرین به منظور کسب درآمد در صنعت سفر و گردشگری می‌‌‌‌‌‌تواند به فکر راه‌‌‌‌‌‌اندازی‌‌‌‌‌‌ آن باشد.

پس اگر به دنبال راه‌‌‌‌‌‌اندازی کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری هستید، در صورت داشتن فرصت مناسب، می‌‌‌‌‌‌توانید به باز کردن یک کافی‌‌‌‌‌‌شاپ در داخل یا اطراف فرودگاه‌‌‌‌‌‌ها فکر کنید. در این نوع کسب وکار موقعیت جغرافیایی حرف اول را می‌‌‌‌‌‌زند، مگر این‌‌‌‌‌‌که بخواهید یک کافی‌‌‌‌‌‌شاپ سیار راه‌‌‌‌‌‌اندازی کنید.

کار در آژانس مسافرتی

کار در آژانس مسافرتی علاوه بر اینکه مزایای زیادی دارد، برای کسانی که به برنامه‌ ریزی برای سفر علاقه دارند و یا در بخش های دیگر آژانس دوست دارند فعالیت کنند مناسب است و یکی از مشاغل صنعت گردشگری است.مشاغل صنعت گردشگری شامل موارد زیادی می شود و این چند نمونه تنها بخشی از آن بود. از جمله دیگر مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری می توانید به نگهبان حفاظت از میهمانان، مدیر کشتی های کروز، موزه دار، تجات غریق و محافظ گردشگران در مناطق  سواحلی، کارمند بخش اطلاعات، راننده تاکسی یا شوفر و.. اشاره کرد.

 

 

مرتبط:

معرفی کاروانسرای تی تی در سیاهکل