جنگل زیبای النگدره گرگان

جنگل زیبای النگدره گرگان

  • مجله چتراتا
172

جنگل النگدره که یکی از زبیاترین جنگل های گرگان می باشد، دارای آب وهوای معتدل و مطبوع،گونه های گیاهی سرسبز و متنوع از قبیل: افرا، بلوط، انجیلی، توسکا... می باشد. زمانی که شما پا به این جنگل زیبا و منحصربه فرد می گذارید، در میان انبوهی از درختان تنومند و برگهای رنگارنگ جاده چوبی شکیل و زیبا را در مقابل فرم های خود حس می کنید که گویی فرش از طبیعت برای شما گسترانده اند.

جنگل زیبای النگدره گرگان

استان گلستان در مقایسه با مازندران وگیلان کمتر سر زبانها است و این موضوع دلیل این نیست که این استان دارای جاهای زیبا و بکر کمتری نسبت به استانهای شمالی دیگر دارد. در این مطلب از چتراتا با ما همراه باشید تایکی از شگفتی های این استان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

جنگل النگدره

جنگل النگدره که یکی از زبیاترین جنگل های گرگان می باشد، دارای آب وهوای معتدل و مطبوع،گونه های گیاهی سرسبز و متنوع از قبیل: افرا، بلوط، انجیلی، توسکا...  می باشد.

زمانی که شما پا به این جنگل زیبا و منحصربه فرد می گذارید، در میان انبوهی از درختان تنومند و برگهای رنگارنگ  جاده چوبی شکیل و زیبا را در مقابل فرم های خود حس می کنید که گویی فرش از طبیعت برای شما گسترانده اند.

درکنار این جاده چوبی خاص شما صدای آرامش بخش پرندگان را در کنار صدای آبهای جاری در جنگل حس می کنید که آرامشی بس شگرف را به شما هدیه می دهد.اگر از شلوغی و آلودگی شهر خود کلافه شدید و دنبال یک مکان بکر و دلنواز هستین میتوانید سری به این جنگل بزنید وساعتها مسحور زیبایی این طبیعت شوید.

جاذبه های جنگل النگدر

1.     رودخانه قلاشی

این جنگل خیره کننده در دل خود رودخانه ای به نام قلاشی جای داده است  که این رودخانه با جاری شدن در دل این  جنگل وگذر از پای درختان تنومند باعث طراوت وشادابی به  این جنگل وروح دلنواز شما می شود.

2.     محوطه تاریخی

این جنگل برای همه افراد با سلایق مختلف هدیه ای دارد ،که یک هدیه تاریخی برای دوستداران و علاقه مندان به تاریخ  می باشد ،البته وجود یک محوطه تاریخی باعث شده است که زیبایی این جنگل به کمال خود برسد.

3.     پارک جنگلی

اگر شما قصد رفتن به این جنگل و اقامت شبانه را کرده اید، میتوانید با خیال راحت اینکار را انجام مدهید زیرا النگدره دارای امکانات بی شماری از قبیل : دوچرخه سواری،ماشین های برقی،جاده آسفالته یکطرفه، جاده چوبی سلامت، نیمکت های سبز رنگ، محوطه های مخصوص ورزش‌های گروهی فوتبال، والیبال و، پارک مخصوص کودکان، منقل ها و باربکیوهای تعبیه شده، سرویس های بهداشتی متعدد، نمازخانه، آلاچیق، آبخوری های فراوان، فروشگاه مواد غذایی و ساختمان های نگهبانی می باشد.

لازم به ذکر است که در روزهای زوج امکان تردد با وسایل نقلیه نمی باشد  و این روزها گزینه مناسبی برای پیاده روی ،دوچرخه سواری... می باشد.

بهترین فصل مناسب رفتن به جنگل النگدره

این جنگل که در همه فصول سال زیبایی خاص خود را دارد ،فصل بهار که شما شاهد رویش شکوفه ها در دل جنگل می باشید. فصل تابستان مکان امن وبکر برای فرار ورهایی از هرگونه گرما است،در پاییز شما شاهد کلکسیونی از زیبایی و بازی  رنگها می باشید که این زیبایی با روح شما بازی می کند و در فصل زمستان زمین سفیدی  و پاکی خود را به رخ می کشد که میتواند برای دوستدارن وعلاقه مندان به عکاسی گزینه خوبی باشد.

 

مرتبط:

معرفی آبشار زیبای هفت چشمه