معرفی استارتاپ های موفق گردشگری در جهان

معرفی استارتاپ های موفق گردشگری در جهان

  • مجله چتراتا
172

استارتاپ واژه ایی است که آن را می توان با زندگی دیجیتالی جامعه عجین دانست. البته دیگر راه انداختن یک کسب و کار بصرفه با درآمد قابل قبول برای هرفرد مثل یک آرزوی محال نیست و بلکه از کوچکترین کسب و کار تا داشتن یک شغل پر درآمد به مانند، استارتاپ گردشگری یکی از هزاران روش پر درآمد در دنیای امروز است.

معرفی استارتاپ های موفق گردشگری در جهان

یکی از صنعت‌هایی که ظرفیت‌های گسترده‌ای برای فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی دارد، صنعت گردشگری و توریسم است که طی سالیان اخیر نیز با ورود استارتاپ‌های مختلف در سراسر جهان دچار دگرگونی‌هایی شده است. همچنین نزدیک بودن رابطه گردشگری با حوزه‌های خدماتی نظیر حمل و نقل، اقامت ، باعث متنوع شدن سرویس‌های قابل ارائه در این حوزه شده و همین امر، این صنعت را برای کارآفرینان جذاب تر کرده است.

واژه استارتاپ به چه معناست؟

 استارتاپ واژه ایی است که آن را می توان  با زندگی دیجیتالی جامعه عجین دانست. البته دیگر راه انداختن یک کسب و کار بصرفه با درآمد قابل قبول برای هرفرد مثل یک آرزوی محال نیست  و بلکه از کوچکترین کسب و کار تا داشتن یک شغل پر درآمد به مانند، استارتاپ گردشگری یکی از هزاران روش پر درآمد در دنیای امروز است.

در جامعه امروزی صنعت گردشگری نیز یکی از مشاغل پر درآمد دنیا محسوب می‌شود که پا به عرصه دیجیتال گذاشته است. این صنعت نیز روز به روز  به پیشرفت و درآمد زایی آن در حال افزوده شدن است. در واقع داشتن ایده های جذاب و نوین در راه انداختن یک استارتاپ در حوزه گردشگری هر فکری را به خود مشغول می‌کند.

مزایای یک استارتاپ گردشگری

مردم هر جامعه با هر فرهنگ و تاریخی ،علاقه زیادی به دانستن سبک زندگی، فرهنگ و گذشته هم نوعان خود در جوامع مختلف دارند. شاید دانستن در مورد دیگران ،اصلا اساس شکل گیری صنعت گردشگری درجهان، باشد. در واقع مردم هرجامعه ای دوست دارند دیگران را بشناسند. فرهنگ زندگی دیگران یا غذای آنها و سنت زندگیشان و آثار تاریخی سرزمین های دیگر ، همیشه هیجان انگیز و جذاب بوده است.

برای علاقه مندان به سفر نیز یک استارتاپ گردشگری  و گذران اوقات فراغت ، آسوده ترین راه رسیدن به خواسته هایشان و همچنین برای یک خلاق حوزه استارتاپ یک روش پردرآمد محسوب می‌شود.

هر گردشگر خارجی که وارد یک کشور جدید می شود، از همان ابتدای سفر نیاز به راهنمایی دارد. آن ها هیچ اطلاعاتی از فرهنگ و زبان آن کشور ندارند و اماکن مهم گردشگری آن را به خوبی نمی شناسند و بیشتر اطلاعات خود را از آژانس های گردشگری دریافت می‌کنند.

درآمد پایدار ناشی از استارتاپ گردشگری

شاید خوردن یک فنجان چای ساده در کلبه ای چوبی در دل جنگلی انبوه برای یک فرد بوی آنچنان جذاب نباشد که برای یک فرد خارجی در ابتدای ورود به کشوری دیگر جذاب باشد و حال تصور کنید قیمت ناچیز این یک فنجان چای بعد از اینکه گردشگران زیادی مسیرشان به آن کلبه بیفتد چقدر با ارزش می‌شود.

پس راه انداختن یک استارتاپ گردشگری می تواند به سادگی همین یک فنجان قهوه باشد. پس باید امکانات خود را بسنجید و موشکافانه زیست بوم خود را بنگرید و از نقاط آن استفاده کنید.

معرفی چند استارتاپ گردشگری موفق جهان

1.    استارتاپ  Airbnb

این استارتاپ معروف گردشگری در حوزه اجاره اقامتگاه برای گردشگران فعالیت می کند. البته تنها نقش واسط را بین کسانی که خانه خود یا محل‌های مسکونی را اجاره می‌دهند با گردشگران بازی می‌کند.

در واقع استارتاپ Airbnb موقعیتی را فراهم کرده است که مالکین بتوانند خانه‌های خود را با قیمت مقرون به صرفه نسبت به دیگر جاهایی که اقامتگاه اجاره می‌دهند، در اختیار گردشگران قرار دهند و از این طریق آن‌ها هم یک راه درآمد داشته باشند و هم اینکه گردشگران هزینه های کمتری برای محل اقامت خود بپردازند و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

2.    استارتاپ Localeur

یکی دیگر از استارتاپ‌های برتر در حوزه گردشگری  Localeur است که تاکنون توانسته مردم بیش از شصت شهر بزرگ را مجاب به همکاری با خود کند. این استارتاپ از مجموعه‌ای افراد محلی در شهرهای مختلف تشکیل شده است که مکان‌های مورد علاقه خود در شهرشان را به اشتراک می‌گذارند.

3.    استارتاپ گت یور گاید (Get Your Guide)

اگر به دنبال یک استارتاپ واسطه آنلاین هستید که موسسات فعال در حوزه گردشگری بتوانند تورها و خدمات خود را در آنجا ثبت کنند و پس از آن گردشگران بتوانند یکی از تورهای این موسسه را برای خودشان انتخاب و رزرو کنند، گت یور گاید را پیشنهاد می کنیم.

این استارتاپ موفق که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و اکنون در فهرست ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان است به قدری رشد کرده که در کشورهای مختلفی از جمله آلمان نیز شعبه دارد.

4.    استارتاپ اُوای‌اُ (OYO)

این استارتاپ یکی از ده استارتاپ بزرگ گردشگری جهان است و در اصل هندی می باشد و با هتل‌داران ارتباط نزدیکی دارد و به نوعی این  استارتاپ از هتل‌هایی تشکیل شده است که گردشگران می‌توانند هر کدام از هتل‌ها را به دلخواه خودشان انتخاب کنند.

این کسب و کار هندی و نوپا در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و در مدت کوتاهی توانست به قدرت و ثروت بالا دست پیدا کند.

5.    استارتاپ تایم‌شیفتر (Timeshifter)

همانطور که می دانیم ، جت لگ یکی  از ایرادات سفرهای طولانی است و از عوارض آن می توان به ایجاد کلافگی و کسالت و سردرد اشاره کرد. همچنین گاهی چند روز متوالی زمان می برد تا فردی که جت لگ می شود به حالت طبیعی خود برگردد.

تایم شیفتر از حرکات فضانوردان الگو برداری کرده است و با استفاده از کارهایی که فضانوردان برای برگرداندن حالت طبیعی خود انجام می دهند، تمرین هایی را طراحی کرده تا حالت جت لگ مسافر هم در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود پیدا کند.

بنابراین گردشگران مطابق با برنامه سفر خود این تمرینات را دریافت می کنند.

 

 

مرتبط:

آشنایی با اقوام کرمانج