هشت مکان دیدنی رامسر در فصل تابستان

هشت مکان دیدنی رامسر در فصل تابستان

  • مجله چتراتا
172

عروس شهرهای مازندران از گذشته تا امروز به عنوان یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در شمال ایران شناخته می شود. این شهر توریستی و زیبا توانسته با شناخت نیازهای مسافرین و گردشگران و پاسخ گویی مناسب به این نیازها، ظرفیت لازم جهت میزبانی مطلوب از حجم بالایی از مهمانان را داشته باشد

هشت مکان دیدنی رامسر در فصل تابستان

رامسر را بی شک می توان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران دانست. ییلاقات و جنگل های این شهر توریستی،جزو بهترین مقاصد گردشگری و سفر در فصل بهار و تابستان می باشند. در رامسر به دلیل تنوع جاذبه‌های طبیعی ،دست شما برای انتخاب باز است و شما می توانید بسته به سلیقه و توان مالی تان نسبت به رزرو ویلا در رامسر اقدام کنید.عروس شهرهای مازندران از گذشته تا امروز به عنوان یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در شمال ایران شناخته می شود. این شهر توریستی و زیبا توانسته با شناخت نیازهای مسافرین و گردشگران و پاسخ گویی مناسب به این نیازها، ظرفیت لازم جهت میزبانی مطلوب از حجم بالایی از مهمانان را داشته باشد.

در این مطلب از چتراتا می خواهیم شما را با هشت نقطه دیدنی رامسر در فصل تابستان آشنا کنیم.

1.    جواهرده

ییلاق جواهرده که فاصله آنچنانی با مرکز شهر ندارد و تنها سی کیلومتر از آن فاصله دارد از بهترین نقاط رامسر برای مسافرت در فصل تابستان می باشد. بنابراین شما با اجاره خانه روستایی در جواهرده هم از طبیعت بکر و کوهستانی آن لذت خواهید برد و هم در کمترین زمان ممکن از مکانی کوهستانی به مرکز شهر می رسید.

 یکی دگر از نقاط قوت جواهرده، برخوردار بودن از امکاناتی مناسب همانند شهر است که باعث می شود شما در طول اقامت در این روستا از بابت امکانات جانبی، مشکلی احساس نکنید. از مکان های گردشگری اطراف این روستا می توان به دریاچه قو،پارک جنگلی آب معدن،مسجد تاریخی آدینه و آبشار آن اشاره کرد.

2.    جنگل دالخانی

یکی از بکر ترین جنگل های مازندران، جنگل زیبای دالخانی است که بخاطر اقلیم خاص خود، جزو خنک ترین مناطق رامسر در فصل تابستان می باشد. این جنگل سرسبز و پوشیده از درختان سر به فلک کشیده در اکثر روزهای داغ تابستان و بخصوص طی عصر و غروب مه آلود و خنک می شود و شرایطی ایده آل برای گردشگران به وجود می آرود تا در زیر سایه درختان و خنکای نسیم این مه ، به تفریح و استراحت بپردازند.

3.    تله کابین رامسر

تله‌کابین رامسر یکی دیگر از نقاط مناسب در فصل تابستان جهت گذراندن اوقات فراغت در شهر رامسر می باشد. این تله‌کابین تنها تله کابین در خاور میانه است که ساحل دریا را با ارتفاعات جنگلی پیوند داده است. این مکان در غربی ترین نقطه شهر رامسر و در فاصله‌ی بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد و از کنار ساحل شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه می یابد. همچنین مجموعه شهر سبز رامسر، شهر بازی و اماکن گردشگری و پذیرایی و فروشگاه هایی با برندهای معتبر نیز قرار گرفته است.

4.    بوستان جنگلی صفارود

در مسیر جواهرده به رامسر و در کیلومتر 9 این جاده زیبا، بوستان باصفا و پوشیده از درختان انبوه جنگلی با نام بوستان جنگلی صفارود قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر به‌شمار می‌رود.این بوستان باشکوه در داخل دره و در مجاورت رود خروشان صفارود قرار دارد. این منطقه بعلت وجود آب گوگردی به آب‌معدن نیز شهرت دارد. از ویژگی‌های بوستان جنگلی صفارود می‌توان به مسیرهای بکر با چشم‌اندازهای ویژه و تماشایی اشاره کرد که مناظری زیبا و دیدنی را در این ناحیه برای مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، فراهم کرده است.

5.    منطقه ییلاقی گرسماسر

از دیگر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی در رامسر که قدمتی در حدود ده قرن دارد، ییلاق زیبای گرسماسر است که هر ساله و در فصل تابستان، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. ارتفاع این ییلاق کوهستانی از سطح دریا در حدود دو هزار متر است همین امر سبب شده است تا گرسماسر زمستان هایی سرد و برفی و تابستانی فوق العاده معتدل و خنک را داشته باشد.گرسماسر با آن کوچه‌های پیچ در پیچش و خانه‌های قدیمی و باصفایش،جلوه‌ی زیبایی از معماری سنتی و ساده روستا را به نمایش می‌گذارند.

6.    دهستان جنت رودبار

دهستان جنت رودبار و ییلاقات اطراف آن را که در پنجاه کیلومتری از شهر رامسر واقع شده اند، به یقین می توان از زیباترین مناطق مازندران دانست. جنت رودبار را همچنین سرزمین گل گاو زبان نیز می دانند و هر ساله و در اواسط فصل بهار جشن برداشت گل گاو زبان در این مکان برگزار می گردد. جنت رودبار نیز همانند جواهرده، هوایی بسیار خنک و مطبوع در فصل تابستان دارد و آبشارها و رودخانه های فراوانی در آن جریان دارد.

7.    کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر یک عمارت زیبا و قدیمی متعلق به دوران پهلوی اول است که به دستور رضاشاه در محوطه ای زیبا احداث گردید. نام دیگر این مکان باشکوه ، کاخ سلطنتی رامسر است. در این کاخ موزه انواع وسایل ارزشمند متعلق به پهلوی اول و دوم نگه داری می شود.

 در محوطه زیبای کاخ مرمر نیز بسیاری از گونه های گیاهی کمیاب و زیبا که نمونه آن در جای دیگری از ایران یافت نمی شود، موجود است و گردشگران بسیاری از این باغ زیبا با عمارت باشکوهش در فصل بهار و تابستان دیدن می کنند.

8.    آبشار ایج

عروس شهرهای مازندران به دلیل برخورداری از قله های پر برف و همچنین بهره‌مندی از بارندگی‌های فراوان فصلی، از جمله شهرهای پرآب و مملو از آبشارهای خروشان است. به همین دلیل، مناظر طبیعی بسیار زیبا و خارق العاده ای در مناطق مختلف شهری و روستایی رامسر ایجاد شده است.

یکی از همین مناطق زیبا، آبشار ایج است که نام دیگر آن آبشار ده قلو می باشد. این جاذبه گردشگری در نزدیکی روستای ایج در اشکورات قرار دارد. این منطقه مملو از چشمه‌های خروشان و پوششی از گیاهان معطر و مدهوش‌کننده است که آن منطقه را بسیار تماشایی و خیره‌کننده می‌کند.

مرتبط:

گردشگری مذهبی در اسلام و ایران