آبشار سنگان، یک جاذبه گردشگری در نزدیکی پایتخت

آبشار سنگان، یک جاذبه گردشگری در نزدیکی پایتخت

  • مجله چتراتا
172

آبشار سنگان، یک جاذبه گردشگری در نزدیکی پایتخت است و پایتخت نشین هایی که به دنبال مقاصدی خنک و خوش آب و هوا برای گشت و گذار در تعطیلات آخر هفته خود هستند گزینه ی خوبی برایشان است، با چتراتا همراه شوید تا شما را بیشتر با این منطقه آشنا کنیم.

آبشار سنگان، یک جاذبه گردشگری در نزدیکی پایتخت

درست در میانه های فصل گرم هستیم و بسیاری از پایتخت نشین ها به دنبال مقاصدی خنک و خوش آب و هوا برای گشت و گذار در تعطیلات آخر هفته خود هستند. یکی از این مناطق خوش آب و هوا که اتفاقا فاصله بسیار کمی هم با کلان شهر تهران دارد، روستای سنگان در منطقه کن تهران است. با چتراتا همراه شوید تا شما را بیشتر با این منطقه آشنا کنیم.

بسیاری از افراد شاغل در پایتخت فرصت زیادی برای سفر کردن به مناطق دور دست همچون شمال و جنوب کشور ندارند و در واقع تنها زمان هایی که برای این افراد خالی می ماند روزهای آخر هر هفته است. بنابراین یکی از راه حل ها برای این موضوع، سفری یکروزه به مقصدی نزدیک است. روستا و آبشار سنگان یکی از همین نقاط هست که با سفر به آن می توانید روحیه مضاعفی برای آغاز هفته خود بگیرید. اگر از اهالی تهران هستید، این مکان را برای آخر هفته به شما پیشنهاد می کنیم.

 روستای سنگان در کجا قرار دارد؟

این روستای توریستی از مناطق خوش آب و هوای منطقه کن در شمال غربی تهران است. این روستا در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستای توریستی دارای آب و هوایی خنک و معتدل در فصل تابستان است و به همین دلیل به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد طبیعت گردی نزدیک به پایتخت شناخته می شود..

از دیدنی های روستای سنگان، رودخانه ای به همین نام است که از مجاورت آن می گذرد. وجود این رودخانه، باعث شده که فضایی سرسبز و دلنشین در اطراف روستا ایجاد شود. باغ های میوه فراوان، دیگر ویژگی روستای سنگان است. بیشتر مردم روستای سنگان به باغداری شاغل هستند. محصولات باغ های سنگان شامل گردو و گیلاس و هلو و زردآلو می باشد. البته سفر به سنگان در تمام فصول زیبایی خاص خود را دارد و بدون شک مهم ترین آن ها آبشار سنگان است.

  موقعیت آبشار سنگان

در قسمت شمالغربی روستا ، آبشاری پر آب به نام سنگان قرار گرفته است. آبشار سنگان در دامنه های قله ای با نام پهنه حصار قرار دارد. بسیاری از کوه نوردان که برای فتح این قله می آیند، لحظاتی را در کنار این آبشار نیز استراحت می کنند.

این آبشار حدود سی متر ارتفاع دارد و از بالای صخره ای مرتفع به زمین سرازیر می شود. آب این آبشار نیز از کنار باغات روستا عبور می کند و درختان آنها را سیراب می کند و سپس به رودخانه کن می ریزد.

در اطراف این آبشار همچنین مکان هایی صاف و بسیار مناسب برای اتراق و حتی کمپینگ وجود دارد. چند فضای غار مانند کوچک هم با فاصله کمی از آبشار در سمت چپ آن قرار دارند.بیشترین لذت سفر به آبشار سنگان در طول فصول و بهار و تابستان می باشد.

البته اگر در اواسط زمستان به سنگان سفر کنید با صحنه ای شگفت انگیز مواجه می شوید. صحنه آبشاری یخ زده که منظره ای تماشایی را ایجاد می کند. به هر حال چه در فصل گرما و چه در فصل سرما می توانید به این مکان زیبا سفر کنید.

 

مرتبط:

آشنایی با ساز و کار یک آژانس مسافرتی