معرفی تونل نمکی در گرمسار

معرفی تونل نمکی در گرمسار

  • مجله چتراتا
172

این تونل نمکی یکی از شگفت انگیزترین و جذاب ترین جاذبه هایی است که برای هر طبیعت دوستی، جلوه زیبایی دارد و تا مدتها در خاطره شان ثبت می شود. تونل نمکی در این شهر از بزرگترین معادن و تونل نمکی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود که در حال حاضر این معدن ۴۰ تونل نمک را در خود جای داده است.

معرفی تونل نمکی در گرمسار

در این مطلب از چتراتا به سراغ یک شهر گرمسیر با یک جاذبه بی نظیر و منحصربه فرد رفته ایم  که این جاذبه ها قدمتی بس طولانی دارند. پس با چتراتا همراه باشید تا این جذابیت را با شما در میان بگذاریم.

شهرگرمسار

شهرگرمسار  از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به دماوند و از سمت جنوب با کویر مرکزی ایران همسایه است. سمنان دارای مکانهای جذاب و دیدنی بسیار است و قدمت آنها را  به دوران اشکانیان نسبت داده اند.این منطقه گرمسیری در همسایگی دیوار به دیوار استان مازندران قرار دارد که درواقع تلاقی جنگل وکویر به حساب می اید.

تونل نمکی گرمسار

این تونل نمکی یکی از شگفت انگیزترین و جذاب ترین جاذبه هایی است که برای هر طبیعت دوستی، جلوه زیبایی دارد و تا مدتها در خاطره شان ثبت می شود. تونل نمکی در این شهر از  بزرگترین معادن و تونل نمکی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود که در حال حاضر این معدن  ۴۰ تونل نمک را در خود جای داده است.  بهتراست بدانید که که این غار سهم عمده ای و مهمی را  در استخراج نمک  سرزمینمان برعهده گرفته است.

جلوه های بصری تونل نمکی در گرمسار
 

 

شما هنگام واردشدن به این تونل نمکی دیواره های تیره و طوسی رنگی را مشاهده خواهیدکرد و هرچقدر جلوتر بروید به روشنایی و براقیت این تونل نزدیکتر می شوید  که این روشنایی دلیلش این است که اخیرا این منطقه را حفر کرده اند و زمان زیادی از حفر آن نمیگذرد.

همچنین شما در طول مسیر قندیل های از جنس نمک می بینید که این قندیل ها در کنار دیوار های نمک زیبایی دوچندانی دارند.هنگامی که شما برای دیدن این معدن نمک بینظیر راهی این شهر تاریخی می شوید بدانید که زیباترین مناظر را در پیش روی خود حس خواهید کرد  که این تونل نمکی دارای شیارهایی است که با باران شستشو می شود و رد زیبایی برخود برجای می گذارد.

در تونل نمکی کریستالهایی را خواهید دید که  به شکل های مختلفی اعم از:تخم مرغی،لایه ای؛گل کلمی می باشند که هر یک تنوع رنگ بالا وگوناگونی را دارد  که می شود گفت علت این تنوع رنگ زیبا وجذاب وجود ناخالصی ها وعناصر  در ترکیب نمک می باشد.

لازم به ذکر است که هنگام ورودتان به این تونل بسیار جذاب حتما همرا خود چراغ قوه ببرید تا زیبایی های دخل را به طور واضح ببینید و مسیر داخل معدن نمک را هم که تاریک ولغزنده است بهتر گام بردارید.

آب و هوا و زمان مناسب برای بازدید از تونل نمکی

 شهر گرمسار همانطور که مطلع هستید در یک محیط گرم  وبیابانی واقع شده است  و شرایط آب و هوایی گرم و خشکی در آن منطقه حاکم است. پس بهتر است برای رفتن به این تونل نمکی فصل زمستان را برگزینید تا گرما شما را آزرده خاطر نکند.

مرتبط:

راهنمای سفر به فریدونکنار