با دره و آبشار شگفت انگیز کشیت بیشتر آشنا شوید

با دره و آبشار شگفت انگیز کشیت بیشتر آشنا شوید

  • مجله چتراتا
172

در استان کرمان و در نزدیکی شهرستان شهداد و در دل کویر یک ابشار بسیار زیبا انتظارتان را می کشد. بواسطه وجود این آبشار، اطراف آن پر درخت و خوش آب و هوا می باشد. دره کشيت شامل رودخانه ها و آبشارهای بزرگ و کوچکی است که از دیواره ها به داخل این دره جریان می یابند و در نهایت منجر به تشکیل یک رودخانه آب شیرین در انتهای دره می شوند که در این مناطق کویری مانند خواب و رویا است.

با دره و آبشار شگفت انگیز کشیت بیشتر آشنا شوید

در استان کرمان و در نزدیکی شهرستان شهداد و در دل کویر یک ابشار بسیار زیبا انتظارتان را می کشد. بواسطه وجود این آبشار، اطراف آن پر درخت و خوش آب و هوا می باشد.

دره کشيت شامل رودخانه ها و آبشارهای بزرگ و کوچکی است که از دیواره ها به داخل این دره جریان می یابند و در نهایت منجر به تشکیل یک رودخانه آب شیرین در انتهای دره می شوند که در این مناطق کویری مانند خواب و رویا است.

همچنین این دره زیبا سه کيلومتر طول دارد که توسط درختان ميوه و نخلستان احاطه شده است. آبشار دوازده متری کشیت هم در همین منطقه قرار دارد که بومیان آن مناطق از آن بعنوان دریا یاد می کنند.

همچنین در اطراف این آبشار می توان نمونه های خاصی از گل سنگ ها و حتی سرخس ها را یافت. در حقیقت دره کشیت همان مسیر قدیمی جریان آب کویر بوده است که عمق و طول آن به مرور افزایش یافته است.

 آبشار کشیت، توانسته یک حوضچه ی کاملا طبیعی و بزرگ به وسعت ششصد متر را در خود به وجود آورد. وجود دهها آبشار در اين دره و آن هم در نزدیکی کویر سوزان لوت که باعث وجود هزاران اصله نخل و مرکبات شده،تعجب همگان را وا می دارد.

کشیت اما سرابی حقیقی در کویر لوت

کشیت را می توان یکی از مناطق منحصر به فرد ایران بشمار  آورد که در دل کویر مناظر باورنکردنی را خلق کرده است. وقتی یک گردشگر پا به این دره می گذارد، دره ای مملو از آب و درخت و سرسبزی را در مقابل خود می بیند که گویی آخرین نقطه حیات هست و در اطراف آن جز کویر سوزان چیز دیگری به چشم نمی خورد.

دره و آبشار کشیت،یک مکان بالقوه گردشگری

باید اذعان کنیم به این حقیقت که این چنین مکان های جغرافیایی در ایران و جهان محدود هستند و باید برای حفظ و هم چنین معرفی آنها توسط مسئولین ذی ربط تلاش بیشتری انجام گردد.این روستای خاص در جنوب غربی کویر لوت قرار گرفته است و از ضلع غربی نیز به کلوتهای منحصر به فرد شهداد منتهی می شود که خود از عجایب گردشگری ایران محسوب می شود.

در فصول سرد سال، کشیت می تواند یک منطقه بکر گردشگری به حساب آید، اگرچه به دلیل بی توجهی مسئولین ، این منطقه از امکانات مناسب برخوردار نیست اما روستاییان خونگرمی در اینجا هستند که تا جای ممکن نیاز مسافرین را برطرف می کنند.

همچنین در کشیت یک قلعه نیز وجود دارد که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است و نشان دهنده تاریخ کهن این منطقه است و اینکه کشیت از جمله نخستین مکانهای سکونت بشر بوده است.

کرمان و شهرستان های آن با اقلیمی متفاوت مانند آب و هوای مدیترانه ای در دره دلفارد تا گرم ترین نقطه زمین در کویر لوت و مرتفع ترین منطقه مسکونی و کویر زیبای شهداد از یک سو و از سوی دیگر مناطق جنگلی مانند مهروئیه و بزرگترین جنگلهای کهور و انار شیطان خاورمیانه اقلیم متفاوتی دارد که گردشگران را به خود می خواند.

مرتبط:

معرفی قلعه تاریخی کرشاهی در اصفهان