همه چیز در مورد سفر دریایی

همه چیز در مورد سفر دریایی

  • مجله چتراتا
172

اگرچه آوردن چند بطری نوشیدنی دلخواه به جای خریدن آن به قیمت بالاتر در کشتی ایده بدی نیست، اما به یاد داشته باشید که شرکت‌های کشتی‌رانی در مورد نوشیدنی‌های مجاز در کشتی سخت‌گیرانه‌تر رفتار می‌کنند اما سختگیری آنها به اندازه شرکت‌های هواپیمایی نیست

همه چیز در مورد سفر دریایی

سفر دریایی، یکی از انواع سفرها می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. در این مطلب  از چتراتا  با نکاتی آشنا می‌شوید که سفرهای دریایی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. نکات سفر با کشتی را بخوانید تا برای یک سفر دریایی آماده شوید:

محدودیت‌های نوشیدنی‌ها

اگرچه آوردن چند بطری نوشیدنی دلخواه به جای خریدن آن به قیمت بالاتر در کشتی ایده بدی نیست، اما به یاد داشته باشید که شرکت‌های کشتی‌رانی در مورد نوشیدنی‌های مجاز در کشتی سخت‌گیرانه‌تر رفتار می‌کنند اما سختگیری آنها به اندازه شرکت‌های هواپیمایی نیست. قبل از سفر، درباره‌ی نوشیدنی‌هایی که می‌توانید و نمی‌توانید با خود بیاورید از شرکت کشتی‌رانی خود اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.

برچسب بار را تنها روی ساک‌های کنترل شده بچسبانید!

بطور معمول بیشتر شرکت‌های کشتی‌رانی از شما می‌خواهند به عنوان بخشی از فرآیند چک آنلاین، برچسب‌های بار مسافرتی را پرینت کنید، اما به یاد داشته باشید که برچسب‌ها را فقط روی کیف و ساک‌هایی بچسبانید که می‌خواهید به اتاقتان تحویل داده شود. به این شکل خدمه می‌دانند کدام بار باید کجا قرار گیرد.

به همین دلیل کیف‌هایی که مسافر با خود حمل می‌کند نیازی به برچسب زدن ندارد. این کار را معمولا تازه‌کارها در سفر دریایی انجام می‌دهند و در برخی موراد دیده شده است که تما طول سفر، این برچسب‌ها را روی کیف‌ها و وسایل شخصی خود حمل می‌کنند.

به صورت آنلاین چک-این (اعلام حضور) کنید

اگرچه می توانید روی کاغذ، جزئیات نهایی مانند درخواست بازگشت وجه را در صورت اتفاقات غیرمنتظره روی عرشه هنگام رسیدن به بندرگاه، به انجام برسانید، اما پیشنهاد می‌کنیم که همه چیز را قبل از رسیدن خود به محل سوار شدن با سیستم کنترل کنید. برخی از سیستم‌ها حتی به شما اجازه می‌دهند تا عکسی از اجازه ورود را آپلود و از قبل پرسشنامه‌ی سلامتی را پر کنید، این اتفاق قبلا در بندرگاه انجام می‌گرفت.

به هر حال، انجام همه‌ی این کارها به صورت آنلاین، فرآیند را تسهیل کرده و شما را سریع‌تر به هدف موردنظرتان می‌رساند.

زودتر از موعد مقرر وارد بندرگاه شدن کاری بیهوده است

بعلت اینکه اکثر شرکت‌های کشتی‌رانی چون هنوز درگیر پیاده کردن مسافران قبلی هستند،  قبل از ساعت ۱۱ صبح پروسه سوار شدن روی عرشه را آغاز نمی‌کنند. اگر زودتر از موقع مقرر به بندر برسید، جز اینکه کارت سوار شدن را زودتر دریافت کنید، دستاورد خاصی نخواهید‌ داشت.
برخی از شرکت‌ها هم‌اکنون زمان‌های خاصی را برای ورود مسافران تعیین می‌کنند تا با پراکنده کردن مسافران، زمان سوار شدن را کاهش دهند. پیش از سوار شدن از زمان آن آگاه شوید.

