آشنایی با عجیب ترین هتل های دنیا

آشنایی با عجیب ترین هتل های دنیا

  • مجله چتراتا
172

بسیاری از افراد در جهان دنبال ماجراجویی هستند و از یکنواختی و دیدن مناطق تکراری خوششان نمی آید. خوشبختانه یکسری هتلهای عجیب و بی نظیر که به عنوان عجیب ترین هتلهای دنیا شناخته شده اند در دنیا وجود دارند که توانسته اند حتی زیرک ترین توریست ها را به سمت خود جذب کنند. بعضی از این هتل ها به دلیل نمای بیرونی و بعضی از آن ها به دلیل لوکس بودن و بعضی هم به دلیل جذابیت محوطه اطراف ساختمان توانسته اند در جذب توریست ها موفق باشند.


بسیاری از افراد در جهان دنبال ماجراجویی هستند و از یکنواختی و دیدن مناطق تکراری خوششان نمی آید. خوشبختانه یکسری هتلهای عجیب و بی نظیر که به عنوان عجیب ترین هتلهای دنیا شناخته شده اند در دنیا وجود دارند که توانسته اند حتی زیرک ترین توریست ها را به سمت خود جذب کنند. بعضی از این هتل ها به دلیل نمای بیرونی و بعضی از آن ها به دلیل لوکس بودن و بعضی هم به دلیل جذابیت محوطه اطراف ساختمان توانسته اند در جذب توریست ها موفق باشند.

در ادامه این مطلب در سایت چتراتا به معرفی برخی از این هتل های عجیب می پردازیم.

 

هتل شنی در انگلیس

 

این هتل اعجاب انگیز توسط ۴ مجسمه‌ساز انگلیسی به وسیله ۱۰۰۰ تن شن، تنها در عرض یک هفته ساخته شده است. در این هتل مجسمه‌های بزرگ و چشمگیری نیز از شن نیز ساخته شده اند. همچنین فضای داخلی اتاق‌ها، شامل تختخواب‌ها و مبلمان‌ها نیز از شن تشکیل شده اند. هزینه اقامت در این هتل و لذت بردن از ستاره‌های ساحلی آسمان شب، برای هر تخت ۱۰ پوند است. تنها جنبه منفی این هتل نبود سرویس بهداشتی و حمام است.

 

هتل روستایی saraii درسریلانکا

 

این هتل دوست دار طبیعت در واقع بهشتی در دل منطقه ویراویلا بوده و از درخت های متعددی تشکیل شده است. این هتل دارای 5 اقامتگاه درختی است که از مواد بازیافتی ساخته شده اند. با این وجود هیچ یک از این موارد از لوکس بودن این هتل چیزی کم نمی کند؛ زیرا این هتل دارای امکانات مناسبی مانند سرویس اتاق، وای فای، خدمات ماساژ و استخر آب شور است. مهمانان این هتل همچنین می توانند فعالیت هایی را مانند گشت و گذار در مغازه ها، شرکت در کلاس های سفالگری، غذا خوردن با افراد محلی و شرکت در تورهای دوچرخه سواری  انجام دهند.

 

هتلی زیر آب‌ در فیجی

 

مسلم است که هتلی کاملا زیر اب قرار گرفته باشد، اعجاب انگیز باشد اما در سواحل فیجی این اتفاق در حال رخ دادن است و این روزها با زیردریایی‌ها در حال ساخت این اثر سازه‌ای هستند.در این اثر هنری که زیر تالاب‌های مرجان ساخته می‌شود، ۲۴ سوئیت به همراه کتابخانه، استخر و رستوران وجود دارد. طراح این اثر نام آن را خدای دریا گذاشته است و قرار است برای رفت و آمد به این هتل از چهار زیر دریایی استفاده شود.

 

هتل نمکی در بولیوی

 

یکی دیگر از عجیب ترین هتل های جهان این هتل است که تماما از نمک می باشد و در دل بزرگترین کویر نمکی جهان «سالار دویونی» ساخته شده است. وقتی می گوییم نمکی یعنی که دیوارها، سقف‌ها، میزها، صندلی‌ها و دیگر قسمت‌های اتاق‌ها، همه از مکعب‌های نمک معدنی ساخته شده اند. این هتل بیش از ۴۴۶۰ متر مربع وسعت دارد و شامل ۳۰ اتاق و سوئیت است که هر یک از این اتاق‌ها دارای یک حمام اختصاصی، آب گرم و سرد، یک تلفن، فضای نشستن کوچک و گرمایش است.

همچنین این مکان محلی برای در تماس بودن مسافران هتل با طبیعت و آسودن مطلق آنهاست.اگرچه مصرف زیاد نمک برای بدن خوب نیست، اما قرار گرفتن در نزدیکی نمک همیشه به عنوان روشی با خاصیت‌های درمانی، شامل بهبود تنفس و خواب انسان در نظر گرفته می‌شود.

