همه چیز در مورد تنگه دار نوشهر

همه چیز در مورد تنگه دار نوشهر

  • مجله چتراتا
172

تنگه دار از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب نوشهر واقع شده است و مکان و گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات در تابستانهای گرم وشرجی می باشد. این تنگه در ارتفاعات نوشهر و در دل جنگل سرسبز قرار دارد و روستایی در نزدیکی آن می باشد که نام های متعددی از قبیل کشکسرا، خُشکه‌سرا، کوشک سرا و کِشکه‌سره را شامل می شود.

همه چیز در مورد تنگه دار نوشهر

در این مطلب از چتراتا به سراغ شمال کشورمان رفته ایم که جزیی از مناطق بکر ایران به حساب می آید و میتواند مکان مناسب برای دوستداران کوهنوردی وصخره نوردی باشد. پس چتراتا را یاری کنید تا این منطقه را بیشتر بشناسیم.

تنگه دار یا تنگ دار خشکه سرا

تنگه دار از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب نوشهر واقع شده است و مکان و گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات در تابستانهای گرم وشرجی می باشد.

این تنگه در ارتفاعات  نوشهر و در دل جنگل سرسبز قرار دارد و روستایی در نزدیکی آن می باشد که نام های متعددی از قبیل کشکسرا، خُشکه‌سرا، کوشک سرا و کِشکه‌سره را شامل می شود.

علت نام گذاری تنگه دار

تنگ دار نیز به ‌نام‌های تنگ دار و دره کُرکُرود در بین مردمان محلی وبومی شناخته می‌شود. مردمان محلی خود به این تنگه ‌کُشکِ‌سرا می‌گویند و شاید این نام برگرفته از درختان اطراف این منطقه می باشد.

این تنگه در قسمتهای مختلف عمق های مختلفی دارد ولی بیشترین عمق آن یک ونیم متر است و برای رفتن به درون آب بهتر است شما گروهی بروید وطناب همراه خود داشته باشید.لازم به ذکر است که عمق آب رودخانه در فصو ل‌ مختلف سال، متفاوت  می باشد و این دبه دلیل آب شدن برفها در فصل بهار وتابستان است.  

صخره نوردی

تنگ دار میتواند مکانی  مناسب و بکر برای طبیعت‌دوستان، صخره‌نوردان و ورزشکاران باشد .این مکان همه موارد لازم برای به وجود آوردن یک روز هیجان انگیز و مهیج را برای شما دارد و همچنین میتوانید جنگل‌پیمایی در قلب جنگل خانیکان، که از تفریحات تنگ دار محسوب می شود   را تجربه کنید .

حوضچه های کوچک در مسیر تنگه دار

شما در مسیر تنگه با چندین حوضچه های دلنشین روبرو خواهید شد  که مکان مناسبی برای شنا کردن و شیرجه زدن درون آب می باشد آب این حوضچه ها بسیار زلال می باشد و صخره های اطراف آن پوشیده از خزه و پرسیاوشان است  که با آویزان شدنشان صحنه ای زیبا پدید آورده اند.

رودخانه کرکرود

رودخانه کرکرود که یک عامل مهم و اساسی و حیات بخش این تنگه است و از ارتفاعات سرچشمه می گیرد وبه دریای خزر منتهی می شود .

گونه های جانوری این منطقه

جنگل این منطقه بسیار سرسبز و خنک است و شما در این مکان میتوانید انواع مارمولک ،قورباغه،مارابی،خرچنگ... راببینید که هم هیجان دارد وهم باید مراقب باشید تا اتفاقی نیافتد.

بهترین زمان سفر به تنگ دار

برای رفتن به این مکان بهتر است بهار و تابستان عازم شوید زیرا در زمستان و پاییز شما با سردی هوا وبارش باران وبرف برخورد می کنید که ممکن است اتفاقات ناخوشایندی را برای شما رقم بزند.

 

مرتبط:

آشنایی با گردشگری کودک