لیستی از بهترین هتل های کاشان

لیستی از بهترین هتل های کاشان

  • مجله چتراتا
172

از تاریخی‌ترین شهرهای ایران کاشان است که قدمت آن به بیش از پانزده هزار سال قبل می رسد. نکته مهمی که در مورد این شهر می توان بیان کرد این است که کاشان توانسته تا به امروز بافت تاریخی خود را حفظ کند و همچنین کاشان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی است

لیستی از بهترین هتل های کاشان

 از تاریخی‌ترین شهرهای ایران کاشان است که قدمت آن به بیش از پانزده هزار سال قبل می رسد. نکته مهمی که در مورد این شهر می توان بیان کرد این است که کاشان توانسته تا به امروز بافت تاریخی خود را حفظ کند و همچنین کاشان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی است.

اگر قصد اقامت در این شهر را دارید، با ما همراه باشید تا شما را با هتل های آن بیشتر آشنا کنیم.

1.    هتل سرای عامری ها

هتل عامری ها دارای معماری سنتی است و اتاق ها و سوئیت هایی با نام های جذاب دارد. رستوران، سالن صبحانه خوری،نگارخانه سهراب و یک حیاط زیبا با اقامت در هتل سرای عامری ها نصیبتان می شود. به همین دلیل است که سرای عامری ها یکی از بهترین هتل های سنتی ایران نیز هست.  

2.    هتل سنتی گیواک

هتل سنتی گیواک در بهترین و نزدیک ترین مکان به آثار تاریخی کاشان مانند خانه های تاریخی قرار دارد. این هتل در مجموع هفت اتاق و هیجده نفر ظرفیت دارد. این اتاق ها در طبقه همکف و زیر زمین قرار دارند و سالن صبحانه آن در طبقه بالای هتل قرار دارد.

3.    هتل سنتی کاسیان

بنای این هتل متعلق به دوره قاجار با قدمت حدود دویست و پنجاه سال است. این خانه در سال نودوپنج توسط دکتر گیوی خریداری و پس از بازسازی و مرمت به یک هتل زیبا تبدیل کرد.

این هتل تاریخی در حدود هزارودویست متر حیاط دارد که حیاط مرکزی آن حدود ششصد متر است. تمامی اتاق ها و سوئیت ها امکان استفاده از نور و فضای زیبای حیاط، باغچه ها و حوض اصلی حیاط را دارند. این هتل در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی آسان به مراکز تجاری و خرید شهر کاشان را دارد.

4.    هتل زاویه

یکی از ناب ترین هتل های کاشان که در مرکز شهر قرار دارد هتل بوتیک زاویه است. در این هتل شاهد تلفیق عناصر معماری سنتی می باشیم که احساس آرامش را القا می کند. هتل زاویه دارای امتیازاتی از جمله قابل دسترس بودن به مرکز شهر و داشتن فاصله اندک تا بازار بزرگ و مراکز تفریحی کاشان اشاره کرد.

5.    هتل سپنج

بوتیک هتل سپنج قدمتی در حدود دویست سال دارد که در بافت تاریخی کاشان و در مجاورت مسجد آقا بزرگ واقع شده‌است. این هتل ده باب اتاق اقامتی با فضاهای جانبی شامل رستوران، تماشاخانه، فروشگاه دارد که هر کدام طراحی جداگانه دارد.اتاقهای این هتل درست مثل خانه های اشرافی تاریخی ایران تزیین و طراحی شده اند و در هرگوشه و کنار هتل فرش دستباف نفیس و عتیقه جات دیده می شوند.

6.    هتل تاریخی مهینسان

هتل تاریخی مهینسان دارای سه حیاط جدا از هم بعنوان حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و حیاط خدمه و سرویس های فرنگی و ایرانی در حیاط می باشد. این خانه تاریخی در سال 89 مجددا بارسازی و در سال 93 مرمت گردید. همچنین هتل مهینسان از جانب سازمان میراث فرهنگی کشور بعنوان لوکس ترین اقامتگاه تاریخی کشور انتخاب گردیده است. از دیگر امکانات این هتل می توان به رستوران سنتی با غذاهای کاشانی و سنتی با ظرفیت پنجاه نفر اشاره کرد.

7.    هتل امیرکبیر

هتل سه ستاره امیرکبیر در شهر کاشان و نزدیک به باغ فین می باشد که در سال 96 مورد مرمت قرار گرفت. امکانات این هتل شامل رستوران کلاسیک و رستوران سنتی با فضای باز و زیبا و همراه با غذاهای لذیذ می باشد.

8.    هتل نگارستان

نگارستان یک هتل چهار ستاره در شهر کاشان می باشد که در سال 90 احداث گردیده است. همچنین این هتل دارای پنجاه و شش باب اتاق و مجموعا هشت طبقه می باشد که گنجایش 150 نفر را دارد.قرارگیری در نزدیکی باغ موزه فین یکی از امتیازات ویژه این هتل محسوب می شود.

از دیگر امکانات هتل نگارستان می توان به رستوران مجهز با منوی فرنگی و فست فود،کافی شاپ با سرو انواع کیک و بستنی و میز بیلیارد و شطرنج و غیره اشاره کرد.

9.    هتل اپارتمان شیرین

هتل آپارتمان شیرین کاشان از هتل های باسابقه کاشان می باشد که در سال 97 بازسازی شده است. این هتل دارای دوازده باب اتاق است که با امکانات مطلوب برای مهمانان تعبیه شده است. با اقامت در این هتل دسترسی آسانی به خانه عباسیان و بازار سنتی کاشان و خانه بروجردی ها خواهید داشت.

10.                       هتل سنتی خادمی

هتل سنتی خادمی کاشان نیز از قدمت بالای دویست سال برخوردار است و به گچ بری های بی نظیر استادکاران به نام منقوش است. در ابتدای سال 97 این هتل  به بهره برداری رسید و دارای ده باب اتاق اقامتی با ظرفیت حدود سی و پنج  نفر می باشد.این هتل دریکی از محله های اصیل وقدیمی کاشان بنام محله میرزا تقی خان واقع شده است .

 از دیگر مزایای هتل این است که در بافت قدیمی کاشان قرار گرفته و به اماکن تاریخی و گردشگری شهر کاملا دسترسی آسان دارد.

11.                       هتل سنتی منوچهری

این هتل سه ستاره و سنتی نیز در بافت تاریخی شهر کاشان قرار دارد که یکی از گنجینه های بینظیر معماری سنتی ایران به شمار می آید. هتل سنتی منوچهری دارای هشت اتاق با تزئین خاص می باشد که در سه وجه مشرف به آبنما و باغچه های باصفای درختان میوه قرار گرفته است.

 

مرتبط:

بهترین هتل های شهر آمل کدامند؟