آشنایی با آبشار زیبای کبودوال در گلستان

آشنایی با آبشار زیبای کبودوال در گلستان

  • مجله چتراتا
172

آبشارها در فصل بهار و تابستان، بعلت گرمی هوا، طرفداران زیادی دارند و خنکای آبشار و استراحت در نزدیکی آن می تواند بسیار فرح بخش باشد. آبشار کبودوال در استان گلستان و در پنج کیلومتری علی آباد کتول واقع شده است. این آبشار به عنوان تنها آبشار خزه ای ایران شناخته می شود و سرچشمه آن از رودهای جنوبی استان می باشد. گلستان را می توان یکی از محبوب ترین مکان ها جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت دانست. این استان شمالی سالانه گردشگران داخلی و خارجی بی شماری را به خود جذب می کند.

آشنایی با آبشار زیبای کبودوال در گلستان

آبشارها در فصل بهار و تابستان، بعلت گرمی هوا، طرفداران زیادی دارند و خنکای آبشار و استراحت در نزدیکی آن می تواند بسیار فرح بخش باشد. آبشار کبودوال در استان گلستان و در پنج کیلومتری علی آباد کتول واقع شده است. این آبشار به عنوان تنها آبشار خزه ای ایران شناخته می شود و سرچشمه آن از رودهای جنوبی استان می باشد.

گلستان را می توان یکی از محبوب ترین مکان ها جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت دانست. این استان شمالی سالانه گردشگران داخلی و خارجی بی شماری را به خود جذب می کند.در اطراف این آبشار قابل شرب ، سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی به تعداد کافی و مناسب وجود دارد. این منطقه در تابستان و همینطور ایام تعطیل علاقمندان به طبیعت را به خود جذب می کند.

همچنین در امتداد این مسیر زیبا، آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارند که در نوع خود بسیار زیبا می باشند. آبشار کبودوال به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری بشمار میرود، آب آن زلال و شفاف بوده، زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین وسیله‌ی تسکین و آرامش انسان است.

امکانات رفاهی کبودوال

از جمله امکانات رفاهی دراین  منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •      سرویس های بهداشتی همراه با نگهبانی   
  •  سنگ فرش بودن مسیر دسترسی به آبشار و امکان پیاده روی راحت      
  • نمازخانه     
  • داشتن آلاچیق و سکوی استراحت و محوطه سازی    
  •   پارکینگ مناسب در ابتدای مسیر جنگلی

 

شرایط پوشش منطقه ای کبودوال

این پارک زیبا دارای تنوع و تراکم پوشش گیاهی با ارزشی می باشد. این تفرجگاه مناظر بسیار بدیعی دارد که امکانات مناسبی نیز در محوطه آن فراهم شده است.

کبودوال در فصل های مختلف

کبودوال از معتدل ترین مناطق ایران است و در همه فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.همچنین در فصل بهار و تابستان  این آبشار دارای سرسبزی منحصر به فردی در اطرافش می باشد و هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند.

فصل پاییز  نیز این جنگل دارای رنگارنگ و زیبایی است که خود را به رخ گردشگران این منطقه بکشد. گرچه هوا کمی سرد است اما با پوشیدن لباس های مناسب می توانید از سفرتان لذت ببرید.

نحوه دسترسی به آبشار کبودوال

برای رسیدن به این آبشار بعد از رسیدن به استان گلستان و در پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول قرار دارد. از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود بیست دقیقه پیاده‌روی زمان می‌برد که مسیری بسیار زیبا است.

 

 

مرتبط:

مقایسه هتل پنج ستاره با چهار ستاره