چشمه ناز، یک جاذبه گردشگری در سمیرم

چشمه ناز، یک جاذبه گردشگری در سمیرم

  • مجله چتراتا
172

سمیرم را می توان شهر هزار چشمه و نگین گردشگری در اصفهان دانست. این شهر در یکصدوشصت کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده و یک شهر کوهستانی بشمار می رود. سمیرم یک مقصد ایده آل و محبوب برای سفرهای تابستانی به اصفهان و اطراف آن می باشد.

چشمه ناز، یک جاذبه گردشگری در سمیرم

سمیرم را می توان شهر هزار چشمه و نگین گردشگری در اصفهان دانست. این شهر در یکصدوشصت کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده و یک شهر کوهستانی بشمار می رود. سمیرم یک مقصد ایده آل و محبوب برای سفرهای تابستانی به اصفهان و اطراف آن می باشد.

سمیرم در بین شهرهای اصفهان از نظر طبیعت واقعا غنی است و هر آنچه را که باید داشته باشد، دارد، از چشمه‌ها و رودخانه های خروشان گرفته تا آبشارهای هیجان انگیز و باغ های پر از میوه در تابستان.

در ادامه، همراه چتراتا باشید تا با این نگین گردشگری بیشتر اشنا شوید.

چشمه ناز ونک

از زیباترین و بکرترین مناطق تفریحی سمیرم، چشمه ناز ونک است. آب شیرین این چشمه همواره شتابان به سمت کارون سرازیر می شود و به خلیج تا ابد فارس می پیوندد. این رود مناظر چشم نواز و بدیعی را برای گردشگران تداعی کرده است.سرسبزی و طراوت دالان کوه که ارتفاعی سه هزار و پانصد متری را دارا است از این چشمه خروشان است و دالان کوه را محیطی ایده ال برای استراحت و تفریح گردشگران کرده است.

چشمه ناز ونک منطقه ای کوهستانی و جزء رشته ‌‌کوه‌های زاگرس است که یکی از مناطق سردسیر این حوزه بوده و با دارا بودن بیش از یکهزار گونه گیاهی از زیبا ترین مناطق گردشگری محسوب می شود.

محدوده این چشمه، یک منطقه شکار ممنوع است که در آن شاهد حیات وحشی زیبا هستیم که این تفرجگاه بزرگ سمیرم را بی نظیر کرده و صدای پرندگان در فصل بهار و تابستان آرامش بخش مسافران هستند.

چگونه به چشمه ناز برویم؟

برای اینکه بخواهید به چشمه ناز بروید باید مقصدتان را ونک قرار دهید. در مسیر ونک به سمیرم نیز جاذبه های دیدنی مانند گردنه گله وار،روستای قلعه قدم و گردنه نخدان اشاره کرد که باعث می شود در طی مسیر هرگز احساس خستگی نکنید. در ضمن برای رسیدن به خود چشمه، باید حدود سه ساعت در ارتفاعات دالان کوه پیاده روی کنید ولی بعلت کمبود امکانات رفاهی در منطقه باید سفری یک روزه را تدارک ببینید.

همانطور که پیشتر گفتیم در فصل بهار و تابستان این مسیر انقد زیبا است که هم در قسمت سواره و هم در هنگام پیاده روی هرگز خسته نخواهید شد و خاطرات فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد خورد.

بهترین فصول سفر به چشمه ناز

این چشمه در یک منطقه کوهستانی و سردسیر قرار گرفته و بنابراین همانطور که دارای بهار و تابستان‌های فوق العاده دیدنی است ولی در زمستان رفتن به این مکان بسیار سخت و دشوار است ولی در فصل پاییز نیز این منطقه زیبایی خاص خود را دارد و علاقه مندان به گردش در ماه های سرد زمستان نیز حتما به این چشمه زیبا سفر می کنند.

 

 

مرتبط:

شهر ساحلی چالوس