روایتی عجیب از کلبه وحشت انزلی

روایتی عجیب از کلبه وحشت انزلی

  • مجله چتراتا
172

کلبه وحشت انزلی از لحاظ موقعیت جغرافیای دراستان گیلان واقع شده است و در وسط جنگلی نزدیک به بندانزلی و صومعه سرا می باشد و البته منبعی برای صحت وسقم این قضیه موجود نمی باشد.

روایتی عجیب از کلبه وحشت انزلی

در این بخش از چتراتا قصد داریم تا برای افراد ماجراجو و کاوشگر مکانی را معرفی کنیم که میتوانند با رفتن به این مکان رعب انگیز، ماجراجویی خود را آغاز کنند ،برای اینکه اطلاعات بیشتری از این مکان داشته باشید ،ما را در این قسمت یاری کنید.

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت انزلی از لحاظ موقعیت جغرافیای دراستان گیلان واقع شده است و در وسط جنگلی نزدیک به بندانزلی و صومعه سرا می باشد و البته منبعی برای صحت وسقم این قضیه موجود نمی باشد.

این استان به دلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری که دارد هنوز مقدار زیادی از آنها کاوش نشده است و کلبه وحشت انزلی همانطور که از نامش پیدا است، مکان وحشت انگیز وخوف آور است و به گفته بساری از افراد بومی این مکان نفرین شده می باشد.

کلبه وحشت انزلی به طور دقیق تر  در دل جنگل هفت دغنان واقع شده است .  روستای  هفت دغنان  که در نزدیکی  جنگل هفت دغنان می باشد  و در عین زیبایی کمی ترسناک هم می باشد.این کلبه ترسناک در دوطبقه بنا شده است و متروکه می باشد و به علت موقعیت جغرافیاییش و قرار گرفتنش در میان جنگل باعث شده است تا ترسناک بودن آن دو چندان شود و بهتر است بعد از رفتن به این مکان تا قبل از تاریک شدن هوا بازگردید.

به گفته بسیاری از افراد بومی ومحلی ، این جنگل باشکوه در طول شب، به یکی از خوف انگیزترین بخش کره زمین تبدیل می شود.

علت نام گذاری  هفت دغنان

لغت هفت دغنان از سه بخش تشکیل شده است که (هفت= اشاره به تعدا پادشاهان وحاکمان یا همان هفت دغنان امروزی دارد)،(دغن=که در زبان محلی به رودخانه یا نهر غیر نرمال و غیر طبیعی گویند ) که در مجموع نام این منطقه را تشکیل داده اند.

شهر هفت دغنان

در این شهر رودخانه اسکندر رود و اویلا  موجود می باشد که به ویرانه بزرگترین شهر تاریخی گیلان در فومن میرسد که این شهر در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار  به عنوان مرکز حکومت انتخاب شده بود. امروزه آثار تاریخی بسیاری در این شهر  موجود می باشد ازقبیل :پل آجری ، استخر قدیمی ، آرامگاه سید شرفشاه ، حمام خرابه ، قلعه کول...

علت وحشتناک بودن این منطقه

رواست و افسانه های گوناگونی در این باب موجود می باشد که یکی از آنها این است:مردمان محلی می گیند در زمانهای قدیم ماری یک نوزاد را در گهواره نیش می زند  و اقوام آن نوزاد برای کشتن مار راهی جنگل می شوند و آن مار را می کشند و بعد از این حاذثه مارها به این منطقه حمله میکنند و مردمان آن محل تصمیم به ترک مکان خود می کنند.

روایت دیگری موجود است که بیان می کند  قورباغه ای بزرگ وسمی وارد آب یک استخر می شود و آن  آب را سمی می کند و همین سمی بودن آب باعث میشود بسیاری از حیوانات و دامهایی که از این آب جهت سیراب کردن خود استفاده میکردند تلف شوند و بمیرند وبعد از این حادثه مردمان آن محل تصمیم به ترک این منطقه می گیرند.

 بهتر است بدانید که تمام سکنه منطقه تاریخی هفت دغنان درسالها پیش به علت شیوع بیماری طاعون سیاه جان خود را ازدست می دهندو بعد ازمرگ آنها در این مکان درختانی روییدند و این منطقه به جنگل های اطراف وصل شد.

تاریخچه کلبه وحشت انزلی

درسال شصت وپنج چهار پسر  وارد این منطقه می شوند و بدون توجه به صحبتها و شایعاتی مبنی بر رازآلود بودن این کلبه وحشتناک، تصمیم میگیرند شب را در این کلبه سپری کنند و وقتی روز می شود اهالی آن منطقه به سراغ پسرها می روند تا ببینند اوضاع آنها چونه است که ناگهان متوجه میشوند دو نفر از آنها از کلبه گریخته ،یک نفرشان سکته قلبی کرده و نفر دیگر هم دچار جنون شده است که بعد از این حادثه وحشتناک آن منطقه پلمپ می شود.

 چهار سال بعد از این موضوع سه دختر جوان برای اینکه ثابت کنند اینها شایعاتی بیش نیست بدون گفتن به اهالی آن منطقه تصمیم می گیرند شب را در این کلبه سپری کنند و برای  آنها هم حادثه تلخی رقم می خورد به طوری کرد یکی از آن دخترها فرار می کند و در میان درختان جنگل یک مرد محلی آن را میابد که از شدت ترس زبان آن بند آمده بود و مدام به کلبه اشاره   می کرد ،فرد محلی به همراه چند نفر پلمپ در را می شکند و وارد کلبه می شود و با جسد دو دختری که به یک نقطه زل زده بودند روبرو می شوند و چند روز بعد هم دختر بازمانده خودکشی میکند.

 

مرتبط:

از کارت گردشگری چه می دانید؟