همه چیز در مورد دارانداش مرند

همه چیز در مورد دارانداش مرند

  • مجله چتراتا
172

دارانداش از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی قرار دارد.این دره دارای نامهای مختلف وگوناگونی اعم از :درندشت ،گورچینیک دره سی ،داران داش و... می باشد ولی لغت دارانداش لغتی است ترکی و داش در زبان ترکی به معنی سنگ می باشد وشاید علت اصلی این نام وجود صخره ها وسنگهای زیاد در این منطقه می باشد.بهتر است بدانید که در لای لای این صخره ها و دالان ها لانه پرندگان وکبوترها قرار دارد.

همه چیز در مورد دارانداش مرند

در این مطلب از چتراتا قصد داریم تا شما را با یک مکان طبیعی و زیبا در شمال کشور آشنا کنیم که بدون تردید می شود گفت این مکان دربین عموم کمتر شناخته شده است ولی ما به وسیله این مطلب قصد داریم تا بسیاری از عزیزان را با چنین مکان بکری در سرزمینمان آشنا کنیم. پس بهتر است مارا در این بخش یاری کنید.

دارانداش در کجاست؟

دارانداش از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی قرار دارد.این دره دارای نامهای مختلف وگوناگونی اعم از :درندشت ،گورچینیک دره سی ،داران داش و... می باشد  ولی لغت دارانداش لغتی است ترکی و داش در زبان ترکی به معنی سنگ می باشد وشاید علت اصلی این نام وجود صخره ها وسنگهای زیاد در این منطقه می باشد.بهتر است بدانید که در لای لای این صخره ها و دالان ها لانه پرندگان وکبوترها قرار دارد.

شهرت دره دارانداش در چیست؟

این مکا زیبا دارای شهرت و محبوبیت زیادی بین عموم می باشد به طوری که  شما با رفتن به آن دالانهای آب رو زیبا وجذابی را مشاهده خواهید کرد که این دالانها در مسیر رودخانه ودر اثر فرسایش به وجود آمده اند.

لازم به ذکر است که اگر قصد دارید به این مکان سفر کنید حتما باید دارای تجهیزات ویژه  اعم از :طناب ،نردبان.. باشید وسنگ نوردی را خوب بلد باشید، زیرا این مکان در ارتفاعات قرار دارد و برای دستیابی به آن نیازمند صخره نوردی وسنگ نوردی است.

البته این مکان دارای دو مسیر می باشد و مسیر اول مسیری است که برای افراد مسن و آنهایی که کودک به همراه دارند و با خانواده راهی این مکان می شوند، باید به سمت روستای کوهکمرپیش بروند که مقداری از مسیر خاکی است  و بعد از رسیدن به روستای هریس از باغات عبور کنند تا به این دره زیبا برسد که حدودا زمانی بالغ بر نیم ساعت برای رسیدن به دره دارانداش را در پیش دارند .

مسیردوم مناسب برای افراد ماجراجو و هیجانی می باشد که باید سنگ نوردی وصخره نوردی را تجربه کنند و حدودا دو ساعت را پیاده بروند تا به این دره زیبا برسند واز دیدن آن لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به دره دارانداش

 بهترین است برای رفتن به این مکان زیبا، فصل بهار وتابستان را برگزینید تا از آب وهوای مطبوع و معتدل بهاری در منطقه بهره مند شوید و لذت ببرید واین مکان به دلیل موقعیت و اقلیم خاصی که دارد از آب وهوای خنکی در طول تابستان برخوردار است و از رفتن به این مکان در فصول سرد سال بپرهیزید زیرا با بارندگی های موجود در منطقه مسیر گل آلود می شود وسفر شما را با خطر وچالش روبرو می کند.

 

مرتبط:

بهترین هتل های جهان در سال 2020