هتل های کپسولی چه هتل هایی هستند؟

هتل های کپسولی چه هتل هایی هستند؟

  • مجله چتراتا
172

این نوع هتل ها، هتل هایی هستند که اتاق های آن به شکل کپسول هایی کوچک در کنار هم هستند. کپسول های این هتل ها نسبتا ارزان قیمت اند و با وجود وسعت بسیار کم، امکانات کافی برای افرادی که قصد اقامت دارند را در نظر گرفته اند. همچنین دو فاکتور امنیت و راحتی، از دیگر ویژگی های این هتل ها می باشند

هتل های کپسولی چه هتل هایی هستند؟

این نوع هتل ها، هتل هایی هستند که اتاق های آن به شکل کپسول هایی کوچک در کنار هم هستند. کپسول های این هتل ها نسبتا ارزان قیمت اند و با وجود وسعت بسیار کم، امکانات کافی برای افرادی که قصد اقامت دارند را در نظر گرفته اند. همچنین دو فاکتور امنیت و راحتی، از دیگر ویژگی های این هتل ها می باشند.

در هتل های کپسولی، کمدی شخصی به همراه کلید آن به مسافر داده می شود تا وسایل غیرضروری خود را در آن قرار دهد. در این هتل ها لازم است کفش های خود را درآورده و در قفسه هایی که به همین منظور تعبیه شده اند، قرار دهید. جهت جلوگیری از آلودگی فضای هتل، به مسافران دمپایی داده می شود.

ابعاد این اتاق ها را می توان چیزی در حدود ۳ یا ۴ متر دانست. برخی از این کپسول ها دارای امکانات گوناگونی از جمله تلویزیون، شارژر، اینترنت وای فای، تکنولوژی کنترل نور و دما، رادیو و غیره است. معمولا سرویس بهداشتی و حمام در این هتل ها به صورت اشتراکی استفاده می شوند و برخی از هتل های کپسولی دارای دارای سونا، جکوزی و رستوران نیز هستند.

اولین هتل های کپسولی در جهان

این هتل ها اولین بار در سال 1970 میلادی در شهر اوزاکا یا همان اوساکا به دنیا معرفی شدند و آن‌ها را به عنوان راه حلی برای مشکل کارکنان مناطق تجاری کشور ژاپن ایجاد کردند. کارمندان حقوق‌بگیری که روزها را در اداره مشغول بودند، به مکانی احتیاج داشتند که شب را در آن سر کنند. این کارکنان با در نظر گرفتن قیمت بلیت قطار برای رفتن به خانه‌ی خود در حومه‌ی شهر، برایشان به صرفه‌تر بود که این هزینه را برای اتاقی ساده و کوچک کنار بگذارند که ظاهر لوکسی نداشت؛ اما برای چند ساعت استراحت کافی بود.

این هتل‌ها به تازگی در میان مسافران خارجی نیز شهرت پیدا کرده‌اند و تعداد هتل‌هایی که وب‌سایت و سیستم‌های رزرو خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، روز به روز در حال افزایش است. همچنین این هتل‌ها به مناطق دیگری خارج از ژاپن از جمله کوالالامپور در مالزی، تایپه در تایوان، کشور سنگاپور  و حتی جزیرهی بالی در اندونزی هم راه پیدا کرده‌اند.

معمولا نوع معمولی و استاندارد این کپسول‌ها، از فایبرگلاس و دور تشک ژاپنی یک نفره ساخته می‌شوند و عرض آن‌ها به 1.2 متر، طولشان به 2 و ارتفاع آن‌ها به 1 متر می‌رسد. همچنین معمولاً دو ردیف از این کپسول‌ها بر روی هم قرار دارند و سایر آن‌ها در راهرو و در کنار هم قرار می‌گیرند

لیستی از بهترین هتل های کپسولی در جهان

با هتل های کپسولی  بخاطر ارزان بودن و در عین حال امن و راحت بودن روز به روز با استقبال بیشتری مواجه می شوند.در ادامه برخی از بهترین هتل های کپسولی را به شما معرفی می کنیم که به انتخاب مسافران و تجربه آن ها از این هتل ها رده بندی شده اند.

1.    هتل کپسولی هاستل هونز

در منطقه پاتایای تایلند،یکی از بهترین هتل های کپسولی جهان قرار گرفته است. تنها کافیست چند قدم از مرکز خرید ساحلی پاتایا فاصله بگیرید تا به یکی از بهترین هتل های کپسولی دنیا برسید. این هتل سبکی مدرن و در عین حال سنتی و قدیمی دارد و اقامتی لذتبخش را برای مسافران رقم می زند. میهمانان می توانند از بین  کپسول های تک نفره و دونفره انتخاب کنند، همچنین اقامتگاهی اشتراکی نیز در بخشی از این هتل قرار دارد.

2.    هتل کپسولی اینباکس

در سنت پترزبورگ در روسیه که از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست و در فاصله ۱۵ دقیقه ای از میدان سامر سنت پترزبورگ یکی از بهترین هتل های کپسولی جهان به نام اینباکس قرار دارد. این هتل کپسولی در یکی از محله های قدیمی شهر و در میان رستوران ها و بناهای تاریخی و موزه هاست.

3.    هتل کپسولی استار آنیز

یکی دیگر از هتل های کپسولی جذاب، در کشور سریلانکا قرار دارد. این کشور هم یکی از مقاصد سفر کوله گردان و ماجراجویان است که در تلاشند تا هزینه های سفر خود را به حداقل برسانند. کپسول های هتل استارآنیز دارای ۲ نوع کپسول سنتی و مدرن است. در این هتل قسمتی هم برای آشنایی و معاشرت مسافران با یکدیگر در نظر گرفته شده است.

4.    هتل کپسولی دریم لوج

سنگاپور نیز یکی از کشورهای گران قیمت برای توریست ها است و مطمئنا وجود یک هتل کپسولی می تواند در هزینه های سفر به میزان قابل توجهی صرفه جویی کند. در این هتل ردیف های کپسول های خواب قرار گرفته اند و امکان اشتراک کپسول با فرد دیگر وجود ندارد. بنابراین این هتل بیشتر مطلوب افرادی است که تنها سفر می کنند و به دنبال جای خوابی ارزان و امن هستند.

5.    هتل کپسولی آستیل دوتونبوری

همانطو که در ابتدای این مطلب گفته شد،ژاپن یکی از اولین کشورهایی بوده که این نوع هتل را ابداع کرده و به همین دلیل جای تعجب نیست که برخی از بهترین هتل های کپسولی دنیا در این کشور وجود داشته باشد. هتل کپسولی آستیل دوتونبوری در شهر اوساکا قرار دارد و تمام کپسول هایش ویژه افراد غیرسیگاری است.همچنین این هتل مجهز به تلویزیون صفحه تخت، امکان شارژ موبایل و وسایل الکترونیکی، پورت یو اس بی و اینترنت وای فای رایگان است! بنابراین همه آن چه که یک مسافر ماجراجو انتظارش را دارد در این هتل پیدا می شود. علاوه بر این، پذیرش ۲۴ ساعته و کمدهای قفل دار هم امنیت و آسایش مسافران را تامین می کنند.

 

مرتبط:

معرفی بهترین هتل های شهر ایلام