چگونه هتل ابراج کودای به بزرگ‌ترین هتل جهان تبدیل شده است؟

چگونه هتل ابراج کودای به بزرگ‌ترین هتل جهان تبدیل شده است؟

  • مجله چتراتا
172

هتل ابراج کودای بزرگ‌ترین هتل جهان در شهر مکه قرار دارد که با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳.۵ میلیارد دلار در حال تکمیل است. این هتل متعلق به وزارت دارایی و اقتصاد عربستان صعودی است و با داشتن ۱۲ برج در کنار ساختمان اصلی هتل و داشتن ۱۰هزار اتاق و بیش‌ از ۷۰ رستوران از مسافران ورودی به این شهر میزبانی می کند.

چگونه هتل ابراج کودای به بزرگ‌ترین هتل جهان تبدیل شده است؟ 

 هتل ابراج کودای بزرگ‌ترین هتل جهان در شهر مکه قرار دارد که با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳.۵ میلیارد دلار در حال تکمیل است. این هتل متعلق به وزارت دارایی و اقتصاد عربستان صعودی است و با داشتن ۱۲ برج در کنار ساختمان اصلی هتل و داشتن ۱۰هزار اتاق و بیش‌ از ۷۰ رستوران از مسافران ورودی به این شهر میزبانی می کند.

این هتل مساحتی حدود ۱.۴میلیون مترمربع دارد و طبقات اصلی این مجموعه به مهمانان ویژه و سلطنتی اختصاص خواهد یافت. تعدادی سکوی فرود هلی‌کوپتر نیز در این هتل تعبیه شده‌اند تا مسافران اختصاصی بتوانند به آسانی به بخش‌های مختلف هتل دسترسی داشته باشند.

 هتل ابرج کودای، نه تنها عنوان بزرگ‌ترین هتل جهان را براساس تعداد اتاق‌ها و سوئیت‌هایش دراختیار خواهد داشت، بلکه بزرگ‌ترین گنبد جهان را نیز برروی بلندترین برج این مجموعه به نام خود ثبت خواهد کرد.

در هتل ابراج کودای امکاناتی نظیر استخرهای کاملا لوکس و مدرن، مراکز تفریحی، مراکز ماساژ درمانی متعدد و ترانسفر با خودروهای سوپرلوکس ارائه می شود.

معماری هتل ابراج کودای

معماری و طراحی داخلی این هتل را یک شرکت انگلیسی به نام Areen Hospitality انجام می‌دهد که به سبب توجه دقیق به جزئیات و طراحی‌های مجللی که پیش از این داشته، مشهور است.
بدون شک تکمیل این هتل ۵ستاره و سوپر مدرن، تحولی بزرگ در صنعت گردشگری عربستان و شهر مکه به دنبال خواهد داشت و می‌تواند تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های اقامتی برای میلیون‌ها گردشگر ورودی به این شهر شود.

ساعت براج کودای

همچنین در قسمت فوقانی برج، ساعتی چهار وجهی قرار گرفته‌است که عربستان سعودی، آن را به عنوان بزرگ‌ترین ساعت جهان معرفی کرده‌است. این ساعت، ساعت بیگ بن در لندن که روزگاری به عنوان بزرگترین ساعت چهار وجهی دنیا بوده و همچنین یدک کشنده فعلی این رکورد که برج ساعت آلن برادلی در میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین در ایالات متحده آمریکا است را کوتاه‌تر جلوه می‌دهد؛ مساحت صفحات ساعت، بیش از پنج برابر بزرگ‌تر است.

از لحاظ اندازه نیز قطر هر کدام از چهار وجه ساعت ۱۵۱ فوت معادل ۴۶ متر می‌باشد که با دو میلیون لامپ ال ای دی همراه با نوشته عربی «الله اکبر» روشن می‌شود. ۲۱۰۰۰ لامپ سفید و سبز هم در بالای ساعت قرار گرفته‌اند که از فاصله ۱۹ مایلی معادل ۳۰ کیلومتر نمایان هستند. نماد دولت سعودی در مرکز هر یک از ساعت‌ها در زمینه صفحه نمایان شده‌است. همچنین صفحات ساعت از بهترین نمونه حال حاضر دنیا که ساعتی واقع در بازار جواهر در استانبول که یک وجه ۳۶ متری قرار گرفته در پشت بام نور گذر مجتمع فروشگاه است هم بزرگ‌تر می‌باشد.

فاز سه ماه آزمایشی برای این ساعت از ۱۱ اوت ۲۰۱۰ برابر با اول رمضان ۱۴۳۱ هجری قمری آغاز شد. تا کنون تنها یکی از چهار وجه ساعت کامل شده‌است و با ۹۸ میلیون قطعه موزائیک شیشه‌ای پوشیده شده‌است. هر کدام از وجوه با عبارت «خدا بزرگ‌ترین است» به زبان عربی منقوش و با هزاران لامپ رنگی تجهیز خواهند شد. ساعت از فاصله بیش تر از ۱۶ مایل معادل ۲۵ کیلومتر قابل مشاهده خواهد بود.

اهداف ساخت هتل ابراج کودای

هر ساله در دوران حج، مکه پذیرای بالغ بر 3 میلیون زائر می باشد و در بقیه ی اوقات سال نیز سالانه بالغ بر 20 میلیون مسافر به این کشور می آیند و بدین ترتیب عربستان به مکانی محبوب برای کنفرانس ها و مراسم های عروسی تبدیل شده است. برای همسو شدن با این رشد غیر منتظره، مقامات عربستان سعودی تصمیم گرفته اند که بخش های بزرگی از محله های مسکونی و سایت های میراث فرهنگی را تخریب کنند تا جا برای بنا کردن زیرساخت های مرتبط با زائرین فراهم شود.

بنابراین این هتل تنها دو کیلومتر از کعبه فاصله داشته و آخرین تلاش کشورهای ناحیه ی خلیج فارس برای تبدیل مکه به منهتن است. هتل برج ساعت سلطنتی مکه سومین ساختمان بلند دنیا و پنجمین سازه ی مستقل در جهان است. این برج همچنین به داشتن بزرگترین صفحه ساعت دنیا مشهور می باشد. شب ها صفحه ی درخشان این ساعت از فاصله ی 30 کیلومتری قابل رویت است.

 

 

مرتبط:

لیستی از هتل های چهار ستاره شهر مشهد