 

هتل کیمالا پوکت در تایلند

 

این هتل در منطقه ای گرمسیری  با کلبه‌های کاهگلی، استخر و باغ گیاه که تراس‌های آن رو به جنگل انبوهی در طول دریای آندمان است بنا شده است.در این هتل برنامه‌های جنبی زیادی از جمله مدیتیشن، کلاس‌های رزمی، غواصی، قایق سواری دارد که جز دیگری از زندگی لوکس محسوب می‌شود.

 

هتل کوه جادویی در شیلی | Magic Mountain, Chile

 

هتل کوه جادویی در کشور شیلی و منطقه هولیو هولیو قرار دارد. مخروطی چوبی که از نوک آن آبشاری پر فشار در حال جاری شدن است و از طریق مسیری چوبی پایین می آید. پنجره های پرچین آن به طور نامنظمی ساخته شده است و آن را جزو عجیب ترین هتل های جهان قرار داده اند. البته اگر تمامی این ها برای افسانده ای شدن هتل برای شما کافی نیست آن ها سراسر ساختمان را با گیاهان روینده پوشانده اند.

 

هتل میرا میرا در استرالیا

 

این هتل لوکس نیز از عجیب ترین هتل های جهان است که دارای سه خانه غیر عادی است که تمامی شان توسط صاحبان شخصی ساخته شده اند. یکی از آن ها غاری زیرزمینی است که راه ورود به آن از طریق  در است که شبیه به دهان یک جن کوچولو ساخته شده است. یکی دیگر از عقب نشینی های زنی با یک باغ ژاپنی به سبک بوته ای است و سومین خانه کابینی چوبی است که به سبک سورئال ساخته شده و به وضوح می توان تاثیر معمار اسپانیایی آنتونی گائودی را در آن دید.

 

هتل درختی در سوعد

 

جنگل‌های کاج شمال سوئد، هتل درختی شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است. هتلی که اتاق‌هایش بر فراز درختان قرار گرفته و هریک از آن‌ها توسط معماران مختلفی طراحی شده اند و هر کدام ویژگی منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند.. سوئیت‌های هتل درختی در واقع اتاقک‌های مکعب شکلی هستند که در دل جنگل استتار شده اند. این خانه‌ها دارای دیوار‌های تمام شیشه‌ای و مشرف به طبیعت زیبای منطقه لپلند هستند.

 

هتل سگ در حال پارس کردن

 

در ایالت آیداهو، یک سگ شکاری پا کوتا عظیم الجثه قرار دارد که ارتفاع آن بیش از ۱۰ متر و ۵ متر پهنای آن است و از چوب درست شده است. اسم او سوییت ویلی است و اگر آدم کنجاوی باشید می توانید شب را در شکم این سگ به صبح برسانید.

 

آینه های مکعبی در سوئد

 

از عجیب ترین هتل های جهان ،این هتل با ۵ اتاق درختی مجزا، در ۵۰ کیلومتری شهر لولی در شمال سوئد می باشد. هر کدام از اتاق ها با مشارکت معماران برجسته ی اسکاندیناویایی در ارتفاع بین ۴ و ۶ متری ساخته شده اند و از طریق پلکان، پل، یا پله های جمع شدنی قابل دسترس هستند.

 اتاق های این اقامتگاه به شکل  لانه ی پرنده غول پیکر، در میان تنه ی درختان احداث شده اند. متفاوت ترین اتاق این مورد از عجیب ترین هتل های دنیا مکعبی به اضلاع ۴ متر است که تماما از آیینه پوشیده شده و محیط زیبای اطراف خود را منعکس می کند. آیینه ها مسکن ساخته شده را از چشم انداز طبیعی اطراف آن مخفی می کند. این اتاق با وجود زیبائی مشکلاتی هم دارد.

 

هتل یخی در سوعد

 

علاقه مندان به برف و یخ نیز می توانند در هتل یخی سوئد که یکی از جاذبه‌های توریستی سوئد است اقامت کنند. این هتل هر ساله، هزارن نفر را از نقاط مختلف جهان به سمت سوئد می‌کشاند. ساخت هتل یخی سوئد اکتبر هر سال آغاز می‌شود تا در فصل زمستان پذیرای توریست‌ها باشد. این هتل به امکانات مدرنی مجهز است که دمای هتل را ثابت نگه می‌دارد و همچنین امکان استفاده از استخر آب گرم نیز در هتل وجود دارد.

 در این مجموعه خارق العاده توریستی حتی کلیسایی فوق العاده زیبا از یخ با شمعدان‌های یخی و تزئیناتی خیره کننده و زیبا وجود دارد که هر ساله پذیرای عروس و داماد‌هایی از سراسر جهان است که مراسم آغاز زندگی مشترک خود را در آن انجام می‌دهند.

 

منابع: مجلات اینترنتی برترین ها،عصر ایران،کلیک

مرتبط:

در مورد دریاچه ویستان رودبار چه می دانید؟