معرفی جنگل های ارسباران و هتل های نزدیک به آن

معرفی جنگل های ارسباران و هتل های نزدیک به آن

  • مجله چتراتا
172

منطقه ارسباران از دیرباز مورد توجه سلاطین بوده است و امروز تبدیل به یکی از بکر ترین و زیباترین مناطق برای گردشگران داخلی و خارجی شده است. یکی از ویژگی های ارسباران، کوه های پوشیده از درخت آن است که همه را به یاد جنگل های شمال می اندازد

معرفی جنگل های ارسباران و هتل های نزدیک به آن

ایران عزیزمان از خطه شمال تا جنوبش و از شرق تا خطه غربش را پوشش های متنوع گیاهی و جانوری در بر گرفته که تمام شاکله های طبیعی جهان را مانند یک پکیج کامل به مخاطب خود ارائه می دهد. همچنین در میان هزاران جاذبه های طبیعی کشورمان ایران، ارسباران در آذربایجان شرقی از جایگاه متمایزی برخوردار است و هزاران نفر هر سال برای اقامت در هتل های نزدیک به جنگل ارسباران به این نقطه زیبا از ایران سفر می کنند.

ارسباران طلای سبز

منطقه ارسباران از دیرباز مورد توجه سلاطین بوده است و امروز تبدیل به یکی از بکر ترین و زیباترین مناطق برای گردشگران داخلی و خارجی شده است. یکی از ویژگی های ارسباران، کوه های پوشیده از درخت آن است که همه را به یاد جنگل های شمال می اندازد.همچنین به غیر از بناهای باستانی که در جنگل های ارسباران دیده می شود، تمام قسمت های دیگر این منطقه را درختان و گیاهان به رنگ سبز درآورده اند و حتی کوچک ترین قسمتی را ناکارآمد و خالی از حضور طبیعت نمی بینید.

بسیاری از گردشگران برای اقامت در این منطقه به دنبال هتل های نزدیک به جنگل ارسباران هستند و برای یافتن اطلاعات دقیق تر از شرایط و  امکانات بومی این منطقه بهتر است بدانیم که ارسباران را به نام های قره داغ، آرازبار و قراچه داغ نیز معروف است.

همچنین همه ساله عکاسان معروفی از نقاط مختلف جهان هم به جنگل های ارسباران سفر می کنند و از طبیعت بی نظیر این منطقه عکس می گیرند. البته به غیر از طبیعت، سوژه اصلی عکسانی که پا به این منطقه می گذارند، سیاه چادرهای عشایر ارسباران و صنایع دستی و نوع زندگی آن ها است.

از عشایرغیور ارسباران چه می دانید؟

عشایر غیور منطقه ارسباران هزاران سال است که از مرزهای کشور محافظت می کنند و در عین حال که با دشمنان مرز و بوم ایران دشمن هستند، اگر به عنوان میهمان، پا به سایه چادرهای شان بگذراید، چیزی برای پذیرایی از شما کم نمی گذارند. فرهنگ کوچ نشینی عشایر این منطقه را می توان در ، ییلاق کلیبر و ییلاق ایل بسطاملو و آقداش مشاهده کرد و حرکت منظم این ایل نشیانان را در فصول مختلف به نظاره نشست و از فعالیت و تلاش آن ها تجارب فراوان آموخت.

اقامت در نزدیکی جنگل ارسباران

خوشبختانه، برای بسیاری که در زمان سفر به جنگل ارسباران برای اقامت دچار مشکل شده اند، خبر خوبی وجود دارد و این خبر این است که در پارک جنگلی مکیدی کلیبر چندین هتل چند ستاره وجود دارد که می توان برای اقامت در هتل های نزدیک به جنگل ارسباران این واحدهای اقامتی را انتخاب کرد. تعدادی از هتل های نزدیک به منطقه ارسباران را به شما معرفی می کنیم:

1.    هتل برزگ کلیبر

این هتل دو ستاره می باشد و در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل از ساختمانی دو طبقه با بیست و یک باب واحد اقامتی تشکیل شده است و حضور افراد بومی و در عین حال مجرب در هتل بزرگ کلیبر این امکان را برای مسافران آذربایجان شرقی ایجاد می کند تا در میان هتل های نزدیک به جنگل های ارسباران، آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در فهرست خود قرار دهند.

2.    هتل آپارتمان آنزا کلیبر

این هتل نیز در میان هتل های نزدیک به جنگل ارسباران است. این هتل آپارتمان ۳ ستاره در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. نمای زیبا و شسته رفته آن برای مسافران مشکل پسند، گزینه خوبی به حساب می آید. هتل آپارتمان آنزا کلیبر، هتلی پنج طبقه با بیست و سه واحد اقامتی است و فضایی باز و آرام را با این نوع معماری برای مسافران خود فراهم کرده است.

3.    هتل پارادایس کلیبر

این هتل هم در نزدیکی منطقه زیبای ارسباران قرار دارد. اگر بخواهیم موقعیت دقیق آن را ذکر کنیم باید بگوییم که هتل در خیابان فرمانداری و در ابتدای جاده جانانلو قرار گرفته است. هتل پاردایس کلیبر در سال 95 کار خود را آغاز کرد و در حال حاظر با چهل و دو واحد اقامتی، سکون آرامی را برای میهمانان خود فراهم کرده است. کارکنان م هتل پاردایس نیز به طور کامل مسلط به منطقه هستند و برای مسافران و گردشگران ماجراجو می توانند راهنماهای محلی حرفه ای به حساب بیایند.

 

 

مرتبط:

معرفی هشت تله کابین معروف در ایران