در هنگام تکان های شدید کشتی، چیزی نخورید!

در سفر دریایی زمانی که دریا طوفانی است، کشتی تکان‌های شدیدی دارد و با بادی که می‌وزد، روی عرشه ماندن و غذا خوردن کار عاقلانه‌ای نیست. غذا خوردن در این شرایط می‌تواند باعث بروز حالت تهوع شود که بر روی آب بسیار آزار دهنده است.

همچنین به دلیل خطری که دارد بهتر است در هنگام طوفانی شدن دریا داخل کشتی بروید و از عرشه فاصله بگیرید. این یکی از مهم‌ترین نکات سفر با کشتی است.

کیف‌هایتان را کنار بگذارید

وقتی روی عرشه قرار می گیرید، کیف‌های همراه خود را در کابین بگذارید. اتاق‌های خصوصی ممکن است تا ساعت ۱ ظهر آماده  ورود شما نباشند، اما کارکنان خدمه معمولا برای اینکه شما با خیال آسوده‌تری در کشتی چرخی بزنید و یا غذایی میل کنید، برای قرار دادن وسایل همراه‌تان در اتاق خود، همکاری می‌کنند.

وسایل لازم و ضروری برای سفر دریایی

1.    یک جفت کفش نرم و راحت

2.     یک چاقوی مناسب

3.     جلیقه نجات یا حلقه‌های باد شونده

4.     لوازم سرگرمی گروهی با خود ببرید

5.     داروهای ضروری

6.    مقداری خوراکی برای مواقع ضروری

7.    لباس گرم

8.    وسایل کمک های اولیه

 

دریازدگی در حین سفر دریایی


دریازدگی بیماری شایعی است که بسیاری از افراد بی تجربه در سفرهای دریایی را گرفتار می کند. کسانی که به نوعی با سفرهای کاری یا تفریحات آبی سروکار دارند، حداقل برای یکبار با این مشکل مواجه شدند.

علت آن اینست که وقتی با وسیله نقلیه شناوری در حال حرکت هستیم، ارگان های بدن ما ممکن است با سه واکنش طبیعی مواجه شود. نخست حرکت بیش از حد عضلات گوش داخلی، سپس انتقال پیام های حرکتی متعددی از چشم به مغز و در نهایت نوعی عدم تعادل و احساس گیجی؛ در این مرحله به تدریج بیماری دریازدگی شکل می گیرد.

پیشگیری و درمان دریازدگی ساده است؛ پزشکان پیشنهاد می کنند مسافران دریایی پیش از آغاز سفر به پزشک مراجعه و توصیه های او را بکار بگیرند.لازم است قبل از حرکت اضطراب نداشته باشید و به مسایل تلخ و فاجعه بار فکر نکنید. حین ورود به شناور در محل مناسبی «ترجیحا وسط یا بخش میانی» مستقر شوید و در صورت نیاز چشم هایتان را ببندید و از گوش گیر استفاده کنید.

همچنین در صورت تشدید حالت دریازدگی می توانید به مقدار محدود از داروی ضد بیماری حرکت استفاده کنید؛ این داروها در بخش پزشکی و امداد همه کشتی های مسافری موجود است و در مواقع ضروری ارائه می شود.

همچنین بیست و چهار ساعت قبل از سفر دریایی و در طول مسافرت با شناور از خوردن غذاهای حجیم و چرب اجتناب کنید. سبزیجات، سیب زمینی، عسل، نان های غنی شده، شیرینی های کم چرب، ماکارونی و میوه هایی مانند سیب سبز برای جلوگیری از این مشکل مفید هستند.

همچنین خوراکی هایی مانند زنجبیل، نعناع و لیموترش حالت تهوع را از شما دور می کند.به یاد داشته باشید نوشیدن قهوه و آب پرتقال، معده را اسیدی کرده و محرک های خوبی برای حالت تهوع و استفراغ هستند.

 

 

مرتبط:

آرامگاه کمال الملک در نیشابور