معرفی آبشار چالاچخور در گرمی

معرفی آبشار چالاچخور در گرمی

  • مجله چتراتا
172

گرمی جزو کهن ترین نواحی منطقه مغان می باشد و محققان با کشف آثار تاریخی در این شهر پی به قدمت کهن آن برده اند. همچنین ازآن جهت به این شهر قطب اصلی گردشگری می گویند زیرا دارای مناطق بکر وبی نظیر در کنار اقلیم آب وهوایی مناسب می باشد.

معرفی آبشار چالاچخور در گرمی

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا شما را  با یک قطب اصلی گردشگری آشنا کنیم که دارای مناطق بکر ،جنگل های سرسبز وطبیعت بی نظیری می باشد و میتواند بهترین لحظات را برای شما به ارمغان بیاورد ،پس بهتر است مارا در این بخش یاری کنید.

شهرستان گرمی

گرمی جزو کهن ترین نواحی منطقه مغان می باشد و محققان با کشف آثار تاریخی در این شهر پی به قدمت کهن آن برده اند. همچنین ازآن جهت به این شهر قطب اصلی گردشگری می گویند زیرا دارای مناطق بکر وبی نظیر در کنار  اقلیم آب وهوایی مناسب می باشد.

این شهرستان به دلیل اینکه در دره قرار دارد از بادهای شدید اردبیل ومشگین دشت در امان است  و معمولا تابستانهای معتدل و زمستانهای سردی در این مکان حاکم است.

این شهرستان دارای مناظر طبیعی شگفت انگیزی اعم از :چشمه سارها ،کوههای مه آلود ، روستاهای زیبا ومتنوع ... می باشد که معمولا مه آلودگی موجود در این کوهها حدودا صد روز در سال رخ می دهد و باعث به وجود آمدن نظره های شگفت انیگیز وبکر می شوند.

پوشش گیاهی وجانوری روستا

شما با رفتن به این روستا با پوشش گیاهی متنوعی روبرو می شوید که قطعا به دلیل اقلیم مناسب این روستا است و همیچنین هرساله این مکان میزبان پرندگان مهاجر زیادی می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

کوهستانهای موجود در روستا به دلیل اینکه به کوهستانهای شهر تالش متصل شده اند و به علت نزدیکی با دریای خزر سالانه شاهد بارشهای زیادی در این مکان هستیم که میزان آن حدودا به ششصد میلیمتر در سال میرسد و شاید بتوان مهمترین علت سرسبزی  و داشتن مناظر بکر ورودخانه های خروشان  را همین بارشهای سالیانه دانست.

آبشار چالاچوخور

این آبشار زیبا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در روستای آلیله قرار دارد و روستای آلیله نیز در فاصله بسیار نزدیک از شهر گرمی قرار دارد. این روستا نزدیک به مرز جمهوری آذربايجان و ایران است.

آبشار چالاچوخور در مسیر رودخانه زیبای دومولی قرار دارد که درکنار آبشار چالاچوخور دره های عمیق و پرتگاههای بسیار مرتفعی را مشاهده خواهید کرد که بهتر است درهنگام رفتن به این آبشار جانب احتیاط را رعایت کنید تا خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.

لازم به ذکر است که ارتفاع این آبشار حدودا هزاروصدمتر از سطح دریا برآورد شده است وشما برای رسیدن به این آبشار باید از کنار یک پوشش گیاهی سرسبز و بکر عبور کنید تا دیدگان خود را با این مکان زیبا، روشن نمایید.

 

مرتبط:

جاذبه های گردشگری دامغان